Bilder i iPhone går inte visa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Bilder i iPhone går inte visa?

Tjena! Kompisen frågade mig precis vad som har skett med hans telefon (iPhone 6) då han i sitt bildgalleri ser att det finns foton tagna under en viss period (sommaren -15) men bilderna visas bara som vita. Klickar man sig vidare för att visa de bilder/videor så går det inte att visa dom. Så utav någon anledning verkar dom finnas där men ändå vara borta. Efter ett par snabba sökningar på google insåg jag att jag bara blev irriterad över vad jag fann. Det skummaste med problemet är att det enbart är under en viss period som sagt som bilderna inte visas/finns, allt efter det fram till nu finns tillgängligt för att visa.

Så om någon har haft dessa problem eller av någon annan anledning vet vad det är som orsakar detta samt har en lösning på det så vore det verkligen uppskattat

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Troligen ligger bilderna i iCloud och telefonen har problem att hämta dom för tillfället.
Annars är dom troligen korrupta av någon anledning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåne
Registrerad
Apr 2002

Be han logga in på www.icloud.com och kolla om bilderna ligger där och om de går att se korrekt.

Define R5 Titanium | EVGA SuperNOVA 750 G2 | ASRock Z77 Extreme4 | Intel i5 3750k @ 4Ghz | Cooler Master 212 Evo | 16GB Corsair XMS3 PC12800 | Gigabyte GTX1070 | Intel SSD 530 120Gb | Asus VG248QE | Win 7 Ultimate x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av ErikMoose:

Troligen ligger bilderna i iCloud och telefonen har problem att hämta dom för tillfället.
Annars är dom troligen korrupta av någon anledning.

Skrivet av PointMan:

Be han logga in på www.icloud.com och kolla om bilderna ligger där och om de går att se korrekt.

Tack för tipset, jag ska be honom göra detta