Stilren monsterrigg vinner månadens galleri

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Stilren monsterrigg vinner månadens galleri

Ett stilrent monsterbygge från MetallicAcid vinner i årets första upplaga av månadens galleri och följs upp av en datorbok. På tredje plats återfinns en svart- och guldfärgad skapelse.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Origami var ju jävligt snyggt men min röst gick till boken för originalitet

Skickades från m.sweclockers.com

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Jag kan väl ändå inte vara den enda som tycker det är småironiskt med ett chassi som första pris till en grym chassimoddare? ^^

Jag har rätt, du har fel och det finns inget som du kan göra åt det. :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2014

Är det bara jag eller är bilderna för andra och tredje pris förväxlade? stort grattis till Justin!

7700K - 16GB 3200MHz - 1080ti FE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2012

Sjukt snyggt, värdig vinnare. Grattis!!

Chassi: Fractal Design R5 Black | CPU: Intel i7 3770K @ 4.5 GHz | Kylare: Corsair H80i GT | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Antec 620 W | RAM: Corsair Vengence 16GB 1600 MHz | MOBO: Asus P8Z77-V Pro
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Iprenen:

Jag kan väl ändå inte vara den enda som tycker det är småironiskt med ett chassi som första pris till en grym chassimoddare? ^^

haha håller 100% med! men stort grattis till vinnaren! Sjukt snyggt!

Laptop: Microsoft Surface Book 2 | Intel i7 8650U | Nvidia GeForce GTX 1060 | 16GB RAM | 256 GB SSD |

HTPC: Intel i7 6700k | Noctua NH-U9S | Samsung 950 PRO 512GB | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac | Ncase M1 | Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB | Corsair SF600 600W | LG OLED55B6V | PlayStation 4 Pro | Nintendo Switch | Panasonic DMP-UB900 |

Ljud: Dynaudio Contour S 3.4 LE | Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Pro-Ject Debut Carbon Esprit | Pro-Ject Phono Box S | Astell & Kern AK70 | Shure SE535 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Rätt låt eeeh.. mod vann! Grymt snyggt och stilrent

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW | Sony 46" LCD Full HD | HTC Vive ]
[ Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Feb 2009

Ursäkta min okunnighet men vilken stil är Origami stilren emot?

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014

@Lunait

Hah... kompakt vätskekylare... Blir det uppgradering och 2 böcker i hyllan nu?

Grattis till alla vinnarna iaf, är helt klart bra byggen på alla olika sätt

PS. Bra jag som reagerar på att pallplatserna kom i exakt den ordning som de stod i nomineringslistan? DS.

Skrivet av jesusbarnet:

Ursäkta min okunnighet men vilken stil är Origami stilren emot?

Om det är stilrent eller inte får du själv avgöra men Origami har sin egen stil

Just att han försökt fånga en stil med allt vikt åt lite olika vinklar och ändå rakt är rätt fantastiskt och är verkligen så nära jag tror man kan komma det. Det ser faktiskt ut som han vikt en hel del på plats... även om det inte är "papper"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Paddanx:

@Lunait

Hah... kompakt vätskekylare... Blir det uppgradering och 2 böcker i hyllan nu?

Grattis till alla vinnarna iaf, är helt klart bra byggen på alla olika sätt

PS. Bra jag som reagerar på att pallplatserna kom i exakt den ordning som de stod i nomineringslistan? DS.

Om det är stilrent eller inte får du själv avgöra men Origami har sin egen stil
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Origami-crane.jpg
Just att han försökt fånga en stil med allt vikt åt lite olika vinklar och ändå rakt är rätt fantastiskt och är verkligen så nära jag tror man kan komma det. Det ser faktiskt ut som han vikt en hel del på plats... även om det inte är "papper"

Bra svar men det var mer en känga mot redaktionen !

Håller med om att stilen som dikteras av chassit följs i alla modade komponenter Aka stilrent men ordet i sig självt är intetsägande när det inte förklaras i vilken referensram man befinner sig

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Greveholm
Registrerad
Aug 2008

Origami gav mig ögonorgasmer

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På jobbet
Registrerad
Aug 2004

alltså, Origami förtjänar att vinna nå bra mycket häftigare än det som var första pris..

Hemma hos mig är det numera en Apple-fri miljö..

Nätverk: UniFi Security Gateway, UniFi US-8, UniFi AP AC PRO... sen en äldre managerbar D-Link 18p.

Ljud: Pioneer SC-LX501. Triangle Plaisir 5.1. Onkyo Atmos Add-ons

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Rätt 1:a plats! BRA! Men jag hade nog hellre tagit kylaren än chassiet. Skit samma! Är glad för hans skull!

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan X Maxwell, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

+ Massa andra datorer i varje hörn av huset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Okt 2012

Gattis till alla vinnare!

Book Case blev man ju kär i.

Mobo: Z77M-D3H | CPU: i7 3770K 3,5 GHz | GPU: GTX 1070 8GB | RAM: 2x8GB 1600MHz | SSD: V300 120GB | HD: Barracuda 1TB | Display: AOC q2963Pm 29"| T.bord: Tesoro RGB | Mus: Qpad 8K | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: FD Integra R2 650W | CPU kylare: CM Hyper 212 EVO | Laptop: Lenovo Y50-70 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Iprenen:

Fast han har ju inte chassimoddat något alls? InWin S-Frame är ju ett färdigköpt chassi som kostar 8k.

Dock är ju hela bygget i sig snyggt och väl värt en första plats! Diggar dock black gold rätt mycket samt bokdatorn så alla 3 denna gången va värdiga en pallplats!

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->30TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2015

@jesusbarnet: Hehe, ja du... jag tror de har använt ordet i sin lite mer vardagliga bemärkelse utan referens till någon särskild stil. Jag skulle tippa på att SAOL med tillhörande dylika paragrafryttare inte har något särskilt emot den typen av användning. Det frekventerar ju ganska ofta modetidningar och stilmagasin och används som en slags generell term för att förklara en sober- och/eller avskalad (nära minimalistisk) stilkänsla. Man skulle kunna beskriva det som motsatsen till Avant garde. Moget, typ?

Nu höftar jag lite med min argumentation, kring något jag är säker på att du redan känner till sedan innan, men; ändå...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gällivare
Registrerad
Jan 2010

@Extremaz: inte?
Utdrag ur hans galleri:
"Performed mods:
-Painted chassis
-Fabricated custom radiator holder for backside
-Mounted reservoir under motherboard
-Fabricated custom back panel which also acts as radiator cover
-Created custom water loop with pass through fitting to connect front loop to back side
-Sleeved PSU and chassis cables
-Removed anodizing on various S-Frame parts
-Applied custom designed vinyl decals
-Designed custom GPU backplates"

men jag håller med, det mesta är diskreta moddar förutom radiatorpåhänget på baksidan, den blev ju dock äckligt snygg i mitt tycke! (njet praktiskt men inte mindre snygg för det!)

intel I3 2100, RADEON 270x strixx, ASUS Sonar DXG

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012

Grattis till alla vinnare! Åter igen en grym omgång!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Potemkinby
Registrerad
Feb 2015

Är annars inte något stort fan av Justins pampigheter; "Origami" förtjänar dock 5/5.

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Feb 2004

Trist att ett färdigköpt utförande kammar hem första priset. Grattis till ett nytt chassi.. !

What did the ocean say to the shore? Nothing, it just waved