Ashes of Singularity (Beta1), verkar ha skillnad på ljussättningen mellan AMD och Nvidia.

Permalänk
Hjälpsam

Ashes of Singularity (Beta1), verkar ha skillnad på ljussättningen mellan AMD och Nvidia.

Nu skall det betonas att detta gäller Beta 1 av spelet, Beta 2 kommer bland annat implementera en del grafikoptimeringar, sedan tillkommer Beta 3 och release.

http://forums.anandtech.com/showpost.php?p=38024684&postcount...
Det är inte heller något som bevisats ännu.
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/45bd6b/need_testers_for...
http://forums.ashesofthesingularity.com/475287

Detta är trots allt ganska intressant och kanske något som man bör komma ihåg när man jämför spelets benchmark mellan AMD och Nvidia.

En del säger att Nvidias DX11 motor är så väl optimerad att de inte vinner speciellt mycket på DX12, lite borde dock även Nvidia vinna, vi får se under våren.

Hitman kommer att släppas i början av Mars och kommer tydligen få både Async Compute och DX12.
http://www.gamersnexus.net/news-pc/2309-amd-hitman-dx12-ace-w...
http://www.pureoverclock.com/2016/02/hitman-taking-a-contract...
http://wccftech.com/hitman-feature-implementation-dx12-async-...

Quantum Break släpps i början på April och Ashes of Singularity släpps förhoppningsvis även det senare under våren.

Jag tycker än så länge att Nvidias DX12 satsning, mest verkar handla om att köpa upp större titlar och släppa dessa med Gameworks och DX11.
Snart får vi veta hur det är.

Positivt är dock att Nvidia verka satsa en del på Vulcan.

Edit Ju mer jag gräver i detta desto mer tvivlar jag på det, en del med AMD kort säger sig också ha lite sämre "glow", jag lutar åt en skillnad i inställningarna.
Videon som många hänvisar till är från November så den säger inte mycket.