Permalänk
Medlem

AOC2460PQU 144Hz fejk

Tjena alla, jag vill bara kolla här ute ifall det är någon av er som har en bra idé ang hur man kan fixa så att brorsans skärm börjar leverera 144hz, vi har satt den på 144 i windows/nvidia och testat att uppdatera drivrutiner samt grafikkortsdrivrutiner, testade skärmen på min dator och har samma problem där, min Asus 144hz:are fungerar klockrent på hans dator.
Ska väl lägga till att jag testat med HDMI sladd också utan någon lycka.

Om ingen av er har något att bidra med så vill jag varna för denna skärm på komplett.se, den har flera bra recensioner och absolut inget illa skrivet om sig MEN om man googlar på den så får man upp hur mycket som helst om just att folk som köpt den ej får igång 144hz.

tack hej

Visa signatur

JUO! Ettei janota..

Permalänk
Avstängd

Provat DP

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av naijk:

Tjena alla, jag vill bara kolla här ute ifall det är någon av er som har en bra idé ang hur man kan fixa så att brorsans skärm börjar leverera 144hz, vi har satt den på 144 i windows/nvidia och testat att uppdatera drivrutiner samt grafikkortsdrivrutiner, testade skärmen på min dator och har samma problem där, min Asus 144hz:are fungerar klockrent på hans dator.
Ska väl lägga till att jag testat med HDMI sladd också utan någon lycka.

Om ingen av er har något att bidra med så vill jag varna för denna skärm på komplett.se, den har flera bra recensioner och absolut inget illa skrivet om sig MEN om man googlar på den så får man upp hur mycket som helst om just att folk som köpt den ej får igång 144hz.

tack hej

Du måste köra dual link dvi eller Displayport om du vill köra 144hz, HDMI går inte.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Har du bara testat HDMI så är det nog inte skärmens fel snarare ditt

Permalänk
Medlem

Har du även installerat drivrutiner för skärmen?
Enligt manualen ska detta göras för att få den rätta uppdateringsfrekvensen

http://aoc-europe.com/en/products/g2460pqu#support-download

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hytin:

Provat DP

Ja, var och köpte en igår men det fungerade inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JUO! Ettei janota..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Du måste köra dual link dvi eller Displayport om du vill köra 144hz, HDMI går inte.

Yes, testade förvisso HDMI också pga desperation.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JUO! Ettei janota..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Har du bara testat HDMI så är det nog inte skärmens fel snarare ditt

Som sagt har test med dual dvi, dp och hdmi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JUO! Ettei janota..

Permalänk
Medlem

[quote postid="15990596" userid="229706" name="thomson"]
Har du även installerat drivrutiner för skärmen?
Enligt manualen ska detta göras för att få den rätta uppdateringsfrekvensen

http://aoc-europe.com/en/products/g2460pqu#support-download
[/

Ja, testat med drivrutiner ifrån skivan som följde med samt laddat ner ifrån hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JUO! Ettei janota..

Permalänk
Avstängd

Asså du kan inte få 144hz med hdmi, osäkert om du kan lyckas även med adapter...

Visa signatur

Mobo:ASRock X99M Killer mATX Gaming Processor:Intel i7 5820K@ 4.0Ghz + corsair Hydro H110. Ram:Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL15 VENGEANCE. SSD x2 Raid 0:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB. GPU:ASUS GeForce GTX 980 HDMI 3xDP 4GB . Nätdel:EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär. Chassi:Corsair Carbide Air 240 Vit.

Permalänk
Medlem

Vad kör du för grafikkort? har en AOC2460PQU och funkar hur bra som helst i 144hz

Permalänk
Medlem

Kan tillägga nu att det står en hel del på nätet om hur denna skärm strular med att få 144hz, finns många olika teorier om vad som är felet och dessutom vad som ska fungera, vissa säger att man inte kan få 144hz med dual dvi och tvärtom med dp..

Ångrat köp heltenkelt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JUO! Ettei janota..

Permalänk
Medlem

HDMI klarar inte 144 Hz, adapter eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naijk:

Kan tillägga nu att det står en hel del på nätet om hur denna skärm strular med att få 144hz, finns många olika teorier om vad som är felet och dessutom vad som ska fungera, vissa säger att man inte kan få 144hz med dual dvi och tvärtom med dp..

Ångrat köp heltenkelt..

Skickades från m.sweclockers.com

Provade googla lite, hittade nån enstaka som har haft problemet, skärmen kan ju vara defekt absolut, men min fungerar då utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Vad kör du för grafikkort? har en AOC2460PQU och funkar hur bra som helst i 144hz

Testat på 2 olika datorer en med GTX 780 och den andra GTX 970

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JUO! Ettei janota..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

HDMI klarar inte 144 Hz, adapter eller ej.

Nope har fått lära mig det nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JUO! Ettei janota..