Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Säter
Registrerad
Apr 2005

Firefox och tabbar

Firefox glömmer bort var jag var någonstans i flikarna.
Öppnar jag "fliksidan" så ser jag tumnaglar av sidorna jag var på. Men väljer jag någon, exempelvis sweclockers, så hoppar ff tillbaka flera sidor i historiken och jag hamnar på en helt annan sida än den som var tänkt. Det fungerar heller inte att stega framåt för de sidorna är bortglömda och framåtpilen är skuggad.
Någon som känner igen detta eller vet någon lösning på detta lite smått irriterande problem?

///

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Låter mycket märkligt. Använder också Firefox och har själv aldrig stött på detta... vad jag minns

Kanske kan det ha något med cachen att göra? Provat rensa all webhistorik och sett att det fortsätter? Ominstallerat FF?

Jag förutsätter att det inte händer med Chrome?

Intel i7 2600K @4,8GHz - EVGA Geforce GTX 970 - Samsung S34E790C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014

Aldrig haft detta fel heller.

Brukar använda FF återställ alla flikar eller liknande funktioner, men aldrig haft problem med dem.

Håller med ovanstående att du kan ha en korrupt cache/setting. Gör en backup på den och sen nollställ den, för att se om felet försvinner. Har du tur så rättas det till och du kan hämta tillbaka bookmarks mm i efterhand från backup eller sync.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Du får alltså inte att flikarna laddar om när du växlar mellan dem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Säter
Registrerad
Apr 2005

Jag ska förklara lite närmare. Detta händer på alla tabbar men jag beskriver endast en nu.
Säg att jag surfar på aftonbladet och sen vidare till blocket, sen tar jag en tur till swedroid och hamnar till sist här.
Jag stänger ner ff och sen öppnar jag den igen, då ser jag sweclockers tumnagel i flikarna och klickar på den. Då är jag tillbaka på aftonbladet och att stega framåt funkar inte. Alla efter aftonbladet har försvunnit.

Webhistoriken är rensad flera gånger. Chrome använder jag inte.
Ska testa att tömma cachen. Bra tips, tackar.

///

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

[quote postid="15996233" userid="64482" name="M3Johan"]
Jag ska förklara lite närmare. Detta händer på alla tabbar men jag beskriver endast en nu.
Säg att jag surfar på aftonbladet och sen vidare till blocket, sen tar jag en tur till swedroid och hamnar till sist här.
Jag stänger ner ff och sen öppnar jag den igen, då ser jag sweclockers tumnagel i flikarna och klickar på den. Då är jag tillbaka på aftonbladet och att stega framåt funkar inte. Alla efter aftonbladet har försvunnit.

Webhistoriken är rensad flera gånger. Chrome använder jag inte.
Ska testa att tömma cachen. Bra tips, tackar.Den pekar på en specifik sida och inte där du slutade surfa

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Säter
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av mrqaffe:

Den pekar på en specifik sida och inte där du slutade surfa

Jag vet inte om det var ställt som en fråga.
Men hur som helst, om jag öppnar "flikfönstret" så visas kanske nio olika sidor beroende på antalet flikar jag har öppna. Om jag då klickar på aftonbladets miniatyr som var senaste stället jag var på i just den fliken så hamnar jag på en sida jag var på tidigare. Även miniatyren ändras då jag trycker på den precis innan sidan ploppar upp har jag sett.

Det är alltså i den här sidan som det ändrar sig. Det blir inte samma som visas i miniatyrerna utan någon tidigare sida.

Rensa cachen hjälpte tyvärr inte heller.

///