Tom Clancy's The Division kommer bundlas med Geforce-grafikkort

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Ett av 2016 års stora spelsläpp är Tom Clancy's The Division, någonting Nvidia avser ta fasta på genom att inkludera med spelet vid köp av utvalda Geforce GTX-grafikkort.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Trevligt för dom som tänkt uppgradera lagom till spelsläppet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Maj 2012

Kanske är dags att uppgradera nudå

Chassie: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair GS800 MoBo: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel Core i5 2500K Mem: 16GB Corsair VengeanceLP 1600MHz GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H70Core

SSD/HDD: Corsair Force 3 SSD 120GB (System) / MX100 512GB (Lagring/Spel) 1TB WD (Backup)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Mycket trevligt, tror många ser fram mot det här spelet och kommer uppgradera. Väl gjort av nVidia.

Sen gillar jag personligen när de har lite mer "udda" titlar som folk ändå inte hade köpt, mest för att stötta mindre utvecklare (det här är något AMD egentligen är bättre på), men tror det här är bättre för nVidia, det kan ev pusha över några som sitter och funderar om det är värt att vänta på 1000-serien.

Intel i7 3770K @ 4.2GHz | 32GB RAM Corsair Vengance @ 1600MHz | EVGA Nvidia GTX 970 SC | EVGA Z75 SLI | EVGA 800W G2 Supernova | HyperX 512GB SSD X2 | Western Digital RED 2TB | NZXT H440 White | NZXT Grid+ Fan Controller

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Ganska väntat, det är väl dessutom en gw-titel.

Nåja, om spelet känns intressant bör det gå att komma över en voucher för spelet relativt billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av anders190:

Ganska väntat, det är väl dessutom en gw-titel.

Nåja, om spelet känns intressant bör det gå att komma över en voucher för spelet relativt billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

japp
"you'll get the performance of the nvidia maxwell architecture and the advanced nvidia gameworks technologies you need to rise up and take back the city"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Lloldrin:

Mycket trevligt, tror många ser fram mot det här spelet och kommer uppgradera. Väl gjort av nVidia.

Sen gillar jag personligen när de har lite mer "udda" titlar som folk ändå inte hade köpt, mest för att stötta mindre utvecklare (det här är något AMD egentligen är bättre på), men tror det här är bättre för nVidia, det kan ev pusha över några som sitter och funderar om det är värt att vänta på 1000-serien.

Det varierar lite, förr var det mycket blandade vouchers typ till F2P spel som World of Tanks(Som nu Intel kör fast med World of Warships)
Men nu kör både Nvidia och AMD med stora speltitlar, AMDs senaste var väl Star Wars Battlefront.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Aug 2003

Gillar! Hade faktiskt funderat på om jag skulle uppgradera till den här releasen.. mitt 670 hänger inte riktigt med längre och går i tankarna grafikkort eller PS4..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

So vi kan förvänta oss att det kommer var ospelbart på AMD baserade system tack vare Gamewrecks.

Case: Fractal Design Define S with 4x Noctua NF-A14 (3x in 1x out)/ Motherboard: Asus Crosshair 6 Hero (6004 Bios) / CPU: AMD Ryzen 7 1700X / CPU Cooler: Noctual NH-D15 / PSU: Corsair RM850 / RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 @3200Hz 16GB (2x8) / GPU: MSI RX Vega 64 with Raijintek Morpheus II with 2x Noctua NF-F12 PWN / Main SSD: Crucial MX300 750 GB / Dropbox SSDs: 2xSamsung 850 EVO 500 GBx2 / Storage HDD: Seagate Barracuda 1TB / 2xSamsung U28E590 + Acer CB290C / Keyboard: Logitech G413 / Mouse: Mission SG GGM 3.5 MMO Mouse

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

nja såg ett division youtube klipp där AMD mer eller mindre ägde Nvidia så det är väl att ta i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Bernd_P1:

So vi kan förvänta oss att det kommer var ospelbart på AMD baserade system tack vare Gamewrecks.

Var det ospelbart för AMD system i betan eller ville du bara skriva "Gamewrecks"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av ClintBeastwood:

Var det ospelbart för AMD system i betan eller ville du bara skriva "Gamewrecks"?

Beta:n spela ingen roll. skulle inte var första spelat som "plötsligt" få sämre prestans till släppet/man har lagt till Gamewrecks.

Case: Fractal Design Define S with 4x Noctua NF-A14 (3x in 1x out)/ Motherboard: Asus Crosshair 6 Hero (6004 Bios) / CPU: AMD Ryzen 7 1700X / CPU Cooler: Noctual NH-D15 / PSU: Corsair RM850 / RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 @3200Hz 16GB (2x8) / GPU: MSI RX Vega 64 with Raijintek Morpheus II with 2x Noctua NF-F12 PWN / Main SSD: Crucial MX300 750 GB / Dropbox SSDs: 2xSamsung 850 EVO 500 GBx2 / Storage HDD: Seagate Barracuda 1TB / 2xSamsung U28E590 + Acer CB290C / Keyboard: Logitech G413 / Mouse: Mission SG GGM 3.5 MMO Mouse

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Bernd_P1:

Beta:n spela ingen roll. skulle inte var första spelat som "plötsligt" få sämre prestans till släppet/man har lagt till Gamewrecks.

Vilka andra spel funkade bra i betan och sedan fick sämre prestanda på just AMD-kort vid release? Jag har faktiskt ingen aning så detta är en seriös fråga. Menar du att Gameworks inte är tillagt i betan för The Division?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011

En annan fick ett sketet Batman spel som sög getpung med mitt GTX980Ti

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-GTX1080TI-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003

Tur man köpte 980Ti för några veckor sedan och fick Tomb Raider på köpet.

P280 | Ryzen 1600X | GTX 980Ti | 850 EVO | DDR4 3200MHz
BlackWidow Chroma V2 | DeathAdder | ROG Sheath
G933 | PG279Q 27" | UltraSharp 27" | Rift + Touch

Skribent för SvenskaDiablo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Nyhet:

Ett av 2016 års stora spelsläpp är Tom Clancy's The Division, någonting Nvidia avser ta fasta på genom att inkludera med spelet vid köp av utvalda Geforce GTX-grafikkort.

Läs hela artikeln här

Vilken transparent nyhet, dock lite väl grön...
Kanske ska lägga upp AMDs motsvarighet också som en nyhet?

Hitman är inget litet spelsläpp det heller, menar jag.
Känns, personligen, mer intressant än The Division(Watch Dogs...)

edit: Såg en röd nyans nånstans, så bra jobbat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av fermia:

Livet är hårt

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Falcon:

Det har dom allt skrivit om:
http://www.sweclockers.com/nyhet/21729-amd-bundlar-hitman-med...
Av någon anledning funkar dock inte sidan nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av fermia:

Hahah beklagar. Själv fick jag iaf MGS V, men hade hellre lirat The Division.

Burken : W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2001

Jag vet, jag lade till det i mitt inlägg också...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Falcon:

Jaha, okej. Förstod det som att du missat att AMD stod i artikeln.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Falcon:

Fast vi skriver om varje bundle med AMD (vilket är rätt ofta), är de nyheterna "lite väl röda" då eller vad missar jag?

Skrivet av Falcon:

Utan att gå in på för mycket detaljer blev det en miss i kommunikationen om embargodatum. Nyheten kommer upp på nytt inom kort.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Nej, inte alls. Däremot fanns ju inget Crossfire-stöd (sjuka renderingsfel om man försökte med två kort), har frågat @catalystmaker på Twitter om det inför öppna betan nu i helgen men förväntar mig inget riktigt svar. Jag stängde iofs av HBAO+ vilket ju är en Nvidia-specifik teknik. I övrigt hade jag inga problem, flöt på bra på High även med ett kort avstängt.

CPU: AMD Ryzen 7 1700X + Corsair H110i GT MB: ASUS PRIME X370-PRO Grafik: ASUS STRIX 1070 Ti A8G RAM: Corsair LPX 2x8GB 3000 MHz SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x NAS: Synology DS212j HMD: Oculus Rift CV1 + Touch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Jacob:

Fast vi skriver om varje bundle med AMD (vilket är rätt ofta), är de nyheterna "lite väl röda" då eller vad missar jag?
Utan att gå in på för mycket detaljer blev det en miss i kommunikationen om embargodatum. Nyheten kommer upp på nytt inom kort.

Som jag redan redigerat, du t.om citerar min redigering, så du måste missat det också.
Jag har lagt till att jag har sett AMD nyheten, men att jag missat den när mitt ursprungsinlägg lades upp.

Tänk om folk kunde börja läsa hela inlägg, inkl. redigeringar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Falcon:

Som jag redan redigerat, du t.om citerar min redigering, så du måste missat det också.
Jag har lagt till att jag har sett AMD nyheten, men att jag missat den när mitt ursprungsinlägg lades upp.

Det är väldigt lätt att få det du skrev till att du tidigare hade missat att AMD med i denna nyheten men sedan läst den igen och redigerat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2001

Det är väldigt lätt att få det du skrev till att du tidigare hade missat att AMD med i denna nyheten men sedan läst den igen och redigerat.

Bra att du förstår iaf.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Falcon:

Jag läste det du skrev om röd nyans, men ville ändå bemöta ditt inlägg då jag förstod inte ditt ursprungliga resonemang överhuvudtaget. Vi har inte haft med någon "grön nyans" när vi skrivit motsvarande nyheter om AMD. Att jag tog med AMD i inledningen den här gången var inte någon långsökt avvägning för att göra nyheten rättvis.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Jun 2007

Spelet kommer även att bundlas ihop med vissa Logitech produkter (säkert gaming inriktade) från åtminstone komplett.

Källa:
https://www.komplett.se/product/873778/datorutrustning/mustan...

Fanns även på deras 910 tbord, men då var det ~150kr dyrare (kommer inte ihåg exakt siffra)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SR388
Registrerad
Mar 2010

Nvidia Gameworks med gimpad prestanda för allt utom 900-serien. Nej, tack.

Nintendon't

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Aug 2010
Citat:

Låter lite som att man ska få ett GeForce grafikkort om man köper spelet.
Det hade varit rätt sweet.

Som nyheten om Raspberry Pi Zero, att man skulle köpa en tidning och få en dator på köpet.
(Tidningen The Magpi säljs inte i Sverige) I de länder där den säljs sålde tidningen slut ganska snabbt.

Fast å andra sidan är det inte så kul om spelet istället kostar 5000kr eller något sånt. Så är nog ingen bra idé ändå.