Forza Motorsport 6 och Gears of War 4 sägs vara på väg till Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nu kan du spela spelen i soffan och vid datorn men du tycker att det är sämre än att bara kunna spela dem i soffan?

XBOX One blir en onödig pryl för många nu om det stämmer att Microsoft ska släppa fler XBOX One-exklusiva spel till PC.

Permalänk
Medlem

coolt, men ointressant AC istället för forza och gears harit meh sedan länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

@strejf: Ja, hårdvara kostar ju i princip ingenting!

Han menar nog förutsatt att man redan har en dator, vilket dom flesta redan har, och här på SweC har nog dom flesta en hyfsat kapabel maskin dessutom

Permalänk
Medlem

Om dem släpper Gears of War 4 till PC så skulle det vara nice om dem kunde klämma in tvåan och trean också. Jag har velat spela Gears of War serien men tråkigt nog släpptes bara ettan på PC och jag tål inte shooters på konsol.

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Samtidigt delar de med sig allt till Facebook, Google och andra företag som köper och säljer deras data hejvilt och tjänar grova pengar. Extremt skevt.

Skickades från m.sweclockers.com

Är man orolig för sådant är det nog säkrare att snarast sluta att använda allt som google står bakom. Men visst, det är inte oproblematiskt, men det är ingen nyhet med Windows 10 och folk verkar tro att de sitterc säkert om de stannar kvar på tidigare versioner vilket verkligen är att grundlura sig själv.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kommer antagligen bara finnas tillgängligt på "Windows Store" också :/

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wuzu:

Om dem släpper Gears of War 4 till PC så skulle det vara nice om dem kunde klämma in tvåan och trean också. Jag har velat spela Gears of War serien men tråkigt nog släpptes bara ettan på PC och jag tål inte shooters på konsol.

håller med!

Väntar fortfarande på Ultimate på 1an som ska komma nångång till Win 10...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Livsnjutare 😎

Va bra, då kan man ju få spela "next gen" spel i bra grafik till skillnad från på Xbox One.
Detta är faktiskt riktigt bra!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Nu under många dagar har jag tittat tillbaka till när Xbox One utannonserades hur folk och alla gav och tyckte om för Xbox One, vilken skillnad det är idag med konsolen, där på den tiden kunde man aldrig tro att dom skulle lyckas ta sig tillbaka till att vara en äkta spelkonsol för spel, nu när vi har bakåtkompatibiltet för 360 spel, massa exklusiva spel och nu Windows 10 med One spel komma till PC. Microsoft gör steget högt upp, nästan (läskigt) bättre än Sony Playstation 4. Och Nintendo dessutom.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Forza Microsoft! Huehuehue...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

För några år sedan (innan Xbox One fanns på marknaden) så köpte jag ett begagnat Xbox 360, mest för att lira Forza spelen.
Om det kommer nya Forza spel till PC så man fortsätter där låter roligt.

Permalänk

Jaha, nu börjar MS muta över folk till deras store.

Felet jämfört med uplay, origin och steam är att den är inbyggd direkt i windows, samt dom kan låsa ute enkelt så det bara går att installera endast från store för ocker priser.

Ni vet vart ni hörde det först och kom inte och säg att dom aldrig kommer göra det. Se på deras beslut dom tagit hittills.

Har bara slutat med halvtrasigt UI och buggar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Säger du inte emot dig själv lite nu? Du har inte laddat hem en enda app och samtidigt vet du att de är kassa?

Ja, jag var inte helt tydlig. Jag testade en bunt i betan, men alla jag testade var helt värdelösa. Så därför har jag inte laddat hem någon i release. Eftersom Windows Store är dött så har det inte släppts speciellt många fler heller, snarare försvunnit appar då utvecklare lagt ner. Jag har dessutom med Powershell tagit bort ett antal av de totalt värdelösa bundlade apparna. T.ex. den extremt dåliga mailappen.

Microsoft försöker att köpa intresse för att göra appar, men inte ens det fungerar. Läste om utvecklare som fått pengar för att släppa appen men sen slutat supporta den för att marknaden är så liten.

Windows 10 är bra så länge man kör desktop enbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Nu under många dagar har jag tittat tillbaka till när Xbox One utannonserades hur folk och alla gav och tyckte om för Xbox One, vilken skillnad det är idag med konsolen, där på den tiden kunde man aldrig tro att dom skulle lyckas ta sig tillbaka till att vara en äkta spelkonsol för spel, nu när vi har bakåtkompatibiltet för 360 spel, massa exklusiva spel och nu Windows 10 med One spel komma till PC. Microsoft gör steget högt upp, nästan (läskigt) bättre än Sony Playstation 4. Och Nintendo dessutom.

I allt utom försäljning vilket i slutändan är det som räknas... närmare verkligheten ligger nog snarare så att på grund av Xbox Ones otroligt dåliga siffror tvingas man låsa upp spelen också släpps till Windows för att Microsoft inte ska göra för mycket förlust för varje exklusivt spel man släpper...

Permalänk
Medlem

Nej gow är ett konsolspel, de kan ju satsa på halo istället men då hade väl inte så många spelat på xboxet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Nej gow är ett konsolspel, de kan ju satsa på halo istället men då hade väl inte så många spelat på xboxet.

Varför skulle Gears of War vara ett "konsolspel"? Det fanns för nästan 10 år sedan på PC innan det blev "exklusivt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Varför skulle Gears of War vara ett "konsolspel"? Det fanns för nästan 10 år sedan på PC innan det blev "exklusivt".

För att det spelet passar bäst till konsol enligt mig. Det fanns ett spel ja, det finns fem till xbox. Det är skillnad på att spela på datorn och på konsol. Om du inte tycker det så förstår du inte vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Strategin är lysande enligt mig och väldigt förståelig. Microsoft har tappat en hel del mot PlayStation, med Quantum Break (som jag tror är ett undantag) så vill de personer som redan har en PC med Windows 10 att köpa spelet på konsol vilket ger en klart bättre vinst än mot PC. Genom att inkludera PC-versionen gratis hjälper man dessutom till att pusha folk att uppgradera till W10.

Att Forza och GoW kommer till PC känns rätt väntat, däremot har jag väldigt svårt att se att det blir samma sak med lanseringen, jag skulle tippa att de blir XB1-exklusiva i 6 månader upp till ett år. Att släppa dessa samtidigt är att skjuta sig själv i foten, visst om du verkligen vill få folk att uppgradera till W10, men jag tror det skulle vara en rejäl kniv i ryggen på nuvarande XB1-ägare för att inte tala om presumtiva kunder som inte köpt en XB1.

Vill Microsoft vinna tillbaka marknadsandelar mot Sony så kan man inte släppa exklusiva stortitlar samtidigt på PC och XB1. Som redan påpekats tidigare så saknar båda plattformarna (PS4/XB1) tillräckligt många exklusiva titlar som lockar konsumenter, men PS4 har ändå ett rejält övertag när det kommer till exklusiva titlar.

Årets E3 kan/bör handla mycket om detta på konsolsidan. Fjolårets E3 handlande bara om dessa tidsexklusiva eller andra saker som låser innehåll som extrabanor från vissa. Sånt tycker jag är skit och hoppas verkligen få se mindre av i framtiden.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

För att det spelet passar bäst till konsol enligt mig. Det fanns ett spel ja, det finns fem till xbox. Det är skillnad på att spela på datorn och på konsol. Om du inte tycker det så förstår du inte vad jag menar.

Form av FPS spel så kan inte hålla med alls om att det passar bäst till konsol, FPS passar inte till konsol. Visst är det skillnad att spela med en kontroller jämfört med mus och tangentbord men om du kopplar in en kontroller i datorn är det ingen skillnad om du inte räknar med framedrops.

Vet inte vilka argument skulle passa för att det skulle vara en bättre spelupplevelse på konsol om man inte får njutning av att ingen utan en Xbox kan spela eller om man är rädd att ingen kommer spela Xbox längre så man inte har någon att spela med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

För att det spelet passar bäst till konsol enligt mig. Det fanns ett spel ja, det finns fem till xbox. Det är skillnad på att spela på datorn och på konsol. Om du inte tycker det så förstår du inte vad jag menar.

Cover baserade tps spel fungerar utmärkt på PC med tangentbord, då förutom vissa features som blind fire så rullar spel som mass effect på riktigt bra med mus/tangentbord, och det liknar gears bra mycket.

Dock så håller jag med om att gears känns mer som en konsolserie nu då det var nästan 10 år sedan vi fick ett PC släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Ingen som tvingar dig att byta heller men förvänta dig inte nya grejer när du sitter på gammal mjukvara.

Klart jag inte gör, men jag är så nöjd med mitt windows 7, och skulle känna mig vilsen om jag går över till nåt annat.
När M$ är så angelägna att alla ska byta till windows 10, genom att trycka fram en så stor ruta varje gång jag startar datorn om att jag borde/rekommenderas uppgradera, tror i alla fall jag att det är nåt lurt på gång.
Foliehatt på du vet, sån är jag

Skrivet av Startrance:

Då får du väl leva kvar i det förflutna då

Där jag trivs som bäst!
Det va bättre förr

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Släpper de Forza till PC blir jag överlycklig! Det enda spelet jag verkligen saknar från när man hade en Xbox

Skulle inte förvåna mig då, det visades upp med DX12 för pressen innan Mantel var officiellt.
http://blogs.nvidia.com/blog/2014/03/20/directx-12/

Så de hade en som gick att demonstrera i mars 2014.

Sen vet man inte hur mycket motorn ändrats, men just bilspel som är inte bara är sim tycker jag det finns för få till PC.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd

Fan vad kul om detta händer. Jag har saknat Gears of War sedan jag ägde ett Xbox 360, och Forza har jag alltid hört lovord om! Blir isåfall att köra Forza med en Xbox 360 kontroll till PC i soffan

#nobuyconsolethx

Permalänk
Medlem

Äntligen! Har suttit och väntat på att Xbox-exklusiva spel ska släppas till PC i ett antal år nu (visst, Xbox är roligt om man kör splitscreen med vänner på en stor skärm men när spel som Halo 5 inte har support för det så blir Xbox:en inget annat än en low-power PC)!

Lite synd att man måste uppgradera till Windows 10, verkar som att de verkligen gör allt för att få folk att uppgradera och dessa Xbox-exklusiva spelen blir en "muta". Hur skulle det bli med dessa Windows 10 exklusiva spel om man t.ex. kör med Linux - kan det komma att bli möjligt att spela dem via t.ex. Wine?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Haken kanske blir att man behöver betala för Live Gold för att spela online på sin PC i framtiden...

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Äntligen! Har suttit och väntat på att Xbox-exklusiva spel ska släppas till PC i ett antal år nu (visst, Xbox är roligt om man kör splitscreen med vänner på en stor skärm men när spel som Halo 5 inte har support för det så blir Xbox:en inget annat än en low-power PC)!

Lite synd att man måste uppgradera till Windows 10, verkar som att de verkligen gör allt för att få folk att uppgradera och dessa Xbox-exklusiva spelen blir en "muta". Hur skulle det bli med dessa Windows 10 exklusiva spel om man t.ex. kör med Linux - kan det komma att bli möjligt att spela dem via t.ex. Wine?

Ärligt talat finns det rätt få vettiga anledningar till att inte uppgradera till Windows 10 i dagsläget. Och jag är inte ens säker på att integritetsskäl kan räknas som vettigt när folk glatt använder Google, Facebook, Twitter och allt vad det är utan att tänka efter.

Ett icke-problem för de flesta troligen.

Kör man någon Linux-distro och vill ha tillgång till spel som finns på andra plattformar så får man se till att ha tillgång till dessa istället.

Skrivet av Zicsoen:

Haken kanske blir att man behöver betala för Live Gold för att spela online på sin PC i framtiden...

Hehe, jag undrar faktiskt om Microsofts skulle våga sig på med att kräva detta igen.

Jag hoppas verkligen inte det. Och om det händer att samma tjänst gäller för både Xbox One och "PC Xbox". Men ja, nej tack. Helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Klart jag inte gör, men jag är så nöjd med mitt windows 7, och skulle känna mig vilsen om jag går över till nåt annat.
När M$ är så angelägna att alla ska byta till windows 10, genom att trycka fram en så stor ruta varje gång jag startar datorn om att jag borde/rekommenderas uppgradera, tror i alla fall jag att det är nåt lurt på gång.
Foliehatt på du vet, sån är jag

Där jag trivs som bäst!
Det va bättre förr

Levde som du tills idag då jag tänkte va lite yolo o faktiskt uppdatera, jodå det va de sämsta beslut jag tagit på länge. till en början gick det bra allt funkade och så men sen så skulle jag ju testa en grej o då gick de åt pipsvängen fullständigt och nu sitter jag här med en dator jag inte hittar i, alla program är automatiskt avinstallerade och jag har en ful färg på min "dock" och startmeny, så jag är inte jätte lycklig just nu nej. Den enda fördelen jag lyckats hitta ännu är 70gb ledigt minne på min operativ ssd och dx12.

Permalänk
Skrivet av Willep99:

Levde som du tills idag då jag tänkte va lite yolo o faktiskt uppdatera, jodå det va de sämsta beslut jag tagit på länge. till en början gick det bra allt funkade och så men sen så skulle jag ju testa en grej o då gick de åt pipsvängen fullständigt och nu sitter jag här med en dator jag inte hittar i, alla program är automatiskt avinstallerade och jag har en ful färg på min "dock" och startmeny, så jag är inte jätte lycklig just nu nej. Den enda fördelen jag lyckats hitta ännu är 70gb ledigt minne på min operativ ssd och dx12.

Går att backa (om den patronen är kvar).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Hoppas INTE detta stämmer, finner ingen mening att xbox one konsollen existerar då ju.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Hoppas INTE detta stämmer, finner ingen mening att xbox one konsollen existerar då ju.

Finns fler orosmoln än att xbox försvinner. Steam var redan oroliga för utvecklingen i win 8, jag vill inte köpa program och spel för 600kr, när det är prisplägg för bekvämligheten att få det hem direkt.

Nu kan man köpa spel fritt i valfri butik, men om MS gör samma tänk som med win 8/10 (att bara köra över kunderna och inte ge vad dom vill ha).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar