Gamestop: "Playstation VR lanseras i höst"

Permalänk
Melding Plague

Gamestop: "Playstation VR lanseras i höst"

Butikskedjan Gamestop har en tendens att läcka detaljer om spelindustrin. Nu hoppar grodor ur munnen på VD:n, som antyder att Playstation VR lanseras först till hösten 2016.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska faktiskt bli kul när detta släpps, VR + bilspel + Ps4 = sant 😀😉

Edit: Undrar hur populär han är hos Sony nu 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Känns iofs inte som det är någon panik att springa och köpa VR så tidigt som möjligt, bara ännu färre spel att spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min känsla är att PS4 med en sådan påbyggnadsmodul kommer se ut, lite som ett våldtaget megadrive med både 32x och sega mega cd. Vore kul om lösningen var en motsvarande SLI/CF-brygga som länkade ihop två PS4:or. En konsol per öga för att generera tillräcklig VR-kraft

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Känns iofs inte som det är någon panik att springa och köpa VR så tidigt som möjligt, bara ännu färre spel att spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Sitta hemma och se hur grannarna spelar i VR utan att jag har möjlighet? Nej vet du vad!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

Snygg som stryk!!!

Är VR upplevelsen kass kan man iallafall ha den som prydnad Eller ögonbindel!

Blir ett köp för mig iallafall

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Medlem

Verkar vara mer regel än undantag att en lansering blir försenad i VR-branchen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Känns lagom intressant med ett VR-headset till en så kallad "next-gen"-konsol eftersom att de knappt orkar 1080P 60FPS och att dessutom många förhållandevis påkostade datorer har svårt att driva ett Oculus.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk

kul om de får det att funka men det som slår mig är att vr i allmänhet kräver hög upplösning och hög framrate så vet inte riktigt vilka spel som ska få vr stöd när AAA titlar har svårt med 1080p och 60 fps. Men produkten kanske bara är riktad till folk som fysiskt sätt inte kan må illa och då kan spela i 30 fps.

Visa signatur

Chassi: Dark Pro 900| RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: NZXT 700W | CPU: i7-6700 4.2GHz | SSD 1000GB | MB: ASUS Z170 Pro Gaming | Grafik: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | OS: Windows 10 pro| Skärm: 4k | Mobil: Nexus 5x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tec_Nonsens:

Snygg som stryk!!!

Är VR upplevelsen kass kan man iallafall ha den som prydnad Eller ögonbindel!

Håller med. Designmässigt har Sony helt klart lyckats bäst. Tycker Oculus Rift ser ful och otymplig ut med sina fåniga inbyggda hörlurar, men jag har inte testat den ännu så jag kan ha fel.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Skrivet av Dyslektikern:

kul om de får det att funka men det som slår mig är att vr i allmänhet kräver hög upplösning och hög framrate så vet inte riktigt vilka spel som ska få vr stöd när AAA titlar har svårt med 1080p och 60 fps. Men produkten kanske bara är riktad till folk som fysiskt sätt inte kan må illa och då kan spela i 30 fps.

Har för mig att Sony gick ut med hårda krav på VR. Flytande 60FPS och så fyller VR boxen bilderna imellan med en teknik som ska "rendera om" den senaste bildrutan med en teknik som förvrider bilden åt det hållet som konsolen tror att du kommer titta åt. Kommer inte ihåg vad tekniken heter men det är riktigt häftigt. Annars måste spelet flyta i 120FPS, så det är bara för spelutvecklarna anpassar grafiken till det.

Skickades från m.sweclockers.com