Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

Dieselfusket ska fixas gratis av VAG. Undvik 1,4tsi motorerna då kamkedjerna är ett nytt känt fel som tom byts efter garantitiden.

1,4 TSI förekommer både som rem och kedja, de senare har rem.
Dock så måste serviceintervall följts och gjorts på auktoriserad verkstad för att VW ska ta i ärendet efter garanti, så kolla serviceboken är fortfarande väldigt viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Man mäter inte NOx vid en besiktning och det är detta som problemet handlat om, att NOx utsläppen är högre än vad dom angivit.

Tror snarare du kan göra en vettig deal på en Passat idag då folk blivit lite skrämda men inte har alla fakta.

Tack, håller på att titta på just en sådan bil nu.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

jag kör själv en Mitsubishi Lancer Sportsback, den har abnormt mycket utrymme trots att den inte ser så stor ut.

har ett komfortpaket i den som gör att den är underbar att köra längre resor och den drar inte överdrivet mycket, pendlar på 0,7-0,9 när jag inte kör miljökörning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thexps:

Förvånad att ingen tagit upp Honda Accord 😊
Äger själv en Accord -2011. 201hk och automat, inte direkt jätte snål men snålare än min förra S80 140hk som var dödens tråkig att köra.

Accord håller hög kvalité, bra beprövad motor och inredningen osar kvalité.
Fantastisk körglädje för så "stor" bil. Rolig att ligga på landsvägar med men mjuk och skön på motorvägen.
Försäkringen är helt ok, ungefär som en äldre volvo.
Rekommenderas!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Alle22:

Om du läser mitt inlägg så har jag tagit upp Honda Accord på första sidan

Honda gör bra bilar med kvalité.

Köpte precis en Accord kombi faktiskt. Fick bra pris på en diesel 2009 Executive: 95 000. Har gått 12000 så inte direkt ny, men det är inte så långt för åldern, priset och diesel. Den var tillfälligt nersatt från 119 800 tills idag, vilket är ett lite fult handlarknep, men i jämförelse med andra så var det ändå bra och handlaren kändes bra i övrigt.

Inte jättemycket plats i bagen direkt, men det räcker till en barnvagn, och annars hur bra som helst. Ventilerad skinnklädsel och en massa annan utrustning är standard i Exec. Tydligen, enligt tester, så ska just Executive ha mycket bättre stolar än övriga utrustningsnivåer och det är viktigt för mig så det var liksom tvunget att bli en sådan. Och då fick jag ju skinn, p-radar runtom, elbaklucka osv. "på köpet". Tror inte den fixar mediauppspelning via BT dock, men den har AUX så det är ju enkelt löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Köpte precis en Accord kombi faktiskt. Fick bra pris på en diesel 2009 Executive: 95 000. Har gått 12000 så inte direkt ny, men det är inte så långt för åldern, priset och diesel. Den var tillfälligt nersatt från 119 800 tills idag, vilket är ett lite fult handlarknep, men i jämförelse med andra så var det ändå bra och handlaren kändes bra i övrigt.

Inte jättemycket plats i bagen direkt, men det räcker till en barnvagn, och annars hur bra som helst. Ventilerad skinnklädsel och en massa annan utrustning är standard i Exec. Tydligen, enligt tester, så ska just Executive ha mycket bättre stolar än övriga utrustningsnivåer och det är viktigt för mig så det var liksom tvunget att bli en sådan. Och då fick jag ju skinn, p-radar runtom, elbaklucka osv. "på köpet". Tror inte den fixar mediauppspelning via BT dock, men den har AUX så det är ju enkelt löst.

Grattis, du kommer garanterat bli nöjd!
Låter som en helt ok pris! Man får mycket för pengarna!

Nä bagaget är inte det största, men jag och damen är små och barnvagnen likaså så gott om plats för oss.
Ja de sätena är riktigt sköna! Men ventilerade säten..?? Jag har skinnstolar med små "hål" i, är ventilerade som i att fläkt i sätet?
Har haft det i tidigare bil, och de var riktigt skönt. Inte märkt av de i Hondan dock.
Nej har inte fått mediauppspelning av fungera med BT...än! Hoppas på man kan lösa det på något enkelt sätt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thexps:

Grattis, du kommer garanterat bli nöjd!
Låter som en helt ok pris! Man får mycket för pengarna!

Nä bagaget är inte det största, men jag och damen är små och barnvagnen likaså så gott om plats för oss.

Jo, jag tror det räcker gott. Inte i klass med V70 eller E-klass i bagaget direkt, men vem behöver egentligen så mycket plats hela tiden liksom. Dragkrok finns så om vi ska flytta eller så så är det enkelt löst.

Citat:

Ja de sätena är riktigt sköna! Men ventilerade säten..?? Jag har skinnstolar med små "hål" i, är ventilerade som i att fläkt i sätet?
Har haft det i tidigare bil, och de var riktigt skönt. Inte märkt av de i Hondan dock.

Nej, jag hoppades lite på att det fanns fläktar i sätena när jag provsatte bilen, men det var det inte vad jag kunde hitta i alla fall. Perforerade säten kanske hade vart ett bättre ordval, men det låter ju som de är trasiga.

Citat:

Nej har inte fått mediauppspelning av fungera med BT...än! Hoppas på man kan lösa det på något enkelt sätt!

Jag har grävt lite och det finns några system man kan montera in, men de är inte billiga alls (typ ett antal tusenlappar plus montering där man får montera ner hela mittkonsollen). I min nuvarande bil har jag AUX och där har jag kört på en Himbox HB01 efter rekommendationen här: http://thewirecutter.com/reviews/best-bluetooth-kits-for-ever...

Smidig, fungerar bra och är billig men inte direkt snygg. Kvaliteten på mikrofonen är sådär men det viktiga för mig i alla fall är att få musik direkt utan att ta upp telefonen ur fickan liksom och då är den grym. Jag har letat väldigt efter en liknande grej som är lite mer avancerad med typ en display för låttitlar, men det verkar inte finnas alls. Någon borde bygga en sådan.

Permalänk
Medlem

!!BIL KÖPT!!

Det blev en VW passat 2.0 TDI BMT variant -12, 170 HK, diesel. 10k mil.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"