Razer Wildcat – handkontroll i premiumklassen

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Razer Wildcat – handkontroll i premiumklassen

Razer tar sig an Microsoft i segmentet påkostade handkontroller med sin nya modell Wildcat. På menyn står bland annat programmerbara knappar och finesser riktade mot e-sportare.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västernorrland
Registrerad
Sep 2009

Grymt! Men jag förstår inte varför Razer envisas med att vara så dyra!

Chassi: Fractal Define R4 Moderkort: ASUS ROG CROSSHAIR VI HERO CPU: AMD Ryzen 7 1700 3,0GHz GPU: MSI GTX 970 TwinFroZr SSD: KINGSTON V300 120GB HDD: 3X Western Digital Green 2TB RAM:Corsair Vengeance LPX Red DDR4 PC21300/2666MHz CL16 (CMK16GX4M2A2666C16R) Nätaggregat: XFX 750W 80+ Brons Modulär Tangentbord: Qpad MK85 Mus: Qpad OM75 PRO Skärm: ASUS VG248 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
?????
Registrerad
Okt 2003

Skrubba bort Razer logan vips så blev produkten 500kr billigare.
Som PC spelare då kontroll endast används vid plattform eller i kombination med MB/KB i 3e person spel så känns billigare alternativen mer attraktiva,sen att dom marknadsför den som ett E-sport tillbehör när det gäller Konsol är väl lite komiskt i sig dock är jag inte insatt i dom kretsarna som PC bonde.

Men jag vet inte kanske bara är bitter.

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:Asus GTX 1060 3GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

hahah tror dom flesta som letar efter så pass dyr kontroller köper nog en Xbox one elitekontroller istället som faktiskt är redigt bra byggd med mkt tillbehör men även den svindyr.

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Det är lite intressant hur vi ser på det här med trådlös input till spel. Är det en mus som ska styra siktet i spel så får den inte vara trådlös men när det kommer till handkontroller som ska utföra samma uppgift så är det motsatsen dom gäller :).
Jag prioriterar ju själv likadant. Grubblade lite över detta i förmiddags.

Skickades från m.sweclockers.com

🖥 → i5 4670K • Sapphire Nitro R9 390 • 16GB DDR3 • Asus Gryphon z87
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Logitech MXmaster & Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Söderbäck:

Det är lite intressant hur vi ser på det här med trådlös input till spel. Är det en mus som ska styra siktet i spel så får den inte vara trådlös men när det kommer till handkontroller som ska utföra samma uppgift så är det motsatsen dom gäller :).

Saken är den att de flesta handkontroller, använder du kabel så kommer signalen inte längre gå trådlöst utan gå genom kabeln, så nu kan du med din trådlösa kontroller också köra med kabel om du nu tycker att du upplever någon skillnad, samma gäller Elite kontrollen t.ex. Du kan använda den med kabel till t.ex. en PC eller så kan du använda trådlöst om du har adapter.

Personligen har jag aldrig upplevt någon skillnad mellan kabel / trådlös förutom på längre avstånd ( t.ex. förlorade signaler ) men då behöver du så lång kabel att det inte är praktiskt ändå )

Speldator: i7-8700k, 16GB DDR4, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Söderbäck:

Mycket svårare att känna av input delay med en kontroller, min TV har typ 200ms delay och det känns på en gång med en mus men inte lika väl med en kontroller, om det lägger till 5ms för att den är trådlös så spelar det ingen roll i det stora hela.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hmmm Hemma?!?
Registrerad
Nov 2003

Frågan jag ställer mig direkt är ju varför ens göra en löstagbar kabel när den INTE är trådlös..

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Ceder_78:

Frågan jag ställer mig direkt är ju varför ens göra en löstagbar kabel när den INTE är trådlös..

Det är för att man ska kunna koppla bort när man fraktar kontrollen till LAN eller något annat, helt värdelöst för många men finns säkert någon som köper bara för den grejen eller bara för att det är Razer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av LeVvE:

Mycket svårare att känna av input delay med en kontroller, min TV har typ 200ms delay och det känns på en gång med en mus men inte lika väl med en kontroller, om det lägger till 5ms för att den är trådlös så spelar det ingen roll i det stora hela.

Det är värt att nämna att Xbox One kontrollerna's input delay är ~1ms, dvs samma poll time många gaming möss har, även vanligt med ~4ms där med. Xbox 360 är lite sämre, runt 2ms. Samt PS4 är ännu sämre, runt 4ms. PS3 är långt sämre än så men ändå upplever de flesta absolut inget.

Oavsett vad så är frameraten i så got som alla fall betydligt högre samt även input lagg så det är generellt sett väldigt svårt att märka något så länge signalerna kommer fram, det största problemet är störningar, har man väldigt mycket Wifi utrustning i närheten så kan det bli problem. T.ex. när e-sport turneringar sker med väldigt många enheter runt om som kan störa ut, då är kabel att föredra, men inte på grund av responstid.

Speldator: i7-8700k, 16GB DDR4, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
?????
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Söderbäck:

Jag går bara efter vad jag känner när jag använder mus men såklart är jag ofta ute och cyklar.
Då framförallt snabba PC spel i FPS genre t.e.x Quake eller till och med CS i valfri version så vill man ha sån precis avläsning från musen så man kan vara konsekvent med sina rörelser till den nu överdriver jag men till en pixel precision det innebär ingen 'delay' mellan kommunaktionen från styrdonet och där har PC övertaget gällande precision beroende på hur långt man vill gå etc.

Medans Konsol lir är mer 'sitta i soffan' även om man spelar på den högre nivån i nån tävling på en konsol så känns det som alla är på lika basis iaf och att original styrdonet duger lika bra då det icke finns möjlighet att finlira och att tummarna är inte lika precisa som din hand/handledsrörelse med en mus.

Som gemene gamer så känns detta onödigt och dyrt såvida man inte är prylbög (får man ens säga det i dagen PK samhälle?)
Hur som haver each to their own

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:Asus GTX 1060 3GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Woah 1400 kr för den där?!

/Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/Ducky YOTHMx Green/M-Audio AV40 MK2/MX Master/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2013

Känns som dom vill konkurrera med Scuf:
https://eu.scufgaming.com/

Morderkort: ASUS Z97-A ATX - Processor: Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB - Grafikkort: Gigabyte Extreme ED Aorus 1080ti 11GB - Interminne: Corsair Vengeance Pro 16GB (2x8GB) 2666MHz / DDR3 / CL12 - SSD: Samsung SSD PRO 850-Series 256GB - Hårddisk: 2TB WD Red 7200rpm 64MB - Processorkylning: Corsair Hydro H80i - Datorlåda: Fractal Design Define R5, Titanium - Nätaggregat: EVGA Supernova G2 850W, 80+ Gold, Modulär - Ljudkort: ASUS Xonar DGX - Tillbehör: Mus: Logitech G603, Tangentbord: CM Masterkeys Pro S, Headset: Kingston HyperX Cloud Flight

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2009

Really? en handkontroll som inte är trådlös? skulle aldrig bli något köp för mig

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2011

Fast Xbox Elite är svåra att få tag på. Någon gång i mars om man beställer nu.

Höghastighetsfiber är livet :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010

Alltså det här med fördröjning är ju soppa snack. Gamepads har ju inte fördröjning på PC, jag själv spelar med 360 controller inkopplat till PC'n när jag kör en massa indietitlar.. Det är ju till konsol om du sitter på en Tv och spelar där de flesta Tv'n med Game mode har runt 20ms input lag. Den handkontrollen hade verkligen varit nåt om den vore trådlöst helt, om den ej är trådlös varför är inte strumpsladden inbyggd och varför separat, det får ju konsumenter som vi att tro, åh fan den är trådlös.

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 32GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södermalm
Registrerad
Maj 2002

Ser ut att vara en del nice uppdateringar från föregångaren på Razern. Hoppas de även uppgraderat byggkvaliteten på den nya. Jag har föregångaren, den känns solid, men per default Razer-kvalitet så håller skiten inte i evigheter. Headset-uttaget gick sönder första veckan, och typ halvåret-året senare så har ena triggern börjat bete sig konstigt. Jag vet dock inte om det är något som går att fixa med lite rengöring, inte orkat kolla... Men nice att de uppgraderat rygg-knapparna till metall istället för plast, och "hair-trigger"-läget på triggrarna verkar nice - om än lite fusk.

PC: 4790k / 1070 / 32 GB
FOTO: Fuji X-T2
Fotofolio \ flickr \ fotosidan

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005

2 handkontroller eller ett XB1 där det följer med en handkontroll...

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Ceder_78:

Av samma anledning som man har löstagbara sladdar på de flesta mekaniska tangentbord. Det är bra vid frakt, och det ger mer möjlighet till personlig anpassning.
Vill A ha en 10 meter lång sladd? Visst!
Vill B ha en rosa 1.5m lång sladd? Sure!
Vill C ha en grön telefonsladd på 1-5m? Okej, kör på det!

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Aug 2008

Nej Xbox One kontrollen ska det vara. Xbox 360 kontrollen är även den jävligt bra.

||Intel 4670K, Asus Z87-A, Crucial BallistiX Sport 16GB, Asus GTX 970 Strix, 480GB SSD, 2x 3TB HDD|| Surface Pro 2017 || Samsung S8|| Volvo V60 D3 Automat || Raspberry PI m.m.
http://www.minhembio.com/SonicSyndicateSM4Ever
http://www.garaget.org/Nonameswayne

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Nov 2008

Skulle inte ens använda den om jag fick den gratis, en trådad kontroll är som en laptop på 10kg "ett dåligt skäm" .
Jag älskar min deathadder men generellt är Razer dyrt skräp och oftast väldigt fula skapelser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Feb 2011

Razer är inte kända för kvalitet i sin hårdvara heller när det kommer till handkontroller. Har ägt både Onza och Sabretooth. Båda faljerade triggers på inom 1 månad, dvs dom antingen glappade (hoppade över stort) eller helt slutade registrera.
Detsamma gäller LT (Left Thumb) på Onza som man använder rätt mycket. Den tappar centrering och glappar/skippar.

Det slutade helt sonika med att jag köpte en helt vanlig Microsoft XBOX 360 gamepad och den fungerar fortfarande felfritt efter jag ägt den i snart 2 år.

Visst är vissa funktioner fantastiska på Razer kontrollerna men vad hjälper det när kontrollen i sig inte längre fungerar som den skall?

Rekommenderar absolut inte att någon köper någonting från Razer (ingenting alltså) då deras kvalitet är undermålig samtidigt som du betalar extra bara för märket.
Det är inte bara jag som fått dåliga exemplar av gamepads från Razer heller, väl känt kvalitetsproblem och det hade Razer märkt om dom faktiskt testat sina produkter innan release.

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2010

1400?
Nej tack sitter kvar med handkontrollen som följde med, allt är en vanesak, övertygad om att jag inte kommer spela bättre på något sätt med denna enligt mig överprisade kontroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

För det priset så köpet man självklart hellre en Elite Controller som faktiskt är välbyggd och bra rakt igenom. Skulle själv haft en om jag fortfarande spelade mycket Halo, känns inte värt det för mindre kompetitiva titlar.

CPU: AMD Ryzen 7 1700X + Corsair H110i GT MB: ASUS PRIME X370-PRO Grafik: ASUS STRIX 1070 Ti A8G RAM: Corsair LPX 2x8GB 3000 MHz SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x NAS: Synology DS212j HMD: Oculus Rift CV1 + Touch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Ser den här kontrollen och kollar på min Elite kontroll. NOPE.

• Microsoft Surface Pro 4 • Xbox One X • Nintendo Switch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013

Det jag vill veta är kvaliteten och precisionen på de analoga spakarna.
De i 360 kontrollen är kassa och one/one elite verkar inte bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Digital medborgare
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av _tekken_:

när det gäller Konsol är väl lite komiskt i sig dock är jag inte insatt i dom kretsarna som PC bonde.

Men jag vet inte kanske bara är bitter.

Nej, du har helt rätt. E-sport på konsol känns komiskt.

gfårs 1070. 3570K. 16 Gigabong RAM. Server, NAS, pi, steamlink, casts, nätverkssladdar, sega master system, massor av faptops, mus med 17 knappar, öronproppar, strumpor av ren bomull med elastiskt band för att hålla dem uppe. 2 barn, 1 fru, 99 problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Individiuella styrknappar är ju guld om det görs rätt. Med en blaffig tallrik kan man ju aldrig trycka enbart åt ett håll. Vilket gör att emulator i princip blir omöjligt. Bomberman svänger fel hela tiden. Men med deparata styrknappar så kan man gå rakt om man vill, samtidigt som man kan trycka olika hårt på mer än en för det perfekta analoga riktningsvalet i andra spel.

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Joakim Pekkari
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Ceder_78:

Väldigt smidigt att kunna byta kabel om den går åt helvete pga en katt som biter eller liknande.

Spela med Geeks Gaming!

"Why is there silverware in the pancake drawer?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örby
Registrerad
Aug 2013

Jag fick den av min fru i födelsedags present och jag är väldigt nöjd, men samtidigt är jag ett fan av razer prylar så jag är nog lite partisk;)

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/