Forumdelen sponsras av

Samsung s22d300 blackscreen? hjälp..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg / Mölndal
Registrerad
Okt 2014

Samsung s22d300 blackscreen? hjälp..

hallå.

Har haft en Samsung s22d300 sen sommaren 2015 och för några dagar sen började det hända nåt konstigt. Det började med att skärmen ibland blinkade fram å tillbaka från bild till svart tills jag stängde av den å satte på den igen. Det var inte jättejobbigt då det bara hände ibland. men igår så eskalerade problemet å skärmen blir helt svart tills jag stänger av å sätter på den. detta händer helt random, ibland vart 5e sekund å ibland med typ 10 minuters mellanrum. Jättestörande givetvis.

Jag har laddat upp en video på hur det ser ut när det händer:

https://www.youtube.com/watch?v=nJhx58VNBp0

som ni ser så blir skärmen lite mörk i nedre vänstra hörnet i en halv sekund innan den blir helt svart, skärmen är dock "på" fortfarande då jag måste stänga av å sätta på den för att få bild igen.

Jag har provat att koppla datorn till min TV och där är det inga problem. Så det måste vara själva skärmen.

Frågan är då, kan jag göra nåt eller är den stekt?

mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2016
missade länken till Samsung

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chassi: BitFenix Prodigy CPU: Intel Core i5-6600K Cool: Seidon 120V V2 Mobo: ASUS H170I-PLUS D3 RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB GPU: Gigabyte GTX 980 4GB GAMING G1. SSD: 128Gb Lite-ON M.2 :-) SSD2: Samsung PRO 950 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg / Mölndal
Registrerad
Okt 2014

löst

@Zapper1965: Lämnade in fanskapet och de bytte ut nån del å viola! ^^