Permalänk
Medlem

köpa ny monitor , benq-xr3501?

Hej,

Main question : Problemet jag känner med benq-xr3501 är 1080p upplösningen borde jag köpa en Philips 40" 4K LED BDM4065UC/00 istället?

Äger just nu en PLS skärm ASUS PB278 som har väldigt hög och bra vit färg, tänkte om det är värt att uppgradera? och i sådant fall till vad.
Har test köpt en benq-xr3501 http://www.displaylag.com/benq-xr3501-curved-144hz-gaming-mon...
men den verkar inte vara "retina" dvs jag ser pixlarna och jag är väl lite "pixelkåt". Skärmen jag köpt 10 000 kr, men jag fick den från webhallen för 7100 fynd klass 3 vara.

Det började med att jag köpte en 40 tums tv men jag tkr jag sitter för nära den 1 meter? halv meter? den tänkte jag också lämna tillbaka.

Har ni tips på en bra större skärm eller ska man nöja sig med en ASUS PB278 och köpa en mindre snabbare skärm för gaming. Spelar inte spel på datorn utan har ett playstation 4 som jag bara kör cod på, men även det är väldigt sällan! Tittar med på youtube klipp, filmer och serier. Problemet jag känner med benq-xr3501 är 1080p upplösningen, borde jag köpa en likadan med 4k upplösning? eller med 1440p som ASUS:en har? Alternativt en 40 tums philips monitor Philips 40" 4K LED BDM4065UC/00 https://www.komplett.se/product/827908/datorutrustning/bildsk... tror ni den förhöjer videotittandet och spelandet i jämförelse med min asus? sitter väl en halvmeter ifrån skärmen och vill ha en monitor till min dator/ps4. Har inte ett så starkt grafikkort byggde min speldator 2011?

Det jag känner blir dåligt på min nuvarande asus är att SD material och ibland HD material inte ser så snyggt ut men det kan bero på dåliga kameror etc. Samt att jag känner av ett väldigt stort input lagg vid ps4 spelande. Samt att allting är utdraget+ 21:9 ratio formatet är väldigt wierd, verkar inte finnas mkt material för det?

mvh Pelle

Permalänk
Medlem

man kanske vill ha den skärmen som optic nadeshot kör med, har ni koll på vilken han kör? reddit verkar säga ASUS VN247H 23,6" LED / 1ms / 2xHDMI den borde va good enought? så kan jag köra två skärmar istället.. billigare o snabbt? eller ska man pröva en 40 tum samt asus ? så kan man ha en för film och en för spel och klippÄ