Fallout 4 DLC utannonserat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/Karlstad
Registrerad
Dec 2005

Fallout 4 DLC utannonserat

Så var klockan äntligen slagen då Bethesda äntligen ger lite information.

3st har vi att se fram emot inom kort:

Automatron
The mysterious Mechanist has unleashed a horde of evil robots into the Commonwealth, including the devious Robobrain. Hunt them down and harvest their parts to build and mod your own custom robot companions. Choose from hundreds of mods; mixing limbs, armor, abilities, and weapons like the all-new lightning chain gun. Even customize their paint schemes and choose their voices!

Dold text

Kommer att kosta $9.99 och lanseras i Mars.

Wasteland Workshop
With the Wasteland Workshop, design and set cages to capture live creatures – from raiders to Deathclaws! Tame them or have them face off in battle, even against your fellow settlers. The Wasteland Workshop also includes a suite of new design options for your settlements like nixi tube lighting, letter kits, taxidermy and more!

Dold text

Kommer få en prislapp på $4.99 och lanseras i April

Far Harbor
A new case from Valentine’s Detective Agency leads you on a search for a young woman and a secret colony of synths. Travel off the coast of Maine to the mysterious island of Far Harbor, where higher levels of radiation have created a more feral world. Navigate through the growing conflict between the synths, the Children of Atom, and the local townspeople. Will you work towards bringing peace to Far Harbor, and at what cost? Far Harbor features the largest landmass for an add-on that we’ve ever created, filled with new faction quests, settlements, lethal creatures and dungeons. Become more powerful with new, higher-level armor and weapons. The choices are all yours.

Dold text

Kommer att kosta $24.99 och lanseras i Maj.

Även en stor nyhet är att 1 Mars kommer Season Pass få ett nytt pris, från dagens $29.99 till $49.99 så om expansionssuget är stort bör ni köpa Season Pass innan 1 Mars.

Personligen är man ju mest sugen på Far Harbor då det verkar vara mest vettigt innehåll. De andra två är väl lite mer lull-lull som gör att man kan slå ihjäl några timmar. Kul dock med mer byggmaterial för sina settlement. Nu har jag redan köpt Season Pass så kommer givetvis att spela alla 3

§3.1/rubrik förtydligad /screamin-daemon, moderator

Bara gammalt skräp...

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Skönt med snabb återbetalning på sitt Season pass!

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av bardbard:

Så var klockan äntligen slagen då Bethesda äntligen ger lite information.

3st har vi att se fram emot inom kort:

Automatron
The mysterious Mechanist has unleashed a horde of evil robots into the Commonwealth, including the devious Robobrain. Hunt them down and harvest their parts to build and mod your own custom robot companions. Choose from hundreds of mods; mixing limbs, armor, abilities, and weapons like the all-new lightning chain gun. Even customize their paint schemes and choose their voices!

Kommer att kosta $9.99 och lanseras i Mars.

Wasteland Workshop
With the Wasteland Workshop, design and set cages to capture live creatures – from raiders to Deathclaws! Tame them or have them face off in battle, even against your fellow settlers. The Wasteland Workshop also includes a suite of new design options for your settlements like nixi tube lighting, letter kits, taxidermy and more!

Kommer få en prislapp på $4.99 och lanseras i April

Far Harbor
A new case from Valentine’s Detective Agency leads you on a search for a young woman and a secret colony of synths. Travel off the coast of Maine to the mysterious island of Far Harbor, where higher levels of radiation have created a more feral world. Navigate through the growing conflict between the synths, the Children of Atom, and the local townspeople. Will you work towards bringing peace to Far Harbor, and at what cost? Far Harbor features the largest landmass for an add-on that we’ve ever created, filled with new faction quests, settlements, lethal creatures and dungeons. Become more powerful with new, higher-level armor and weapons. The choices are all yours.

Kommer att kosta $24.99 och lanseras i Maj.

Även en stor nyhet är att 1 Mars kommer Season Pass få ett nytt pris, från dagens $29.99 till $49.99 så om expansionssuget är stort bör ni köpa Season Pass innan 1 Mars.

Personligen är man ju mest sugen på Far Harbor då det verkar vara mest vettigt innehåll. De andra två är väl lite mer lull-lull som gör att man kan slå ihjäl några timmar. Kul dock med mer byggmaterial för sina settlement. Nu har jag redan köpt Season Pass så kommer givetvis att spela alla 3

La ungefär hundra timmar, sen slutade jag spela i ett par månader, men började igen här om dagen med mål att komma vidare i huvudstoryn. Måste säga att det faktiskt är ett robust spel, kommer bli riktigt Nice med lite nytt innehåll (och förhoppningsvis GECK som vad jag vet inte släppts än?)

Blir att köpa season pass nu, och börja längta

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001

Jag ser fram emot ett uppdaterat Survival mode, även om det inte verkar spikat exakt hur det ser ut så verkar det kunna bli riktigt häftigt.

Skrivet av Bethesda Game Studios’ director Todd Howard:

“We’re doing things like you can’t save, it only saves your game when you sleep. You can’t fast travel. There’re all of these diseases. We’re trying it all. It’s a different experience. We’re not trying to make it a ton harder. It’s harder because you’re doing more things.”

http://screenrant.com/fallout-4-dlc-survival-mode-support-que...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Jag köpte seasonpass i fredags för att inte betala mer pengar än nödvändigt för allt dlc

Speldator: Intel core i5 3570k 4,4GHz@1,272V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Laptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av infigo:

Jag köpte seasonpass i fredags för att inte betala mer pengar än nödvändigt för allt dlc

Jo, sitter också och funderar på det... såg att GMG har nån 20% kupong som funkar på season pass också, så om man tror att man kommer vilja ha Far Harbor så är ju season pass givet.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Caesar:

Jo, sitter också och funderar på det... såg att GMG har nån 20% kupong som funkar på season pass också, så om man tror att man kommer vilja ha Far Harbor så är ju season pass givet.

Bra tips ang. GMG.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Var finns Season Pass billigast just nu? Ser att Elgiganten har det för 229 kr och GMG, med 20% kupongen (FEBURY-SVINGS-20PERC) så blir det £20, d.v.s. ca 240 kr. Lika bra att slå till hos Elgiganten isf?

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001

Tack för tipset om Elgiganten!
Nu har jag också köpt season pass
Hade egentligen tänkt vänta med DLC's eftersom det inte var Automatron som lockade mest, men när de har sagt att de tänker dubbla priset på season pass på tisdag så kändes det värt att chansa...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

@Caesar Japp, skaffade det också på Elgiganten i slutändan. Gjorde som så att jag inte hämtat ut nyckeln än (då gäller 30 dagars öppet köp) ifall det skulle bli någon slutgiltig superduper-rea innan prishöjningen på Season Pass nycklarna någonstans, men annars verkade det vara det billigaste alternativet (förutom om man gick via t.ex. Nuveem, men då finns alltid risken att nyckeln inte fungerar m.m.). Bra att Bethesda tidigt förvarnar att Season Pass kommer att gå upp i pris!

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2011

om folk inte sett änn har de släppt trailer.

hoppas det håller samma kvalit´som ... hette det old world blues? till fallout NV

FX-8350 | 290 Tri-x | 2x8GB | Asus Crosshair V Formula-z | Corsair TX 650W 80+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Trevligt med en lite morot att börja spela fallout igen, blev för uttråkad efter ~60 timmar så jag körde aldrig klart main questerna...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Ska bli kul att lira igen!
Nu ska bara GECK komma också.

GrumpyGaming.net - GG Discord
Desktop: Obsidian 800D \ ASUS X99-A \ 5820K@stock \ 16GB DDR4@2133 \ Sapphire 390x 8GB\ 2x 850 EVO 500GB \ 4TB storage \ 750HX Corsair \ Ducky Shine3 MX Black
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 8TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Nov 2011

Ja, imorgon smäller det!
Nån mer än jag som är taggad som fan på Automatron?

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/Karlstad
Registrerad
Dec 2005

Jag är taggad som fan. Tycker det är roligt med settlements och mods av vapen etc. Så tror denna dlc kommer bli riktigt bra med att kunna bygga egna robotar.

Bara gammalt skräp...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av bardbard:

Jag är taggad som fan. Tycker det är roligt med settlements och mods av vapen etc. Så tror denna dlc kommer bli riktigt bra med att kunna bygga egna robotar.

Jag är lite tveksam, jag gillar också settlements och vapenmods men ogillar att ha några companions utöver Dogmeat. Ska kanske se om man kan bygga robotar för att sätta som extra försvar i settlements eller nåt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Nya DLCn är riktigt trevlig!

Codsworth 2.0 = British-posh-killermachine!

Desktop: Obsidian 800D \ ASUS X99-A \ 5820K@stock \ 16GB DDR4@2133 \ Sapphire 390x 8GB\ 2x 850 EVO 500GB \ 4TB storage \ 750HX Corsair \ Ducky Shine3 MX Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Jag märkte för en stund sedan att det var lite konstigt att 7 robotar jag aldrig sett innan försökte mörda mig. Sedan kom jag till ett uppdrag och då klickade det till att det nya DLC har släppts. (har seasom pass)

Speldator: Intel core i5 3570k 4,4GHz@1,272V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Laptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

OMG, jag hade helt glömt bort att köpa season pass, trodde jag redan gjort det....

Iaf, 229kr fortfarande på EG, så jag slog till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2013

Väntar bara på nya survival-läget också, då blir det att dra igång en ny karaktär

Skickades från m.sweclockers.com

ll Intel Core i5 4670K@4.2GHz ll Sapphire RX Vega 64 ll ASRock Z87M Extreme4 ll
ll 8GB 1600MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av kenny_85:

Väntar bara på nya survival-läget också, då blir det att dra igång en ny karaktär

+1, så hypad att jag inte kan spela spelet som det är just nu!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Helt missat detta!! Nu kommer man ju inte göra något annat i påsk ju!

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008

Fattar inte hur jag kunde missa Automatronsläppet; upptäckte det först igår kväll när jag traskade in på MATN:s YouTubekanal. Skam!

Givetvis köpte jag den direkt, och ska sätta igång direkt efter jobbet. Automatron verkar inte överdrivet intressant får jag väl erkänna, och jag använder inte companions (då de bara ställer till med dumheter, tjatar, är i vägen och är allmänt irriterande; Lone Wanderer rank 3 FTW), men mer Fallout 4 är alltid mer Fallout 4.

Skrivet av kenny_85:

Jepp, nuvarande survival är för lätt och alldeles för simplistiskt tycker jag, så mer realism och komplexitet är välkommet. Nya survival ser ut att kunna bli lite väl besvärligt dock, men man får väl se.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Om någon hittar ett bra pris på Season pass till PS4 får ni gärna hojta till med en länk till butik

Dator: FD Define R5 Vit | Corsair RM750x | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K @4,4GHz | Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengeance LPX 2x8 GB @3200MHz | 2 x Samsung 850 Evo 500GB + 1 x Sandisk Plus 960GB | MSI GTX1070 Gaming Z
Wii U | Nintendo Switch

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2009

Hur kan ni fortfarnde tycka FO4 är roligt nog att spela? Man hade gjort allt efter några timmar.

lolclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av kenny_85:

Jag håller på och försöker komma till nån sorts slut med nuvarande karaktär innan nya survival kommer, så jag kan starta om och testa nya sätt att spela och köra DLC:s etc. med den nya karaktären

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av lakej:

Hur kan ni fortfarnde tycka FO4 är roligt nog att spela? Man hade gjort allt efter några timmar.

Tog mig en bra stund att vara klar med alla side quests, main quest och hade gjort i stort sett allt som verkade intressant.
Bra mycket längre tid än andra spel för samma pris.

Sedan är det ju ett RPG med free roam med mera + mod support. Så man kan ju spela hur länge som helst.

Sitter fortfarande och lirar Skyrim då och då, samt Morrowind.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av backfeed:

Jepp, nuvarande survival är för lätt och alldeles för simplistiskt tycker jag, så mer realism och komplexitet är välkommet. Nya survival ser ut att kunna bli lite väl besvärligt dock, men man får väl se.

Ja, det enda som oroar mig är om jag tappar tålamodet med att inte kunna spara tillräckligt ofta. Bärbar sovsäcksmod hade kanske inte varit fel...

ll Intel Core i5 4670K@4.2GHz ll Sapphire RX Vega 64 ll ASRock Z87M Extreme4 ll
ll 8GB 1600MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av kenny_85:

Ja, det enda som oroar mig är om jag tappar tålamodet med att inte kunna spara tillräckligt ofta. Bärbar sovsäcksmod hade kanske inte varit fel...

Jag gillar idén med att inte kunna spara hela tiden, men jag är också orolig för den dagen då jag tappar ett par timmars gameplay på grund av nån bug istället... det är ju fortfarande Bethesda trots allt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Maj 2004

Gillar faktiskt nya följeslagaren Ada!
Första jag gjorde var att skicka på feta lasrar och ta bort de långsamma benen:

Sen skrattade jag mig harmynt över att ge Curie ben!