Corsair H100i GTX problem låter som att burken ska lyfta.

Permalänk

Corsair H100i GTX problem låter som att burken ska lyfta.

hej har en Corsair H100i GTX som kyler min processor ja kan spela ett tag sen lyfter temperaturerna. min processor kommer upp i temperatur 40 grader. är detta normalt? när jag har spelat i ca 10min så börjar datorn låta sen kort efter det så börjar den låta som f*n låter som att pumpen och jobbar som s*tan och fläktarna går på fullt även om jag har fixat med inställningar.

när jag köpte denna kylare så visste jag att den lät men det va ba att sätta den på quiet mode så vare fixat man kunde höra pumpens surrande lite om man lyssnade efter den vare folk som skrev som recension. men detta är ju sjukt. låter så högt att första gången fick ja panik D:

Permalänk

Temperaturen verkar inte konstig men ljuset är. Bara att reklamera. Min är nästan knäpptyst

Permalänk
Medlem

@eriknyvelius: Leta upp en guide på youtube hur den ska installerad korrekt. Se så du har gjort det.

Ja 40 grader är väldigt normalt. Oavsett vilken processor det är så är det bra temp. Väldigt bra temp faktiskt.
Vad har du för delar i din dator?

Du kan ställa in egna fläktkurvor i Corsair Link.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Näe 40 grader är inte normal i load, det är lite lågt. Klocka mera

Permalänk
Medlem

När du kommer upp till 60+ är det dax att ha lite koll annars kolla vad cpu max temp är så vet du gränsen

Visa signatur