Bästa och enklaste mjukvaran, Android foto till datorn?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2003

Bästa och enklaste mjukvaran, Android foto till datorn?

Har två olika android telefoner, Sony och OnePlus. När jag för över bilder från telefonen vill jag kunna välja enkelt vilka bilder/filmer jag vill föra över och radera dem från telefonen. Nu öppnar jag telefonen (som ett usb-minne) på datorn och går igenom de mappar som har bilder/filmer från nedladdning, kamera etc vilket är lite jobbigt då kamera på telefonen även skapar sina egna undermappar. Jag vill gärna ha en enkel mjukvara som klarar av att föra över från mina telefoner där jag ex kan se alla bilder på telefonen, i vilka mappar de finns och föra över till bestämd plats på datorn.

Jag har testat tillverkarens mjukvara vilket är en blaffig produkt. Även Windows 10 egna "importera bilder". Oftast krånglar dessa applikationer till det genom att de vill skapa mappar till mig och organisera mina bilder. jag vill bara föra över de jag enkelt väljer till en mapp på datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Har du slagit på synkronisering av bilder via Google Photos? För då dyker bilderna upp där automatiskt efter att du har tagit dem och du kan sedan enkelt ladda ned dem till datorn. Du behöver inte ens koppla in telefonen i datorn, bara att logga in med ditt Google-konto i en webbläsare.

Edit: Fungerar också med Dropbox om du föredrar det.

2600K • 1050 Ti • 8 GB • 128 + 250 GB SSD • ­1,5 TB HDD • Huawei Pitten

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2003
Skrivet av milo_:

Har du slagit på synkronisering av bilder via Google Photos? För då dyker bilderna upp där automatiskt efter att du har tagit dem och du kan sedan enkelt ladda ned dem till datorn. Du behöver inte ens koppla in telefonen i datorn, bara att logga in med ditt Google-konto i en webbläsare.

Edit: Fungerar också med Dropbox om du föredrar det.

Fast de är väl bara de som jag tagit själv? Vill så fall även synka de som jag fått skickat till mig via ex messanger, sms och som jag laddat ner.

Förmodar även att du manuellt ändå får radera dem från telefonen? Vill inte ha dubletter på telefonen och i datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av martin79:

Fast de är väl bara de som jag tagit själv? Vill så fall även synka de som jag fått skickat till mig via ex messanger, sms och som jag laddat ner.

Förmodar även att du manuellt ändå får radera dem från telefonen? Vill inte ha dubletter på telefonen och i datorn.

Du kan välja själv vilka mappar du vill synkronisera. Jag kan välja bland alla som finns i mitt galleri, vilket inkluderar Messenger, nedladdade, Reddit och så vidare men inte från SMS vad jag kan se.

Ja, vad jag vet måste du ta bort dem manuellt.

2600K • 1050 Ti • 8 GB • 128 + 250 GB SSD • ­1,5 TB HDD • Huawei Pitten