Dokumentären om Copyswede ute nu

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Dokumentären om Copyswede ute nu

Efter lång väntan och en försening i sista sekund är det premiärdags. Nu finns Copygate, dokumentären om Copyswede, redo för konsumtion lagom till kvällsmyset.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

ÄNTLIGEN!

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Blir att kolla efter middagen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Blir att åka till närmaste matvaruhus och köpa snacks!

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Jag vet inte om jag skall kolla på den eller inte. Blir bara arg och upprörd när jag ser organisationer och människor som bara gör vad som helst för att tjäna pengar utan att nån kan göra något åt saken.

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Detta får man ju bara inte missa.
Blir att kika på denna senare ikväll.

/Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/Ducky YOTHMx Green/M-Audio AV40 MK2/MX Master/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Började undra vad den blivit av i går.

Gallerier: Modern Midi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Jul 2002

Är det hela? Avbryts lite abrupt efter 46:10?

Keep on boppin´

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Det här är väl inte hela? Inget avslut ju.

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2009

Jävligt skumt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

@morxy49: och ljudet, det här måste vara en misslyckad uppladdning eller nåt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
In the eye of the tiger
Registrerad
Apr 2002

Sitter på ett hotellrum i Tel Aviv och njuter.. Sevärt säger jag.

Eating fords and shitting chevys since 1914

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2006

Är det inte idiotiskt att dela ut filmen på dvd eller usb. Då sponsrar de ju copyswede själva. En bra torrent är allt som behövs.

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Dreadlock:

Sitter på ett hotellrum i Tel Aviv och njuter.. Sevärt säger jag.

Du kommer bli besviken när det gått 46:10.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av arry:

Är det inte idiotiskt att dela ut filmen på dvd eller usb. Då sponsrar de ju copyswede själva. En bra torrent är allt som behövs.

Förhoppningsvis skickas dem från utlandet.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Detta var väl ingen "kioskvältare" direkt. 300 000 kr och detta är resultatet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svalöv
Registrerad
Dec 2008

Sätt en fortkörningsskatt på alla bilar.
Den går ju att köra för fort med.
Grejen är ju inte om det går att köra för fort utan de som gör det ska betala för det.
Att lägga "böter" på alla för att bilen KAN gå att köra för fort med skulle aldrig förekommit.
Varför kan vissa sätta sig över lagen och straffa massan?
Gruppstraff är mig veterligen förbjudet??

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Agile:

Låter ju mindre kul. Om dom skickat ut USB stickor osv så kanske det är någons som gjort ett misslyckat rip. Kan inte hitta något om ett officiellt släpp ännu.

Luktar mycket fuffens över det hela.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Agile:

Ljudet är ju en katastrof, bland det sämre jag hört.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Är det någon här som backat projektet på kickstarter och fått er reward? Själv väntar jag på en nedladdningslänk. Tycker det är lustigt att sweclockers är den första informationskällan som kommunicerar ut att dokumentären är släppt medan det är knäpptyst från projektets sidan. Dokumentärens hemsida har dessutom inte uppdaterats sedan 15e mars 2015.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Ganska mediokert resultat även om intentionen är god.

Ljudet är bedrövligt och personligen hade jag gärna velat se någon form av följdfrågor och ifrågasättande av de som var med i "filmen" så att det blir mer än inövade fraser och tomma ord.

Hursomhelst behöver det här ämnet komma upp på tapeten ordentligt, men frågan är om det här verket kommer att lyckas med det.

AMD RYZEN 7 2700X @ 4,3GHz - ASUS ROG X470-F STRIX - 16GB DDR4 @ 3200MHz - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 850 PRO 1TB - GAINWARD GTX 1080 PHOENIX GS 8GB @ 2100MHz/10800MHz - SAMSUNG C27HG70QQ 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

Är detta verkligen den slutgiltiga versionen? Videon slutade ju mitt i en mening... "Jag ser det som..." sen slutar det.

▪ i7-6700K ▪ Asus Z170-A ▪ 16GB 2800MHz ▪ Gainward GLH 1080 ▪ 400GB NVMe ▪ Win 10 Pro ▪

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av pa1983:

Låter ju mindre kul. Om dom skickat ut USB stickor osv så kanske det är någons som gjort ett misslyckat rip. Kan inte hitta något om ett officiellt släpp ännu.

Luktar mycket fuffens över det hela.

Kanalen på Vimeo är rätt, det har vi bekräftad information om. Däremot verkar det ju av allt att döma vara något som gått snett med själva uppladdningen eller efterbehandlingen. Vi får se vad som händer, en av mina kollegor har kontakt med filmskaparna.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - MSI X370 - GTX 1070 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Sep 2013

Slutsummering: Copyswede är helt efterblivna!

Project Three Leaves
Daylight / Night Vision / Setup
V8 Ocean
Bygglogg / In sunlight / By night
Facebook //Sebastian

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

Jag har också backat på kickstarter och får reda på det genom sweclockers, kass!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2011

Hmm...man får inte mycket för 300 000:- idag, det är tydligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av emilakered:

Kanalen på Vimeo är rätt, det har vi bekräftad information om. Däremot verkar det ju av allt att döma vara något som gått snett med själva uppladdningen eller efterbehandlingen. Vi får se vad som händer, en av mina kollegor har kontakt med filmskaparna.

Trevligt med lite riktig information. Synd bara att dom verkar sköta det rätt dåligt mot sina donatorer vad det gäller information.

Jonas såg ju fram emot denna film den 20:e, han är säkert jätteglad med

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

För att förtydliga, problemet med ljudet har inget med rippning eller uppladdning att göra, dom har bara misslyckats totalt med ljudnivåerna mellan olika klipp.

Dokumentären i sej håller tråden rätt bra men skulle gärna fått gått lite djupare men vi får hoppas att detta blir en start på vidare debatt och genomlysning av detta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2009

Vad tråkigt att den blev så dålig! Inte bara dålig ljudkvalité, utan informationen är lite som att läsa på wikipedia. Inga följdrågor eller intervjuer, bara folk som pratar. Ingen som pressar, eller letar info.

Dessutom förstår jag inte om det är meningen att den ska ta slut mitt i en mening, antar inte det...

[B][I]CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
MSI Z87 MPOWER | i7 4770k | Gigabyte G1 GTX1070ti | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 850 PRO 500GB | Steelseries Sensei, Rival | Audio-technica ath-m50x | Q-pad MK85

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Johan1W:

För att förtydliga, problemet med ljudet har inget med rippning eller uppladdning att göra, dom har bara misslyckats totalt med ljudnivåerna mellan olika klipp.

Dokumentären i sej håller tråden rätt bra men skulle gärna fått gått lite djupare men vi får hoppas att detta blir en start på vidare debatt och genomlysning av detta.

Så du har sett den fullständiga filmen? För den som finns uppladdad är inte komplett och förhoppningsvis har den inte rätta ljudmixen heller.