Permalänk
Medlem

Spela via VPN, hur?

Har problem med H1Z1 och haft sedan jag köpte spelet för ca 7 månader sen. Får hela tiden random disconnects och läste om att vissa kört via VPN för att slippa problemet. Tänkte testa och se om det funkar. Finns det någon duglig gratis VPN för ändamålet?

Mvh

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Gratis VPN vet jag inte. Men det finns ju några du kan pröva i någon timma gratis,
Så du kan se om det fungerar överhuvudtaget.
Brukar kunna bli lite lagg när man använder VPN.

OVPN har 5 timmars pröva på.

https://www.ovpn.se/sv

Permalänk
Medlem

Jag brukade köra med SoftEther för flera år sedan när jag ville kringgå regionsspärrarna i bland annat Origin för att låsa upp spel tidigare och för att köpa spel med andra valörer. Fungerade mycket bra på den tiden, men kan dessvärre inte svara på hur bra den är i dagsläget. Det kan dock inte skada att ge den ett försök.

https://www.softether.org/

Permalänk
Medlem

Tror jag läst någonstans att det bryter emot tos att spela bakom en vpn på både steam och origin. Däremot köper ju folk spel via vpn och det verkar funka fint. Kanske något att kolla upp och om det nu är så att jag inte fattat fel, så får du bestämma om det är värt risken.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Spelar nu H1Z1 enbart via VPN. Testade OVPN och direkt kunde jag spela spelet för första gången utan att drabbas av disconnects en gång i halvtimmen. Jag har betalat för spelet och allt är 100% enligt regelverket, spelar enbart H1Z1 via VPN då det är det enda spelet som inte funkar utan det. Vill steam banna mig så låt dem göra det, men vill dem undvika att folk använder VPN så får de se till att sätta lite krav på alla EA spel som dem släpper så vi slipper använda det. Jag har betalat för spelet och VPN är det enda som gör det spelbart.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Spelar nu H1Z1 enbart via VPN. Testade OVPN och direkt kunde jag spela spelet för första gången utan att drabbas av disconnects en gång i halvtimmen. Jag har betalat för spelet och allt är 100% enligt regelverket, spelar enbart H1Z1 via VPN då det är det enda spelet som inte funkar utan det. Vill steam banna mig så låt dem göra det, men vill dem undvika att folk använder VPN så får de se till att sätta lite krav på alla EA spel som dem släpper så vi slipper använda det. Jag har betalat för spelet och VPN är det enda som gör det spelbart.

Lite off topic, men om du köper ett ofärdigt spel så får du ju skylla dig själv om det är nått eller allt som inte funkar, bara så du vet alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Lite off topic, men om du köper ett ofärdigt spel så får du ju skylla dig själv om det är nått eller allt som inte funkar, bara så du vet alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut men det finns ändå en gräns kan man tycka för hur dåligt det får funka. Man ska väl kunna begära att man ska kunna spela i 20minuter utan att tappa anslutning, speciellt när spelet varit i EA så pass länge som det nu varit. Inte ska man behöva gå in i routern och pilla för att få det att funka? Hade inte brytt mig om det varit buggar som gjort att att zombies sprungit runt i luften eller liknande men när spelet konstant kraschar/ger disconnects känns det inte som det hör hemma ute på marknaden. Känns bara som Steam bör höja kraven lite för vad de släpper.

Köpte som sagt det i somras, krigade mig igenom den månaden jag spelade för jag tyckte det var kul men slutade sedan spela och tänkte att jag får vänta tills de har fixat problemet. Kom tillbaka ett halvår senare och samma problem.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Absolut men det finns ändå en gräns kan man tycka för hur dåligt det får funka. Man ska väl kunna begära att man ska kunna spela i 20minuter utan att tappa anslutning, speciellt när spelet varit i EA så pass länge som det nu varit. Inte ska man behöva gå in i routern och pilla för att få det att funka? Hade inte brytt mig om det varit buggar som gjort att att zombies sprungit runt i luften eller liknande men när spelet konstant kraschar/ger disconnects känns det inte som det hör hemma ute på marknaden. Känns bara som Steam bör höja kraven lite för vad de släpper.

Köpte som sagt det i somras, krigade mig igenom den månaden jag spelade för jag tyckte det var kul men slutade sedan spela och tänkte att jag får vänta tills de har fixat problemet. Kom tillbaka ett halvår senare och samma problem.

Jo, förstår att man blir less då det ändå är något man pröjsa för. Dock så säger dom ju tillochmed att problem i mängder finns.

Grejen med early access är ju dock inte steams problem iöverhuvudtaget då man köper ett ofärdigt spel, vad som helst kan och kommer krångla. Tyvärr så är det så i ett kapitalistiska samhälle att om inga köper dessa early access spel så kommer dom försvinna, men så länge folk köper det så kommer företagen tänja mer och mer på "gränserna" tills folk inte vill köpa deras produkter längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag testade precis https://www.tunnelbear.com/ som Linus på LTT alltid pratar om.

@LinusTechTips

Vart ju kalas-enkelt

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Får man låna tråden lite?

Kan man använda VPN för att komma förbi regionsspecifika IP blockeringar?
Tänkte på debaklet gällande Black Desert Online där flera baltiska länder måste gå under GameNet (Rysk utgivare) och RU versionen när de själva knappt pratar ryska istället för att få använda den vanliga EU/NA versionen. Inte för att det påverkar mig men känner en som påverkas av detta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9