Värt att uppgradera ?

Permalänk
Medlem

Värt att uppgradera ?

Hej,

Sitter på följande system:

MB: ASRock Z87 Pro3 ATX
CPU: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz
RAM: A-Data 16 GB CL9 1600MHz
GPU: MSI Radeon R9 280X 3GB GAMING
PSU: Corsair CX 750W 80+

Vad jag undrar är om det är värt att uppgradera mitt grafikkort? Finns det något som skulle ge mitt system en tillräckligt "boost" för att motivera ett köp, utan att man behöver köpa en helt ny dator? Jag spelar främst flygsimulatorer (DCS) och ibland sjunker fps:en till en nivå som stör mig.

SLI eller Crossfire är inte heller aktuellt, tror jag mig har listat ut, då mitt moderkort bara har 1st pci-e 3.0 16x plats.

Så, finns det något grafikkort kort ni kan rekommendera över mitt nuvarande, och isåfall, räcker mitt nättaggregat till? (750W).

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

är du nöjd änsålänge bör du vänta på nästa generation som kommer ut senare i år.
Det gör jag och hade också gjort det i dina skor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minsk78:

Hej,

Sitter på följande system:

MB: ASRock Z87 Pro3 ATX
CPU: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz
RAM: A-Data 16 GB CL9 1600MHz
GPU: MSI Radeon R9 280X 3GB GAMING
PSU: Corsair CX 750W 80+

Vad jag undrar är om det är värt att uppgradera mitt grafikkort? Finns det något som skulle ge mitt system en tillräckligt "boost" för att motivera ett köp, utan att man behöver köpa en helt ny dator? Jag spelar främst flygsimulatorer (DCS) och ibland sjunker fps:en till en nivå som stör mig.

SLI eller Crossfire är inte heller aktuellt, tror jag mig har listat ut, då mitt moderkort bara har 1st pci-e 3.0 16x plats.

Så, finns det något grafikkort kort ni kan rekommendera över mitt nuvarande, och isåfall, räcker mitt nättaggregat till? (750W).

Tack på förhand

Detta är en smidig uppgradering för dig skulle jag säga:
http://www.inet.se/produkt/5411495/sapphire-radeon-r9-390-nit...

Om du inte redan har SSD så är det något du borde köpa också. Även om det inte påverkar fpsen

Permalänk
Medlem

Typ ett r9 390 kanske och klocka upp din prolle lite om kylning finns. Jag hade kanske också köpt en psu av bättre kvalité . Jag uppgradreade denna vecka från 7970 till r9 390 nitro. Och jag köpte ny psu på samma veva corsair rmx750
Jag hade corsair cx750m innan ifs aldrig haft problem med det på mitt 7970 ☺

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren, det lutar åt ett R9 390, då.
En följdfråga om någon vet; skulle det fungera att köra en multiscreen-setup på detta kort? Jag hade tänkt mig 3 skärmar i 1920*1080 upplösning.

Permalänk
Medlem

Ska inte vara några problem, kolla bara vilka anslutningar so finns på grafikkortet så du väljer skärmar som passar.