Multiplayer med frugan?

Permalänk

Multiplayer med frugan?

Hej! Skaffat mig en ny dator här hemma så nu har vi två här. Har lyckats stimulera min frus dataspelsintresse lite och hon gillar att spela Skyrim och Heroes of might & magic. Skulle vilja hitta något vi kan spela tillsammans (co-op) som liknar nåt av detta men INTE är ett mmo. Gärna något som är hyfsat lätt att sätta sig in i och som inte är "gammalt och fult" (vad nu det betyder).

Letat runt men är inte så insatt, så kammat noll. Vore fint med lite hjälp och tips!

Permalänk

Skulle vilja slå ett slag för Keep talking and nobody explodes. Du ska med din medspelare desarmera en bomb. Frugan din kan då sitta vid datorn och har bomben framför sig, du sitter med en utskriven manual och får guida henne vad som skall göras då hon beskriver vad hon ser framför sig. Varje bomb som kommer upp har sin unika uppbyggnad och det blir svårare och svårare ju längre man kommer.

http://www.keeptalkinggame.com/

En bra video om hur spelet fungerar
https://www.youtube.com/watch?v=LxYcH5ETrck

Permalänk
Medlem

Sådär på rak arm:

Dying Light - Zombie coop, melee, skjutvapen

Borderlands 2 - Mad Max Sci-fi, skjutvapen

Far Cry, dom senaste versionerna

Dungeon Defenders 2, tower defense med massa loot, Early Access men det funkar

Permalänk

Idéer:

Portal 2
Age of Wonders III

Det är svårt att komma på first person-spel som liknar Skyrim fast är co-op.

Visa signatur

CPU: i5-4690k @ 3,5 GHz + CM Hyper 212 EVO // GPU: MSI GTX 970 4GB // RAM: 16 GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz // MoBo: Gigabyte GA-Z97M-D3H // PSU: Corsair RM550 // SSD: Samsung EVO 120 GB // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Silverstone SG10 mATX // OS: Win 8.1 // Skärm: BenQ 24" LED XL2430T (144 MHz 1080p)

Permalänk
Medlem

Trine 1, 2 (3?)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Heroes of the Storm

(inte för att det liknar)

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Trine 1, 2 (3?)

Håller med!! Trine <3

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem

Ja du, Skyrim liknande fast co-op. Kan faktiskt inte komma på något sådant spel. Brukar själv söka mycket co-op spel som passar mig och min sambo men det slutar alltid med FPS.

Personligen så kan jag rekommendera spel som:
Borderlands 2 (RPGFPS)
Borderlands: The Pre-Sequel (RPGFPS)
Left 4 Dead 2
Saints Row 3

Dessa brukar jag och min sambo spela tillsammans.
Tog henne nyligen tillbaka till begynnelsen där körde igenom Half-Life 1 (med Sven Co-op mod) och Quake 1 tillsammans.

Annars så kanske Magicka eller varför inte Diablo 3 eller Torchlight 2?
Ett annat roligt spel som går att spela tillsammans är Don't Starve Together, riktigt kul och snyggt spel!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Dead space har bra co-op, dock är det mer som en korridorskjutare. Inte så svårt på lägre inställningar och inte så hektiskt heller, oftast slåss man mot ett eller två monster i taget. Man får bygga och uppgradera sina vapen utifrån vad man hittar på vägen vilket gör att man kan bygga vapen som passar en själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk

Jag kan varmt rekomendera Divinity - Original Sin i split-screen, jag och min sambo har haft och har riktigt trevligt i det spelet.

Permalänk
Medlem

Heroes of might and magic går ju att köra så man är i samma lag.
Anno 2070 har ju ett slags co-op där man spelar tillsammans med samma ekonomi.
Settlers går väl också att köra så man är allierad och därmed hjälps åt.

Annars lite gott och blandat:
Civilization
Sanctum 1 & 2 (tower defence)
Risk of rain
Supreme Commander
Renegade Ops
Terraria
Starbound
Europa Universalis IV
Diverse zombieskjutare brukar ju gå att lira co-op också

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Hallå! Fantastiskt fin respons, tack allihopa. Ska titta och visa trailers så får jag återkomma. "Keep talking..." väckte båda våra intressen kan jag säga direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Borderlands 2, Dying Light och Portal 2 är ju alla riktigt bra co-op spel

Permalänk
Medlem

Instämmer med Portal 2 och Borderlands