Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

Skärmen är svart, Swift PG278Q

Halloj har precis varit och köpt en ny skärm, närmare bestämt en Asus Rog Swift PG278Q.

Jag kopplade i alla medföljande kablar och märkte att det inte var vanlig HDMI eller DVI utan displayportkablar, aja tänkte jag och koppla in det.

Problemet är att när jag startar skärmen så står det först No signal, sedan blir det helt svart. Den har kvar strömmen såklart.

Jag har prövat koppla ur den skärmen jag använder just nu och bara pröva med Swiften, men samma problem kvarstår det är svart.

Går jag in på Nvidias kontrollpanel så ser det ut som om inte ens datorn upptäckt skärmen, någon som vet hur detta kan lösas?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Zloak:

Halloj har precis varit och köpt en ny skärm, närmare bestämt en Asus Rog Swift PG278Q.

Jag kopplade i alla medföljande kablar och märkte att det inte var vanlig HDMI eller DVI utan displayportkablar, aja tänkte jag och koppla in det.

Problemet är att när jag startar skärmen så står det först No signal, sedan blir det helt svart. Den har kvar strömmen såklart.

Jag har prövat koppla ur den skärmen jag använder just nu och bara pröva med Swiften, men samma problem kvarstår det är svart.

Går jag in på Nvidias kontrollpanel så ser det ut som om inte ens datorn upptäckt skärmen, någon som vet hur detta kan lösas?

Kan nu öppna upp inställningar på skärmen och välj DP som input? (kolla knapparna på skärmen)

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

När du skapar en sån här tråd måste du posta så fullständiga specs som möjligt. Allra minst måste vi få veta vad du har kopplat skärmen till.

Skrivet av Orici:

Kan nu öppna upp inställningar på skärmen och välj DP som input? (kolla knapparna på skärmen)

PG278Q har bara DisplayPort.

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av Alling:

När du skapar en sån här tråd måste du posta så fullständiga specs som möjligt. Allra minst måste vi få veta vad du har kopplat skärmen till.

PG278Q har bara DisplayPort.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/229813-w...

kör på den datorn, högst uppe till vänster på den verkar Displayport uttaget finnas, tröck in den dära.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av Zloak:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/229813-w...

kör på den datorn, högst uppe till vänster på den verkar Displayport uttaget finnas, tröck in den dära.

Du tröck alltså in kabeln i moderkortet?

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av Lothbrok:

Du tröck alltså in kabeln i moderkortet?

Japp det låter rimligt då den sitter där uppe, ja det verkar vara det enda uttaget för den sorten på datorn också.

Värt är att nämna att jag prövat koppla ur skärmen jag använder nu och bara köra med denna Swift, men den verkar inte hitta den ändå..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Zloak:

Japp det låter rimligt då den sitter där uppe, ja det verkar vara det enda uttaget för den sorten på datorn också.

Värt är att nämna att jag prövat koppla ur skärmen jag använder nu och bara köra med denna Swift, men den verkar inte hitta den ändå..

?? Koppla inte in den i moderkortet. Koppla den till det övre grafikkortet så ska det funka

Dator: CPU: Intel core I7 6700K @4.4GHz | Kylare: CM Seidon 240m | Moderkort: Asus Z170i Pro Gaming | GPU: MSI GTX 1080ti FE | RAM: Corsair 16GB 3000MHz | Chassi: Ncase M1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 1TB | PSU: Corsair sf600

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av breakwin:

?? Koppla inte in den i moderkortet. Koppla den till det övre grafikkortet så ska det funka

Oj sablar kadablar var jag har skämmskudden på mig nu, har har man suttit och svurit och varit arg i flera timmar sedan kommer du å glider in med en sådan underbar enkel lösning

Var ett svart plastskydd som dolde Displayporten till grafikkortet som jag var tvungen att plocka bort, nu funkar de, trodde jag bara hade anslutning via moderkortet

Känner mig som en riktig, jag vet inte vad nu haha.. Tack <3

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Zloak:

Oj sablar kadablar var jag har skämmskudden på mig nu, har har man suttit och svurit och varit arg i flera timmar sedan kommer du å glider in med en sådan underbar enkel lösning

Var ett svart plastskydd som dolde Displayporten till grafikkortet som jag var tvungen att plocka bort, nu funkar de, trodde jag bara hade anslutning via moderkortet

Känner mig som en riktig, jag vet inte vad nu haha.. Tack <3

Standardmisstag; du är inte den första. Har ploppat upp såna här trådar titt som tätt sedan iGPU blev vanligt med Sandy Bridge.

Men du får allt tåla ett vänskapligt fniss när du köper en dator med 980 Ti SLI och en Swift som du kopplar till moderkortet.

Skrivet med hjälp av Better SweClockers