Fallout 4, Krashar till skrivbordet utan att nå felmedelande.

Permalänk
Medlem

Fallout 4, Krashar till skrivbordet utan att nå felmedelande.

Hej, som titteln lyder så har spelet börjat crasha till skrivbordet utan något felmedelande. Det händer helt random, ibland efter 2 timmar eller så kan spelet krasha 4-5 gånger irad efter bara någon minut!

Sökt runt lite men inte hittat någon fix på detta, har nån av er samma problem och lyckat lösa det?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Jag har drabbats av krascher men inte särskilt ofta, kanske en gång per 20 timmar eller något liknande, så jag har inte undersökt det vidare.

Permalänk
Medlem

Har samma sak men inte lika ofta, Kraschar lite då och då men sparar ofta så har inte brytt mig så mycket
Kör förövrigt Beta versionen genom steam den verkar stabilare hittils

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Mitt kraschar så skärmen stängs av, får hålla in avstängingsknappen på chassit.
AMD R9 380 4gb, Tror det beror på att AMD inte verkar vara intresserade av att fixa sina drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Det kan ha att göra med att det implementerades Nvidia Gameworks HBAO+ i spelet, se om ni kan stänga av det i launchern.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

Det är ett spel från Bethesda, då får en räkna med lite krascher då och då

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Det kan ha att göra med att det implementerades Nvidia Gameworks HBAO+ i spelet, se om ni kan stänga av det i launchern.

Har inte den på, Den står på "SSAO"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vendin:

Har inte den på, Den står på "SSAO"

Ja då vet i fan.. var värt ett försök iaf.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vendin:

Mitt kraschar så skärmen stängs av, får hålla in avstängingsknappen på chassit.
AMD R9 380 4gb, Tror det beror på att AMD inte verkar vara intresserade av att fixa sina drivrutiner.

Det var en bred generalisering av AMD baserat på väldigt få avvikelser? Jag har inga problem med AMD, har du testat installera om? Testat dra ur alla annan hårdvara m.m. och felsöka så? Installerat om allt? När skärmen slocknar helt och inte vaknar igen kan det mycket väl vara någon IRQ krock med någon annan hårdvara som ställer till det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat: Ja jag generaliserade pga att det är massor av folk som har problem med AMD i fallout 4. Bara och googla så hittar du massor av sidor med gnäll.
Konstigt om det skulle vara pga av hårdvara också, Spelar ju andra spel utan problem. Känns som drivare som strular.

edit. Sen fanns det ju info om en "fix" att man skulle ladda hem en beta av Crimson samt 1.4 af Fallout, och efter det vart det väldigt mer sällan det kraschar, men händer endå ibland.