Permalänk
Medlem

PC- Hdmi till Tv

Hej.
Har ett problem nu med min laptop, får ingen bild på tv'n från datorn.
Har provat med olika kablar och provat med andra datorer o det funkar på tv'n
sen provade jag en annan tv med min laptop och på den tv'n kom det bild.
Så nu behöver jag hjälp om det går att fixa detta!

Tacksam för snabba svar..

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att det har funkat förut.

Permalänk
Inaktiv

Menar du att du har ljud men ingen bild?
Syns tv:n i uppspelningsenheter?

Permalänk
Medlem

@anon179202: nej inget ljud och ingen bild. När Hdmin sitter i trycker jag på hitta inne på skärminställningar men inget händer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hedis96:

@Clawfinger6: nej inget ljud och ingen bild. När Hdmin sitter i trycker jag på hitta inne på skärminställningar men inget händer.

Om du högerklickar på ljudikonen nere till höger och väljer uppspelningsenheter, ser du då din TV där?
Om du ser den, högerklicka på den och välj standardenhet. Håll sen ner Wintangent och tryck P välj spegla.
Om tv ikonen är grå, kan du försöka återställa drivrutinen till gpun, antagligen någon drivrutin som har installerats automatiskt.
Det är iaf min gissning, för det är ett vanligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

Om du högerklickar på ljudikonen nere till höger och väljer uppspelningsenheter, ser du då din TV där?
Om du ser den, högerklicka på den och välj standardenhet. Håll sen ner Wintangent och tryck P välj spegla.
Om tv ikonen är grå, kan du försöka återställa drivrutinen till gpun, antagligen någon drivrutin som har installerats automatiskt.
Det är iaf min gissning, för det är ett vanligt problem.

finns ingen tv ikon där..tycker att det är skumt när det funkade på en annan tv.

Permalänk
Inaktiv

Avinstallera drivrutinerna till gpun då och kom ihåg Display Driver Uninstaller efteråt, och installera om med senaste drivrutinerna och se om det funkar.
Eller om du vill bild nu lite snabbare kan du använda en systemåterställning till när det funkade och fixa drivisarna sen.