Forumdelen sponsras av

Tankar, idéer och erfaranheter ang storlek på skärmar med ett kort avstånd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Tankar, idéer och erfaranheter ang storlek på skärmar med ett kort avstånd.

Tjena alla Sweclockers!

Jag står i tankar om att köpa ny skärm till min nya dator rigg och behöver lite hjälp. För närvarande har jag ett skrivbord som är ganska smalt, ca 80cm, och vill höra med er som sitter någorlunda lika nära er skärm vilken storlek som passar bäst.

Jag vill inte känna att man behöver vrida på huvudet för att uppleva hela skärmen.

Dom skärmar jag har kollat på är främst IPS skärmar då jag inte är hardcore gamer så behöver jag inte en "snabb" skärm. Men det vore ju inte fel om det någon gång kom ut en 24-25" IPS med 144hz.

Dela gärna med er av era tankar, idéer och erfarenheter!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Jag köpte precis (idag) en Dell UltraSharp U2515H, dvs en 25". Jag har också ett 80cm skrivbord (ikea) och valde min förra skärm pga detta. Den förra var 23". 25" tror jag blir helt perfekt, tittade även på 27" men ansåg att det var för stort. Tänker f.ö. sätta min nya på väggen, för att maximera avståndet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orsa
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av Blofeld:

Jag köpte precis (idag) en Dell UltraSharp U2515H, dvs en 25". Jag har också ett 80cm skrivbord (ikea) och valde min förra skärm pga detta. Den förra var 23". 25" tror jag blir helt perfekt, tittade även på 27" men ansåg att det var för stort. Tänker f.ö. sätta min nya på väggen, för att maximera avståndet.

Är väldigt sugen på dellen jag med .. har asus 24 tn 144hz men spelar knappt längre . Har du hunnit testa den ?

CPU: i5 3570k 3.8 Ghz Noctua U14S. RAM: 16GB. GPU: 390 nitro 8GB. Skärm ASUS VG248QE. LJUD Xonar stx. HDD Samsung 840 Pro 250.
Låda FD R5. PSU Corsair rmx750. OS Win 10 PRO 64.

Mouse Qpad 8k Keyboard qpad mk-85. Headset Qpad 90.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Den här medlemmen tycket att det funkar bra med att ha en 40" på kortavstånd och störs inte av det.
Jag antar att det beror på vad man är van vid!
http://www.sweclockers.com/galleri/13659-early-2016-setup

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Kezzo:

Är väldigt sugen på dellen jag med .. har asus 24 tn 144hz men spelar knappt längre . Har du hunnit testa den ?

Nä, är på jobbet fortfarande, men jag kan höra av mig när jag testat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orsa
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av Blofeld:

Nä, är på jobbet fortfarande, men jag kan höra av mig när jag testat.

Gör det !!

CPU: i5 3570k 3.8 Ghz Noctua U14S. RAM: 16GB. GPU: 390 nitro 8GB. Skärm ASUS VG248QE. LJUD Xonar stx. HDD Samsung 840 Pro 250.
Låda FD R5. PSU Corsair rmx750. OS Win 10 PRO 64.

Mouse Qpad 8k Keyboard qpad mk-85. Headset Qpad 90.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2001

80cm djup är ju inte så litet. Det är vad jag också har.

27-tum funkar hur bra som helst för mig. Större hade också fungerat men hade krävt lite tillvänjning. Jag sitter ofta framåtlutad över skrivbordet så skärmen hamnar nära. Skulle kunna flytta skärmen 5cm bakåt om jag vill, men trivs bra som det är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Kezzo:

Gör det !!

Ok efter vattenkoppor hos barnen är äntligen U2515H uppe och jag är väldigt nöjd. Gick från Asus PB238Q och Dell'en är en klar förbättring. Jag kan klart rekommendera den.