Permalänk
Entusiast

Har du inte fått dina fittings än? Vem beställde du av, Zheng?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Har du inte fått dina fittings än? [...]

Nope! Men får dom nog snart Leveranstiden var uppskattad till upp till en månad.

Yes då kör vi igen! Äntligen!! Det är mycket väntetid i ett sånt här stort projekt, då saker beställs kors och tvärs. Nedan i spoilern ser ni min senaste haul!

Jaha vad har vi här?

Nämen?

Har sett fram emot det här moderkortet länge nu!

Åhhh det är ju så snyggt! Blir perfekt i min svarta rigg

Check dat PCB.

The whole family is here.

Äntligen dags att montera lite prylar!!

Sitter riktigt bra där. 32GB DDR4

CPUn. Många förstår nog inte hur högteknologiska processorer faktiskt är. Var nästan lite skakis när jag höll i denna.

Let's do it.

Phew...

Jag vet att det är helt sjukt, men måste köra min stockkylare ett tag tills jag får hem resterande komponenter, för jag har tappat bort mina fästen till denna sockel på min H60 AIO-kylare. hahaha. jag ooorkarr iiinttee.

HAR ju andra alternativ, men palla montera av och på denna 24/7. Kör stock ett tag

Moderkortet på plats. Brukar alltid fästa moderkortet med tumskruvar, ser snyggt ut, och underlättar om man sliter ut komponenter ofta som jag gör.

Så...SVART!

Ger inte mitt ljudkort kärlek nog alltså, kolla så snyggt det är!

Och custom backplate.

Äntligen får jag montera in lite vattenkylningsprylar, hahaha. Tycker synd om mig själv. Självklart kommer det komma in 45/90 fittings här sen när jag får hem det

Ytterligare lite prylar monterade...

Kunde inte motstå att hålla upp min res, och det kommer bli så jävla snyggt när det är klart!!!

Färdigt för i dag. Ska se om allt bootar nu.

Det är klart den gör

Fönster på. Ser mycket bättre ut IRL än på bild naturligtvis.

Dold text

Det var allt för den här gången! Håll utkik för mer bilder snart, då jag antagligen får hem paket nästa vecka! Har lite andra projekt igång också, som ni hittar här, och här. Kommentera gärna och skriv vad ni tycker och tänker.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Följer

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Permalänk
Medlem

Heeere we go again! Vart lugnt nu ett tag med byggloggen, men det är för att jag väntat på att mina fittings ska anlända, sista biten i pusslet innan jag kan börja bestämma vilken route jag ska välja i datorn!

Nedan i spoilern följer lite unboxing

Som ni såg var paketet ordentligt tillknycklat, och befarade det värsta, men det verkar ändå som att allt klarat sig ganska fint. Paketet är tungt, och innehållsrikt!

Äntligen!! Lite fittings!

Ni som hängt med i loggen vet att jag beställt Barrows, ska bli kul att se vad det är för kvalité på skiten!

Unboxat! OMG det här kan bli riktigt nice!! Beställde mer än vad jag kommer ihåg hah! En del av dessa grejer slängde jag dock enbart på för att det var snuskigt billigt. Totalt för allt gav jag cirkus 800:-

Testkopplade lite och allt verkar vara sjukt bra kvalité på!! Inga läckor här inte!

Testade koppla på slangen också (13/19) och det passar perfekt! Ska bli kul att meka lite i chassit sen och kolla om allt passar

Beställde en liten leksak också

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur lyckades du tappa bort fästena till H60n mellan moderkortsbytena?
Det är ju samma fäste på 1151 som på 1155

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Entusiast

Trevligt trevligt, hur länge fick du vänta och av vem beställde du?

Permalänk
Medlem

Hur går det? Väntar på nästa uppdateringen!

Visa signatur

Dator 1: Thermaltake Core P5 | Asus z97-Pro Gamer | i7 4770K | A-Data 16GB 1600MHz | Evga 980 Ti Classified | Samsung 840 EVO 250 GB | Seagate 2 TB | Evga Supernova G2 750W | Custom Waterloop
Dator 2: NZXT H230 | Asus Z87-A | i5 4690k | CM 212 EVO | Corsair 8GB 1600MHz | Gigabyte 1660 Ti | Samsung 850 EVO 250 GB | Be Quiet Pure Power 630W

Permalänk
Skrivet av albin153:

Hur går det? Väntar på nästa uppdateringen!

Samma här verkar som det dött ut lite...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Hur lyckades du tappa bort fästena till H60n mellan moderkortsbytena?
Det är ju samma fäste på 1151 som på 1155

wtf är det?... måste under söka detta närmare.

Skrivet av albin153:

Hur går det? Väntar på nästa uppdateringen!

Skrivet av dunderlil:

Samma här verkar som det dött ut lite...

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att se att ni följer byggloggen och tråkigt so mfan att det stått still så länge nu. Livet kom i vägen lite tyvärr, och samtidigt så har jag hunnit tänka efter och ändra mina planer lite grann...

Skitledsamt för dom som verkligen ville se den här datorn med customloop, men KAN inte lämna luftkylningen. Det här var ett experiment, ett lyckat sådant! Fann på något sätt mitt rätta kall, och det är high-performance air cooling, inget annat!! Byter komponenter kors och tvärs som en idiot och luftkylning är ändå det jag tycker är roligast att hålla på med också.

Kommer inom en snar framtid posta en länk till en ny bygglogg där ni ser mig kasta ännu mer pengar på datorn, men i denna form av luftkylning. Har tänkt beställa grejerna i dag! Många saker jag lärt mig och gjort i detta bygget kommer överföras till nästa! ÄR SVINPEPP! Funderar än så länge på att beställa 7st Noctua PWM Industrial 2000 RPM fläktar och köra i chassit och på en noctua dh15. Ska kika vidare på detta i dag.

Återkommer!

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Lycka till med ditt nya projekt! Synd att du la ner detta projekt... förstår själv inte vad som är roligare med luft än med vatten. Men alla tycker och tänker ju olika

Du får länka till ditt nya så man får se hur det går!

Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

wtf är det?... måste under söka detta närmare.

Kul att se att ni följer byggloggen och tråkigt so mfan att det stått still så länge nu. Livet kom i vägen lite tyvärr, och samtidigt så har jag hunnit tänka efter och ändra mina planer lite grann...

Skitledsamt för dom som verkligen ville se den här datorn med customloop, men KAN inte lämna luftkylningen. Det här var ett experiment, ett lyckat sådant! Fann på något sätt mitt rätta kall, och det är high-performance air cooling, inget annat!! Byter komponenter kors och tvärs som en idiot och luftkylning är ändå det jag tycker är roligast att hålla på med också.

Kommer inom en snar framtid posta en länk till en ny bygglogg där ni ser mig kasta ännu mer pengar på datorn, men i denna form av luftkylning. Har tänkt beställa grejerna i dag! Många saker jag lärt mig och gjort i detta bygget kommer överföras till nästa! ÄR SVINPEPP! Funderar än så länge på att beställa 7st Noctua PWM Industrial 2000 RPM fläktar och köra i chassit och på en noctua dh15. Ska kika vidare på detta i dag.

Återkommer!

saknar nån länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunderlil:

saknar nån länk

Haha det glömde jag bort länk nedan

#16380802

Visa signatur