Köpa mobiltelefon utomlands (ex: amazon.de)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Sep 2012

Köpa mobiltelefon utomlands (ex: amazon.de)

Hej!

Jag är sugen på en ny telefon, närmare bestämt en Huawei Mate 8. Den kommer i 2 utföranden. En med 32GB lagring och 3GB minne och en med 64/128GB lagring och 4GB minne. Men bara den förstnämda säljs i Sverige atm och jag skulle gärna köpa den med mer minne och lite mer lagringsutrymme.

Vad behöver man tänka på om man köper telefonen utomlands?
- Laddaren inte passar Svenska eluttag.
- De använda frekvensbanden måste överensstämma med de som används i sverige. (Är det samma inom EU?! Några speciella länder som kör andra LTE konfigs?)

Är det någon som har erfarenhet av köp av mobiltelefon utomlands? Blev det bra? Några heads up? Tips på butiker?

/ES

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |
Systemdisk Samsung 840 | Speldisk Samsung 840 Pro | Intel 520 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

gissar att laddaren troligen är en SK europaplugg brukar det vara men finns säkert undantag t.ex har jag ingen aning om hur laddaren ser ut om den kommer från england t.ex. iom deras uttag ser ganska annorlunda ut.

sen är väl garantin ganska tråkig om den skulle vara trasig eller ha ett fel som täcks av garantin då du får skicka den till tillverkaren vilket kan gå åt åtskilliga hundralappar i frakt.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Sep 2012

@Rouge of Darkness: Mmm, Huawei har dock sagt att man kan vända sig till Huawei Sverige oavsett var den är köpt så länge det är inom Europa. Jag skulle verkligen vilja höra någon solskenshistora innan jag ger mig ut på djupt vatten själv.

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |
Systemdisk Samsung 840 | Speldisk Samsung 840 Pro | Intel 520 |