Acer Predator XB241H? (Nu uppdaterad med bilder och minirecension)

Permalänk

@Gustenrocks:

Kul att du är nöjd! Jag var själv sugen på 1440P men när jag ställde upplösning mot prestanda/fps så föll valet ändå på 1080P då det väger tyngre. Då skärmen "bara" är 24" tycker jag ändå denna upplösning räcker och blir över till just mig.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk

Tråden är några månader gammal men jag sitter just nu och håller på att köpa två st skärmar. Skärmen som är topic of discussion här är väldigt intressant för mig.

Jag vill dock uppnå 144hz till båda skärmarna. Mitt problem som jag ser det är att jag bara kan uppnå 144hz via DP. Jag har bara en DP ingång i mitt grafikkort (ASUS GeForce GTX 970). Utöver det så verkar skärmen bara ge stöd för HDMI: 60hz?

Finns det någon adapter eller liknande som kan hjälpa mig att uppnå 144hz till båda skärmarna?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@Panicore89: Ifall skärmen kör DVI-DL för 144 Hz kan du vanligtvis kombinera på det sättet. En på DP och en på DVI-DL. Annars är det nytt grafikkort som gäller.