Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Moto X Play?

Är förbannat trött på min SGS5 nu. Ständiga crasher, allmänt lagg och halvtrasig touchpanel. Nu letar jag något annat med stock(ish) Android.
Hade innan en Galaxy Nexus som jag var förälskad i, saknar telefonen något enormt. Perfekt storlek, galet flyt, helt perfekt. Oh well, tillbaka till poängen.

Är Moto X Play det bästa man kan få just nu för den prislappen (1995:-)? Visst, jag kan lägga mer men priset hos CDON just nu är extremt frestande. Det enda jag använder telefon till är basically samtal, SMS, sociala media och så vidare.

Kommer jag bli besviken om jag förväntar mig en bättre upplevelse än från min SGS5? Någon som har Play och kan berätta hur de upplever telefonen?

Tack på förhud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Jan 2009

Jag är väldigt nöjd med min som jag haft sedan oktober, kom från LG G2, min kollega bytte ut sin Galaxy S6 mot en Play i januari o kunde inte va nöjdare han heller. Bra skärm, flyt, kamera o grym batteritid!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Internet
Registrerad
Feb 2003

Är helnöjd med min med, köpte den nån dag efter jul efter min z3 går sönder för 3 gången.

Inte lika superapp som andra top mobiler kanske, men är hur nöjd som helst med den.

blärg..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av ODalis:

Är förbannat trött på min SGS5 nu. Ständiga crasher, allmänt lagg och halvtrasig touchpanel. Nu letar jag något annat med stock(ish) Android.
Hade innan en Galaxy Nexus som jag var förälskad i, saknar telefonen något enormt. Perfekt storlek, galet flyt, helt perfekt. Oh well, tillbaka till poängen.

Är Moto X Play det bästa man kan få just nu för den prislappen (1995:-)? Visst, jag kan lägga mer men priset hos CDON just nu är extremt frestande. Det enda jag använder telefon till är basically samtal, SMS, sociala media och så vidare.

Kommer jag bli besviken om jag förväntar mig en bättre upplevelse än från min SGS5? Någon som har Play och kan berätta hur de upplever telefonen?

Tack på förhud

Vad är det för superdeal?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Jan 2009
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av erCon:

Vad är det för superdeal?

Som nisse skrev;

http://cdon.se/mobiltelefoni/motorola_kampanj/?utm_source=tra...

Blev en sån för mig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av ODalis:

Du blir säkert nöjd! Jag har en själv och är helnöjd. Jag gillar att Motorola har väldigt lite bloatware och att de kör med originalutseendet på android. Det gör att telefonen upplevs som snabbare än många andra telefoner som har bättre hårdvara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

@twk: Ja, jag hade en Moto G när den var ny. Otroligt rapp telefon för pengarna!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Fick hem min idag och har lekt runt lite och gillar den änsålänge. Saknar dock vissa funktioner som min tidigare telefon(huawei ascend mate 7) hade, typ att kunna ändra om mjukvaruknapparna i olika ordning och några saker till.

Det är väl dock saker man får stå ut med för att få snabba uppdateringar och ett jävligt rent OS istället för touchwiz som är på den telefonen jag använt tillfälligt nu i väntan på min X play.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av ODalis:

@twk: Ja, jag hade en Moto G när den var ny. Otroligt rapp telefon för pengarna!

Kör fortfarande moto g första generation här heh ^^
Enda man saknar är utrymme samt batteritid pga spelande, samt lyssnande på musik som drar en del.

Råkade softbricka den under natten dock (Tog fel usb kabel heh. (Var glapp så den så laddade ur telefonen till 0% över natten.
(laddade 5% till från 22% innan jag la mig och sov i stort sett så antog att man hade rätt kabel heh.)
(var stendöd och tog laddning efter ca en timme med annan kabel som den skulle men kunde inte starta.
Låste upp bootloadern.( 7 månader sedan garantin gick ut iallafall så var lite sådär äsh bara och prova,)
och körde factory reset så var det lungt sen.)

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

@Prodigys: Känns den rapp? Byta mellan appar funkar bra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

@mini-z1994: Hade nog fortfarande kört med den om det inte var för minnet, kameran och lagringen. Älskade storleken på den, blev dock en perfekt telefon till morfar! Hade definitivt inte köpt Moto X Play om det inte var för priset

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av ODalis:

@Prodigys: Känns den rapp? Byta mellan appar funkar bra?

Den känns minst lika rapp som min gamla telefon och att byta mellan appar funkar bra men jag går alltid via hemskärmen/app drawern.