Permalänk
Medlem

[Bygglogg] - InTheCloset

Hej!

Inledningsvis vill jag säga att kvalitén på denna bygglogg lär inte erhålla några priser, jag gör detta för min skull och vill dela med mig av erfarenheten. P.s, jag äger en systemkamera men jag vet inte hur man använder den så bildkvalitén lär variera. D.s

Helt sjukt att jag äntligen har fått tummen ur att genomföra detta projekt. Har velat, ett bra tag nu, migrera min server från ett vanligt fult gammalt chassi och montera allt på en träskiva. Det är inte säkert att det kommer bli snyggare än vad det är idag ;), men förhoppningsvis kommer mina diskar inte vara på tok lika varma som dom är just nu.

Jag slänger allting i spoilertaggar för enklare läsning (? verkar som en smart idé nu).
##########################################

Update #1

Det passar nog att visa en bild före och efter, såhär ser det ut innan bygget började, helt ocensurerat och dammigt.

Här är servern i sin helhet, agerar idag router, filserver, plexserver, minecraftserver och tillhandahåller massor av andra tjänster.
Ja, för er som undrar, det ska se ut såhär

Dold text

I garaget

- Träskivan är den jag kommer använda mig utav.
- PSU kommer troligen fästas där den är placerad på bilden.
- Hårddiskarna kommer fästas med två rakjärn/plattjärn mellan varandra, de mellersta skruvarna skruvas i spånskivan, placeringen verkar vara optimal under nätagget.
- Pappersarket är en mall på ett µATX och dess hål som jag kommer borra efter.

För att hantera kabeldragningen så tänkte jag göra hål mellan moderkort och PSU. Samt mellan PSUoch hårddiskarna. Jag funderar även på att göra ett hål för nätverkskablarna, VGA och även ett hål för apparatkabeln vid PSU.

----

Jag fick räta ut ett vinkeljärn för att sedan bocka det igen så att det skulle passa hålen på nätagget.

Det är såhär jag tänker med diskarna, tyvärr hade jag bara en hårddisk med mig för att testa med men jag hoppas ni förstår vad jag vill åstadkomma.

Dold text

Det var allt för ikväll, ska borra och börja fästa allting i morgon, om allting går som planerat.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!