Köpråd: Acer 27" Predator XB271HU eller Rog Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Köpråd: Acer 27" Predator XB271HU eller Rog Swift PG279Q

Hej!

Jag söker en 1440p skärm med IPS panel. G-sync och 144hz+ för gaming.

Acern har jättefult stativ så där måste jag köpa ett VESA fäste.
Dock har den G-sync V2, vet inte vad det innebär men det låter fint.

Men verkar överlag som de flesta har asusen?

Vilken hade ni valt?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på att komplett ska få in XB271HU så de kan skicka min som jag beställde för över en månad sen. Jag valde den pga priset (6990 på rea) men från de videor och tester jag sett så brukar de flesta säga att de två är väldigt likvärdiga och att utseendet är mer avgörande än prestandan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk

Har också varit på jakt på någon av dessa ett tag. Jag personligen funderar på Asus modell. Då jag tycker den har en snyggare design. Panelmässigt så är nog bägge lik den andra.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Har asusskärmen som jag är extremt nöjd med. 165Hz känns väldigt bra, man märker skillnaden även om den inte är jättestor.

Om den är värd det extra priset skulle jag nog säga att det är en designfråga egentligen. Acerskärmen ser inte riktigt lika snygg ut imo. Sen har ASUS betydligt snällare garantier på sina gamingskärmar också jämfört med Acer. Med ROG Swift är det direkt utbyte med UPS som gäller, med Acer är det reparation som kan ta upp till en månad.

Är värt att hålla i tankarna i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Har asusskärmen som jag är extremt nöjd med. 165Hz känns väldigt bra, man märker skillnaden även om den inte är jättestor.

Om den är värd det extra priset skulle jag nog säga att det är en designfråga egentligen. Acerskärmen ser inte riktigt lika snygg ut imo. Sen har ASUS betydligt snällare garantier på sina gamingskärmar också jämfört med Acer. Med ROG Swift är det direkt utbyte med UPS som gäller, med Acer är det reparation som kan ta upp till en månad.

Är värt att hålla i tankarna i alla fall.

Acern har också 165hz? Iallfall överklockningsbar!
Men gör inte G-sync v2 någon skillnad mot version 1?
Du har inte haft några problem med döda pixlar? Verkar vara många som haft de på 1440p gaming skärmar överlag...

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M