Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Samsung g s4 Roota

Hallåj

Jag är bara nyfiken på att snabba upp min telefon lite och ta bort onödiga program som tillhör Samsung. Om man rootar sin samsung g s4 kan man få tillbaka sin gamla root eller hur man skall säga i telefonen sedan eller hur funkar det ?
Hur stor chans är det att telefonen slutar att fungera om man rootar den ?
Är det stor skillnad på att ha sin telefon rootad ?

/Force

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Odin och twrp-3.0.0-0-jfltexx-jfltexx.img.tar är två saker du kan söka efter.

Du kan alltid återställa till original mha I9505XXUHOA7_OXAHOA7.zip genom att extrahera AP_I9505XXUHOA7_CL3996895_QB3867680_REV06_user_low_ship_MULTI_CERT.tar.md5 och flasha via Odin.

Att den slutar fungera eller blir stendöd är alltid en risk. ymmv. Har aldrig hänt mig, ännu.

Läs på hur man gör, med källor från flera olika sajter, innan du gör det. Gör du det bara på känn kommer det att blir långa nätter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2011

minns inte vilken odin version det är, men har för mig att det var 1.67 som funkade bäst med s4'an. tänk dock på att inte checka i fel rutor, för då blir det jobbigt. att lyckas bricka den helt är svårt, men det brukar kunna bli en hel del huvudkliande.

CPU: i7 4770k Noctua NH-D14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: GTX 980 RAM: 16 GB 1600 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G500s V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

ok, känns inte som det kanske är värt det för det lilla man får tillbaka ? Läst lite om det och det känns som att det inte blir någon större skillnad på telefonen efter man rootat utan mer att du har kontroll och att du kan ta bort allt du vill på telefonen. Min telefon funkar bra idag tycker jag lite seg sedan är jag en person som inte vill ha massa skit liggandes i telefonen som jag inte använder mig av därav tänkte jag roota telefunken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av forcevision:

ok, känns inte som det kanske är värt det för det lilla man får tillbaka ? Läst lite om det och det känns som att det inte blir någon större skillnad på telefonen efter man rootat utan mer att du har kontroll och att du kan ta bort allt du vill på telefonen. Min telefon funkar bra idag tycker jag lite seg sedan är jag en person som inte vill ha massa skit liggandes i telefonen som jag inte använder mig av därav tänkte jag roota telefunken.

Roota på du. Alt. pröva en custom rom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004

Cyanogenmod installer skulle ja köra.. Snabbar e upp telefonen avsevärt..

Edit: Den rootar o allt du behöver, sen kan du byta rom som du känner för via Rom Manager etc..

| 990FX | FX-8120 | Intel Pro 1500 + 2Tb | 16Gb XMP1866 | R9-280x |
| i5-3470 | 4x4Gb PC3-1600 | 6Tb | FreeNAS-9.10.2 |
| Yamaha HTR-4065 | Dynavoice Magic F-5 EX |
| iPhone 7 128Gb GagatBlack|