Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2011

GPS app för MC-turer

Tjenare, jag och några polare har tagit hojkort och börjat köra en del. Och nu när det snart är dags att plocka ut hojjen igen så har jag tänkt att jag kommer ha mobilen på styre/tank som GPS, och då slog det mig nyss att det borde finnas en app där man kan knappa in vart man tänkt köra och att polarna kan se vart jag har knappat in att jag ska och vart jag är i realtid.

Så dom funktionerna jag söker är väl ungefär:
*GPS
*Lägga in vart man ska
*se polare som kan se ens rutt och vart man är i realtid
*gärna spara rutterna man kört
*gärna hastighetsmätare
*gärna ha någon slags funktion att man kan vara med i olika grupper och kunna chatta via appen

Vet någon här om det finns en app med allt detta? Har kollat runt lite men inte riktigt hittat vad jag söker. Så har ni några bra tips så mottages dom gärna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Mar 2010

runkeeper är väl den jag tänker på spontant?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Nov 2011

Waze. Vet inte om den fyller alla dina krav men ett par iaf.
Definitivt inte snyggast men gratis.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av pokelia:

runkeeper är väl den jag tänker på spontant?

Kan vänner se en när jag är ute och kör med den appen då? Har hittat en annan som är relativt bra men inte helt vad söker(dock kanske jag inte kommer närmare än så)

Skrivet av Snake Pliskin:

Waze. Vet inte om den fyller alla dina krav men ett par iaf.
Definitivt inte snyggast men gratis.

Waze har jag faktiskt redan Dock har jag inte använt den så mycket och inte testat funktionerna i den. Kanske skulle ta o göra det Men ser man sina kompisar enkelt eller blir dom bara en waze gubbe?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av jakob55:

Kan vänner se en när jag är ute och kör med den appen då? Har hittat en annan som är relativt bra men inte helt vad söker(dock kanske jag inte kommer närmare än så)
Waze har jag faktiskt redan Dock har jag inte använt den så mycket och inte testat funktionerna i den. Kanske skulle ta o göra det Men ser man sina kompisar enkelt eller blir dom bara en waze gubbe?

Uppriktigt sagt vet jag inte, vet att funktionen finns men har aldrig testat den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Snake Pliskin:

Uppriktigt sagt vet jag inte, vet att funktionen finns men har aldrig testat den.

Jag tror inte det är riktigt vad jag vill ha, men det kanske är så att appen jag letar efter inte finns