Kan jag spela spelet?

Permalänk

Kan jag spela spelet?

Hej jag undrar om min dator klarar spelet ARK: Survival Evolved på spelbar fps.

SPECS:
CPU: AMD A8-6600K 4x 3.9GHz
GPU: NVIDIA GeForce GTX 760 2GB
Motherboard: Gigabyte G1.Sniper A88X-CF
MINNE: 1 TB
RAM: 8GB

Är väldigt tacksam för ett svar, tycker spelet värkar roligt men är osäker om datan klarar av det.

Permalänk

Efter en snabb sökning så får jag upp att det har kraven

OS: 64-Bit Windows 7 Service Pack 1, or Windows 8
Processor: 2 GHz Dual-Core 64-bit CPU
Minne: 4000 MB RAM
Grafik: DirectX10 Compatible GPU with 1 GB Video RAM
DirectX: Version 10
Lagring: 40000 MB ledigt utrymme

http://store.steampowered.com/app/346110/

Så det ska ju inte vara några problem.

Visa signatur

Även jag har en dator, mobiltelefon och stereo.
Dock har jag inget behov av att skryta om vad det är eller vad den innehåller.

Permalänk
Medlem

Köper du via steam (kanske iofs enda stället som säljer spelet) så kan du testa spelet i max 2 timmar och få pengarna tillbaka om det inte funkar som du tänkt dig.

Permalänk

@AJohansson: Tack för att du svarade så snabbt!

Permalänk

@Mieriola: Jag vet det men det värkar ligga på många GB och mitt internet är inte så snabbt så det kommer ta flertal timmar att ladda ner och så kanske det inte ens går att spela men tack för ett snabbt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCrazySheep:

@Mieriola: Jag vet det men det värkar ligga på många GB och mitt internet är inte så snabbt så det kommer ta flertal timmar att ladda ner och så kanske det inte ens går att spela men tack för ett snabbt svar!

Nedladdningstiden räknas inte, bara tiden som spelet är igång.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

@Roffe: Nej men om man laddar ner ett spel i 6 timmar (Exempel) och så kan du sedan inte spela spelet då blir man ju ganska sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCrazySheep:

@Roffe: Nej men om man laddar ner ett spel i 6 timmar (Exempel) och så kan du sedan inte spela spelet då blir man ju ganska sur

Ja det är verkligen skitjobbigt att sitta och ladda ner saker.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd

Ark är väll typ det spel som är bland det svåraste att komma upp i 60fps?
hade en polare med dubbel 980 ti som inte ens kom upp i stabil 50 fps (högsta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCrazySheep:

@Roffe: Nej men om man laddar ner ett spel i 6 timmar (Exempel) och så kan du sedan inte spela spelet då blir man ju ganska sur

2Timmar return tiden startar först när du öppnar upp spelet, alltså kan du lämna tillbaka spelet om du har under 2 timmars speltid.

Permalänk
Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AJohansson:

Efter en snabb sökning så får jag upp att det har kraven

OS: 64-Bit Windows 7 Service Pack 1, or Windows 8
Processor: 2 GHz Dual-Core 64-bit CPU
Minne: 4000 MB RAM
Grafik: DirectX10 Compatible GPU with 1 GB Video RAM
DirectX: Version 10
Lagring: 40000 MB ledigt utrymme

http://store.steampowered.com/app/346110/

Så det ska ju inte vara några problem.

Fast nu spelar systemkraven noll roll när det gäller ARK.

980 Ti - 4790K @ 4,4, 16GB 2400mhz ram @1440p, spelar i -d3d10 -sm4 och allt förutom View/Buffer/texture på low. Och pushar ~50 fps.

Ett bra spel, har 1100 timmar i det, men prestandan är urkass och kommer inte förändras särskilt.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

2Timmar return tiden startar först när du öppnar upp spelet, alltså kan du lämna tillbaka spelet om du har under 2 timmars speltid.

Trodde också det var det han menade men tydligen var det bara att själva nerladdningen var oerhört ansträngande.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.