RPG eller äventyr för två Co-Op

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005

RPG eller äventyr för två Co-Op

Skulle vilja hitta spel får två Co-op som går att spela på samma skärm. Är ute efter spel likt Brothers - A Tale of Two Sons och The Trine.

Är det någon som har spel likt dessa att rekommendera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Just RPG och äventyr känns klurigt.
Diablo 3 går ju att köra co-op, men faller väl mer under hack'n'slash.
Resident Evil kanske? Riktigt kul och välanpassat för två. Men även här lite annan genre.

~Hic Sunt Leones~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hälsingland
Registrerad
Okt 2009

Har du ett PS3 så rekommenderar jag Dragons Crown, jag och flickvännen nötte det som fan ett tag, hur kul som helst och ett av de vackraste spelen jag spelat

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+NF-A14 PWMx6 - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av REPTiL3:

Har du ett PS3 så rekommenderar jag Dragons Crown, jag och flickvännen nötte det som fan ett tag, hur kul som helst och ett av de vackraste spelen jag spelat

Kör gärna RGP spel men har dock ingen PS3 utan kommer köra det mesta på PC alternativt emulator.

Trädvy Permalänk
Community Manager
Forumledare
Registrerad
Jun 2005

Hm, vet några co-op spel men just att spela två på samma skärm vete sjutton om det går.
Dawn of War 2
Divinity: Original Sin
The Incredible Adventures of Van Helsing
Dying Light
Dead Island
Portal 2

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hälsingland
Registrerad
Okt 2009

Okej lite snålare med couch-coop på pc men de jag kan komma att tänka på, Abyss Odyssey, Lara Croft Guardian of light och temple of osiris

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+NF-A14 PWMx6 - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

http://store.steampowered.com/search/?snr=1_4_4__12#sort_by=_...

För en lista på vad som finns på Steam, notera att taggar inte alltid är korrekta så dubbel kolla innan ni skaffar något.

Speldator: i7-8700k, 16GB DDR4, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Divinity Original Sin: Enhanced edition! Helt underbart spel, och går även nu att spela local Co-op!

http://store.steampowered.com/app/373420/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Vet jag inte hur mycket du är för gamla spel men "return of the king", är det överlägset najsigaste couch co-op jag har spelat. Det var visserligen ett tag sedan men minns att det var fruktansvärt härligt.

Chassi> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,7 Ghz GPU>GTX 1080 Armor OC MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair AX1200

Kringutrustning> Samsung UE46F5005, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Steelseries Siberia 840, Behringer Ms40

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av Syythril:

Divinity Original Sin: Enhanced edition! Helt underbart spel, och går även nu att spela local Co-op!

http://store.steampowered.com/app/373420/

Håller med. Underbart spel och passar TS önskemål.

| View 31 TG | Asus ROG Crosshair VI Hero | Corsair RMX 1000W | AMD R7 1800X |
| EVGA Geforce GTX 1080 Ti FE | G.Skill TridentZ 16GB 3000MHz CL15 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jun 2003

Här är min lista på Co-op du kan spela på samma skärm. Inte nödvändigtvis vad du letar efter men jag har själv haft lite kul tillsammans med en vän eller flera med dessa:

Mest i linje med det du frågar efter. Obs att jag inkluderar roguelikes/liknande i "RPG/äventyr"
The Binding of Isaac: Rebirth
Spelunky
Hammerwatch (nu blev jag osäker på om det är local, men det är guld när 4 spelare deltar)
Battleblock Theater (blev dock gammalt efter halva spelet, men jag skrattade så tårarna rann av någon anledning)
Trine 2
Broforce
Crawl (detta är seriöst undervärderat - bäst med 4 spelare. 3 av spelarna samarbetar mot 1 hjälte. Den som dödar hjälten blir ny hjälte. Level ups etc med tydligt slutmål)
Magicka
LEGO-spelen (Harry Potter, LotR, allt egentligen)
Castle Crashers
Chariot (gulligt!)
Monaco
Rayman Origins (eller var det andra Rayman?)
Divinity: Original Sin har jag bara spelat online men nu ska ju local stöd finnas

Ytterligare tips som inte passar helt vad du sökte här, men som är local.
Mount Your Friends
Gang Beasts
Nidhogg
Towerfall Ascension
Divekick

Älskar Co-op och liknande element och tar gärna emot andra tips. Min plattform är PC!

CPU: i5-4690k @ 3,5 GHz + CM Hyper 212 EVO // GPU: MSI GTX 970 4GB // RAM: 16 GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz // MoBo: Gigabyte GA-Z97M-D3H // PSU: Corsair RM550 // SSD: Samsung EVO 120 GB // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Silverstone SG10 mATX // OS: Win 8.1 // Skärm: BenQ 24" LED XL2430T (144 MHz 1080p)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005

Väcker liv i tråden igen.

Sedan tråden skapades har vi kört Trine 2, Lara Croft spelen och en hel del Mario Kart Wii

Vi börjar ruttna lite på spelen så vi är ute efter nya tips. Skulle vilja komma över ett RPG där grafiken påminner om Final Fantasy spelen. Åter igen handlar det om Co-op spel på samma skärm. Helst PC spel men PS2 eller Wii borde med fungera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

+1 för Divinity Original Sin. Fantastiskt bra i co-op.