Diablo II och Warcraft III uppdateras för moderna operativsystem

Permalänk
Inaktiv

@Feeku: Känns trist att du bara verkar höra det du vill höra, och svarar på det också. Jag snackar inte om stabil mjukvara som Pelle 45 använder på jobbet, jag snackar om mjukvara som är i framkanten av innovation, mjukvara som faktiskt är modern. Det är där argumentet började och det är där jag försökt hålla tråden också. Den här diskussionen är förövrigt väldigt mycket off-topic, vill du fortsätta diskutera detta så skicka gärna ett PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De kunde ju göra så att de har en server som hostar flera spel som inte är så poppis längre. Bara skicka ut en patch som ändrar IP't den frågar efter ju, tycker man.

Verkar vara onödigt omständigt. Man har i spelet en sträng som anger domännamnet man jobbar mot. Typ "spelx.zon.lastbalancerare_för_spelleverantörens_spelservrar.com" och så gör man ett automatiskt domänuppslag (från spelklientens sida) för att spelet ska få IP'n det ska börja med att prata med, och studsar sen vidare. Allt spel-leverantören behöver göra är att peka om domännamnet till den / de IP'n de vill att du ska ligga på i stället för "de högprioriterade servrarna" så sköter spelservern, och spelklienten resten själva. De behöver alltså ingen uppdatering av klienten för det.

Buggfixar, patcha save-lagringsplatsen så man slipper köra spelet som admin, osv, sådant grejar de med. Tacksamt, men kanske inte jäkligt prioriterat om man ska vara helt ärlig.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Verkar vara onödigt omständigt. Man har i spelet en sträng som anger domännamnet man jobbar mot. Typ "spelx.zon.lastbalancerare_för_spelleverantörens_spelservrar.com" och så gör man ett automatiskt domänuppslag (från spelklientens sida) för att spelet ska få IP'n det ska börja med att prata med, och studsar sen vidare. Allt spel-leverantören behöver göra är att peka om domännamnet till den / de IP'n de vill att du ska ligga på i stället för "de högprioriterade servrarna" så sköter spelservern, och spelklienten resten själva. De behöver alltså ingen uppdatering av klienten för det.

Buggfixar, patcha save-lagringsplatsen så man slipper köra spelet som admin, osv, sådant grejar de med. Tacksamt, men kanske inte jäkligt prioriterat om man ska vara helt ärlig.
B!

Ja, det vore ju ännu bättre

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Eftersom det inte rör sig om 3Dgrafik så kommer det bli lika smått som i windowed mode om du tillåter högre upplösning fast det kommer kunna täcka hela skärmen så du ser större del av banan. Eller om du fortsätter köra windowed mode så kommer det bli ännu mindre ;).
Alternativet är att de ritar om all grafik i spelet med högre upplösning men det tror jag inte kommer hända.

De kunde lägga till ett scaling läge så att bilden är i en hög upplösning men uppskalad 800x600. Jag gör så med fallout 2 genom sfall och high res patchen i tandem.
I vilket fall, spelet borde ju gå att spela i fullscreen utan problem för så många som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Luminous:

De kunde lägga till ett scaling läge så att bilden är i en hög upplösning men uppskalad 800x600. Jag gör så med fallout 2 genom sfall och high res patchen i tandem.
I vilket fall, spelet borde ju gå att spela i fullscreen utan problem för så många som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes. You are right!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Lite sena där. Man kan inte spela Diablo II i fullskärmsläge sedan Windows 7 och det är ju evigheter sedan det OS:et släpptes (känns det som).

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare