USB-C till Ethernet (OnePlus 2)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

USB-C till Ethernet (OnePlus 2)

Hejsan!

Jag undrar om någon har provat en USB till Ethernet för telefoner?

http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/natve...

Är det möjligt för en OnePlus 2, eller måste laddporten uppfylla någon form av krav för att kunna behandla nätverkskommunikation?

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Jag gissar på att det sitter något billigt reltek ethernet chip eller liknande i dongeln, någon speciell krav på USBn kräver den inte. Stoppar man in dongeln i en windows PC kommer detektering av ny hårdvara startas och drivrutiner installeras automatiskt från bibiloteket. Jag tror det saknas drivrutiner till android så det kommer inte funka när du stoppar in den i din telefon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av T-Unit:

Jag gissar på att det sitter något billigt reltek ethernet chip eller liknande i dongeln, någon speciell krav på USBn kräver den inte. Stoppar man in dongeln i en windows PC kommer detektering av ny hårdvara startas och drivrutiner installeras automatiskt från bibiloteket. Jag tror det saknas drivrutiner till android så det kommer inte funka när du stoppar in den i din telefon.

Okej! Ja det låter ju kanske vettigt. Är nämligen så att jag speglar VR från dator till telefonen, och latenserna är väldigt höga för att få en mjuk upplevelse. Även om jag sitter på 100Mbit 5Ghz. Precis nu slår det mig att det kanske beror på min uppladdningshastighet som endast är speccat till 10Mbit, kan det vara boven i dramat?

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Jag skulle tro att det ska vara en usb-otg till ethenet kabel om det ska fungera med android.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av mrqaffe:

Jag skulle tro att det ska vara en usb-otg till ethenet kabel om det ska fungera med android.

Ahh, USB C verkar inte direkt krylla av OTG-Kablar

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av YamahaDGX630:

Ahh, USB C verkar inte direkt krylla av OTG-Kablar

Nej det är väl lite ovanligt än så länge, jag vet inte riktigt hur det fungerar med "drivrutiner" i Android men det brukar ju inte finnas att ladda hem på normalt vis utan en viss androidversion stödjer vissa funktioner.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.