USB-C till Ethernet (OnePlus 2)

Permalänk
Medlem

USB-C till Ethernet (OnePlus 2)

Hejsan!

Jag undrar om någon har provat en USB till Ethernet för telefoner?

http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/natve...

Är det möjligt för en OnePlus 2, eller måste laddporten uppfylla någon form av krav för att kunna behandla nätverkskommunikation?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att det sitter något billigt reltek ethernet chip eller liknande i dongeln, någon speciell krav på USBn kräver den inte. Stoppar man in dongeln i en windows PC kommer detektering av ny hårdvara startas och drivrutiner installeras automatiskt från bibiloteket. Jag tror det saknas drivrutiner till android så det kommer inte funka när du stoppar in den i din telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Unit:

Jag gissar på att det sitter något billigt reltek ethernet chip eller liknande i dongeln, någon speciell krav på USBn kräver den inte. Stoppar man in dongeln i en windows PC kommer detektering av ny hårdvara startas och drivrutiner installeras automatiskt från bibiloteket. Jag tror det saknas drivrutiner till android så det kommer inte funka när du stoppar in den i din telefon.

Okej! Ja det låter ju kanske vettigt. Är nämligen så att jag speglar VR från dator till telefonen, och latenserna är väldigt höga för att få en mjuk upplevelse. Även om jag sitter på 100Mbit 5Ghz. Precis nu slår det mig att det kanske beror på min uppladdningshastighet som endast är speccat till 10Mbit, kan det vara boven i dramat?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Rekordmedlem

Jag skulle tro att det ska vara en usb-otg till ethenet kabel om det ska fungera med android.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag skulle tro att det ska vara en usb-otg till ethenet kabel om det ska fungera med android.

Ahh, USB C verkar inte direkt krylla av OTG-Kablar

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Ahh, USB C verkar inte direkt krylla av OTG-Kablar

Nej det är väl lite ovanligt än så länge, jag vet inte riktigt hur det fungerar med "drivrutiner" i Android men det brukar ju inte finnas att ladda hem på normalt vis utan en viss androidversion stödjer vissa funktioner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.