Fnatic Gear Flick G1

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Fnatic Gear Flick G1

Med hjälp av e-sportprofiler har Fnatic lanserat en spelmus specifikt riktad mot mer kräsna användare. Häng med när SweClockers testlabb sätter Flick G1 på prov.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Dyr, och mjukvaran ser förskräcklig ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Tycker den ser riktigt bra och greppvänlig ut, mjukvaran också, inte massa onödigt bling, och till helt OK pris om musen är därefter i kvalitet.

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2010

Ja, ta min RIVAL tex, finns i inställningarna vilken färg jag vill att loggan och hjulet ska lysa i olika spel när jag är skadad- vafan hjälper det mig? jag lyfter inte på handen för att se att musen lyser rött när jag har livmätaren i HUD bara ännu fler funktioner at hålla reda på imo. Enkelt och funktionsfattigt går hem i min stuga

i5 4670K 3,8 GHz OC | EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ | Kingston HyperX Beast 16GB DDR3 PC-17000 2133MHz | Gigabyte GA-Z87N-WIFI | Fractal design Newton R2 650W | Corsair H60 | BitFenix Prodigy - Svart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2011

Tilltala inte mig min gamla G400 fungerar perfekt och har dessutom mer knappar och en programvara jag inte haft några större problem med. Så fortsätt att utveckla en knapp framför å en bakom mushjulet programmerbara vore en bra början.

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2013

Lägg inte pengar på denna, skaffa en rival 100 eller 300 istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Workbench 3.1
Registrerad
Jan 2002

En Func i ny dress, nej tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Hur presterar denna mot Func MS-2? Har nämligen fått en (MS-2) idag, men funderar på att lämna tillbaka den då denna verkar rätt sjysst (även om den jag skaffade kostade 249 kr).

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2004

Om inte flushas aimkey följer med så är jag inte intresserad

I came to get down. I came to get down. So get out of your seat and jump around. Jump around!

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

Kul namn.
Håller mig till MS eller Logitech, brukar vara rejäla grejor.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | https://valid.x86.fr/ufsz9j | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W | Corsair 600T Graphite vit.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W | 32 GB ECC-Minnen.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003

Hur är det med pipljud/spoltjut ? är den tyst ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sälen
Registrerad
Maj 2004

Lite kul att se hur dom väldigt uppenbart använt Func's mjukvara men på något vänster har man tagit bort en hel del inställningar såsom just lift off distance men också andra och samtidigt lagt till en del irritationsmoment/buggar. Sitter idag med en MS-3² och mjukvaran till den lirar utan minsta problem men det tog väl en och annan uppdatering, dock borde väl de som jobbar med mjukvaran ha lärt sig av tidigare misstag kan man tycka...

3DMark | R7 1800x | Asrock X370 Prof. Gaming | Corsair 16GB LPX 3733 c17 (sr-bdie@ 3466c14) | Cryorig R1 Ultimate | MSI GTX1080 Gaming X | 256GB 840Pro, 1050GB MX300, 2x 120GB 510, 3TB 7200rpm | RM750x | Xonar Phoebus | Phanteks Enthoo Evolv Atx | Acer Z35 | Logitech G810 & SS Rival 500 | Xbox One | Elite Controller | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP! 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

*Tråd rensad*

Kommentarerna är till för testet. Diskussioner om adblock tas i feedback-tråden, fortsätt gärna där.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1416499-adblock-pa-swec...

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP! 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av iguanodon:

Hur är det med pipljud/spoltjut ? är den tyst ?

Ja, har inte upplevt några konstig ljud under testets gång

Skrivet av tellus82:

Lite kul att se hur dom väldigt uppenbart använt Func's mjukvara men på något vänster har man tagit bort en hel del inställningar såsom just lift off distance men också andra och samtidigt lagt till en del irritationsmoment/buggar. Sitter idag med en MS-3² och mjukvaran till den lirar utan minsta problem men det tog väl en och annan uppdatering, dock borde väl de som jobbar med mjukvaran ha lärt sig av tidigare misstag kan man tycka...

Det är inga direkta problem med mjukvaran, saknar ett par funktioner som tydligen har funnits förut. Får se om den uppdateras så småningom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

Ser bara ingenting speciellt med den som motiverar det priset. Sitter med en G400s (R.I.P) och undrar vad jag missat.

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus ROG Strix GTX 1080 // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012

Nej tack, så länge Roccat Kone Pure tillverkas så är den där mer än stendöd för min del.

/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Generisk spelmus #245

Som att det inte fanns tillräckligt med nästan identiska möss på marknaden.

» ✪ Gaming: W10 Pro | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3xHDD Σ 8TB | Define S | EVGA SuperNOVA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T (TN) + GW2250HM (VA)
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ÅKERSBERGA
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av LoppanH:

Tilltala inte mig min gamla G400 fungerar perfekt och har dessutom mer knappar och en programvara jag inte haft några större problem med. Så fortsätt att utveckla en knapp framför å en bakom mushjulet programmerbara vore en bra början.

En knapp FRAMFÖR mushjulet? Det verkar som man kan hålla en mus på många olika sätt Där har jag ingen som helst nytta av en knapp då jag har handen så långt bak att jag vilar med fingerspetsen mitt på hjulet....

"Why I like Microsoft? Microsoft just steals my money, Google steals my identity!"
Fractal Define R4 / Asus Crosshair V / AMD 8320 / 16 GB BallistiX / Crucial RealSSD C300 128 GB /2 * R9 390 Nitro 8GB @1920x1200 / Corsair H110 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Kave / Mus: Ace Edge 3200 / HTC Vive

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av CellaN:

Ja, ta min RIVAL tex, finns i inställningarna vilken färg jag vill att loggan och hjulet ska lysa i olika spel när jag är skadad- vafan hjälper det mig? jag lyfter inte på handen för att se att musen lyser rött när jag har livmätaren i HUD bara ännu fler funktioner at hålla reda på imo. Enkelt och funktionsfattigt går hem i min stuga

Du lyfter väl handen när du ska på toa? Gå till köket? Ska visa din "sick" setup för dina polare som är avundsjuka på dina mad skillz?

Skrivet av mezzo_:

Om inte flushas aimkey följer med så är jag inte intresserad

Haha. Skulle betyda mindre pengar för Flusha.

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av MatsDahlgren:

En knapp FRAMFÖR mushjulet? Det verkar som man kan hålla en mus på många olika sätt Där har jag ingen som helst nytta av en knapp då jag har handen så långt bak att jag vilar med fingerspetsen mitt på hjulet....

Nja jag når inte heller utan ändra lite på taget när jag trycker men jag har alltid flashbang där eller nåt som inte kräver mycket användning å granat på närmaste knappen för snabb åtkomst

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2010

[quote postid="16056283" userid="131531" name="Tumnus"]
Du lyfter väl handen när du ska på toa? Gå till köket? Ska visa din "sick" setup för dina polare som är avundsjuka på dina mad skillz?

Jag går bara på toa när jag är död i spelet haha. Dessutom är jag en vuxen karl för fan. Det enda polarna ser är väl min robotdamsugare och inte vilken färg som min mus lyser

i5 4670K 3,8 GHz OC | EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ | Kingston HyperX Beast 16GB DDR3 PC-17000 2133MHz | Gigabyte GA-Z87N-WIFI | Fractal design Newton R2 650W | Corsair H60 | BitFenix Prodigy - Svart