Är mitt facebook-konto spärrat för livet?

Permalänk

Är mitt facebook-konto spärrat för livet?

Jag skrev fel lösenord flera ggr och jag kan inte längre logga in på facebook. Det står följande istället:

''Den senaste aktiviteten kan ha påverkat kontots säkerhet och därför har vi låst det. Vi går igenom några steg för att bekräfta din identitet och få tillgång till kontot. Läs mer.
1. Välj en säkerhetskontroll
2. Gör en säkerhetskoll
3.Granska det senaste inloggningsförsöket''

Det står att jag ska ange födelsedatum. Kontot är skaffat för 10 år sedan och jag skrev tydligen fel födelsedagsdatum, dessutom använder jag smeknamn istället för för- och efternamn. Är det då kört? Det finns bara två alternativ att välja mellan för min del. Antingen skriva födelsedagsdatum eller skicka id-handlingar, det kan jag inte göra, jag kan alltså inte bekräfta min identitet. Jag tänkte att de kanske tar bort spärren efter ett tag, någon med erfarenhet?

Permalänk
Medlem

Det här luktar fisk. Hur kommer det sig att du inte kan ange födelsedatumet?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

Det här luktar fisk. Hur kommer det sig att du inte kan ange födelsedatumet?

Har du ens läst hans inlägg?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Han borde väl ha blivit grattad på fel dag då.. Är väl bara be en polare kolla hans födelsedag enligt FB? Jag är iofs inte så insatt då jag inte använder FB..

särskrivningar o grejjer =/
Permalänk

Kan man inte svara så är det bara att gå vidare, att sitta och spekulera om den mystiska hemligheten som döljer sig bakom fel angiven födelsedagsdatum är irrelevant i sammanhanget.
Ställer frågan igen och hoppas att någon har svaret.

Om man inte kan bekräfta sin identitet, kan man få tillbaka kontot? Brukar FB ta bort spärr efter ett tag?

Permalänk
Skrivet av Frisell:

Han borde väl ha blivit grattad på fel dag då.. Är väl bara be en polare kolla hans födelsedag enligt FB? Jag är iofs inte så insatt då jag inte använder FB..

Födelsedagsdatum är dolt, vänner kan inte se det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Har du ens läst hans inlägg?

Absolut.

1. Han har glömt lösenordet.
2. Han kan inte smeknamnet på kontot
3. Han kan inte födelsedatumet som krävs
4. Han har inte personuppgifter som han kan skicka till FB

Det låter som om han försöker komma in i någon annans konto.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Det här luktar fisk. Hur kommer det sig att du inte kan ange födelsedatumet?

Jag skaffade FB "förtidigt" vilket innebar att man var tvungen att ange "fel" födelsedatum!
Edit; såg ditt nya inlägg,
Han skrev att han hade smeknamn vilket innebär att han har typ "ante" istället "antonio" alltså ett legg hjälper inte då han inte heter "ante"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Jag skaffade FB "förtidigt" vilket innebar att man var tvungen att ange "fel" födelsedatum!
Edit; såg ditt nya inlägg,
Han skrev att han hade smeknamn vilket innebär att han har typ "ante" istället "antonio" alltså ett legg hjälper inte då han inte heter "ante"..

Ja då, men han tycker att det är irrelevant att berätta varför han inte vet födelsedatumet eller varför det inte är möjligt att skicka in uppgifterna. Då låter det som om han gömmer något helt enkelt, eller?

TS: För att svara på din fråga så brukar de inte " resetta" så man kan skriva in lösenordet igen utan du måste nog kontakta Facebook. Kolla om de kan jämföra de IP adresser du brukar logga in från till den nuvarande. Vet ej om de gör sånt men värt ett försök?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av burgerkingen:

Om man inte kan bekräfta sin identitet, kan man få tillbaka kontot? Brukar FB ta bort spärr efter ett tag?

Vet inte, men kan inte se någon anledning till att de skulle häva spärren utan vidare efter ett tag. Du får nog ringa deras support eller något. Har du angett någon sanningsenlig information alls så kanske det hjälper att ange det. Om inte så får du hålla med om att det verkar misstänkt för en utomstående...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Absolut.

1. Han har glömt lösenordet.
2. Han kan inte smeknamnet på kontot
3. Han kan inte födelsedatumet som krävs
4. Han har inte personuppgifter som han kan skicka till FB

Det låter som om han försöker komma in i någon annans konto.

Som Icte skrev. Inte för att jag misstror dig, men du måste ju också förstå hur det ser ut för en utomstående

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Se det som en möjlighet att komma från skiten.
Annars kanske du kan copy pasta ditt huvudinlägg och skicka till facebook support är ju nog smartast att fråga där först.

Permalänk
Skrivet av Icte:

Ja då, men han tycker att det är irrelevant att berätta varför han inte vet födelsedatumet eller varför det inte är möjligt att skicka in uppgifterna. Då låter det som om han gömmer något helt enkelt, eller?

TS: För att svara på din fråga så brukar de inte " resetta" så man kan skriva in lösenordet igen utan du måste nog kontakta Facebook. Kolla om de kan jämföra de IP adresser du brukar logga in från till den nuvarande. Vet ej om de gör sånt men värt ett försök?

Jag förstår din tanke, anledningen att jag ger dessa saker som alternativ är för att min flickvän var med om samma sak, men visst det luktar.. skumt.

Permalänk
Skrivet av Icte:

Absolut.

1. Han har glömt lösenordet.
2. Han kan inte smeknamnet på kontot
3. Han kan inte födelsedatumet som krävs
4. Han har inte personuppgifter som han kan skicka till FB

Det låter som om han försöker komma in i någon annans konto.

Jag har inte glömt lösenordet och jag kan smeknamnet på kontot, men det är inte tillräckligt för att spärren skulle hävas. När jag loggar in så är det spärrat, och förklarade varför jag ej kan skicka id-handlingar, jag använder smeknamn etc...

Vet inte hur du kom fram till slutsatsen att jag försöker komma in på någon annans konto, det jag undrade var bara om FB någonsin kommer att häva spärren,
men det går alltså inte

Permalänk

jag trodde att det skulle hjälpa att logga in från samma ip-adress som man alltid gjort, men nä

Permalänk
Medlem

Eftersom det var ett fulkonto så är det väl mer förvånande att du fick ha det kvar?

Permalänk
Medlem

kan du inte bara klicka "Glömt lösenord"?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burgerkingen:

Jag skrev fel lösenord flera ggr och jag kan inte längre logga in på facebook. Det står följande istället:

''Den senaste aktiviteten kan ha påverkat kontots säkerhet och därför har vi låst det. Vi går igenom några steg för att bekräfta din identitet och få tillgång till kontot. Läs mer.
1. Välj en säkerhetskontroll
2. Gör en säkerhetskoll
3.Granska det senaste inloggningsförsöket''

Det står att jag ska ange födelsedatum. Kontot är skaffat för 10 år sedan och jag skrev tydligen fel födelsedagsdatum, dessutom använder jag smeknamn istället för för- och efternamn. Är det då kört? Det finns bara två alternativ att välja mellan för min del. Antingen skriva födelsedagsdatum eller skicka id-handlingar, det kan jag inte göra, jag kan alltså inte bekräfta min identitet. Jag tänkte att de kanske tar bort spärren efter ett tag, någon med erfarenhet?

Hur kommer det sig att du inte kan skicka id-handlingar, det är väl bara att kopiera pass om du inte har id-kort?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av griid:

Hur kommer det sig att du inte kan skicka id-handlingar, det är väl bara att kopiera pass om du inte har id-kort?

Jag tror poängen är att hen inte döpt sitt konto till samma som hen heter.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Jag tror poängen är att hen inte döpt sitt konto till samma som hen heter.

Precis

Permalänk
Medlem

Han har fel namn, fel födelsedatum (alla som skaffar konto under 16 har det). Han kan inte bevisa att det är hans.
Han kommer troligen inte kunna få tillbaks det... gör som alla andra barn och skaffa 40 email konton du aldrig kommer ihåg lösenord till och 10 facebook....

Permalänk
Medlem
Skrivet av burgerkingen:

Jag har inte glömt lösenordet och jag kan smeknamnet på kontot, men det är inte tillräckligt för att spärren skulle hävas. När jag loggar in så är det spärrat, och förklarade varför jag ej kan skicka id-handlingar, jag använder smeknamn etc...

Vet inte hur du kom fram till slutsatsen att jag försöker komma in på någon annans konto, det jag undrade var bara om FB någonsin kommer att häva spärren,
men det går alltså inte

Mest p.g.a. ditt andra inlägg, som fick dig att verka lite mysko kring det hela med det spärrade kontot:

Skrivet av burgerkingen:

Kan man inte svara så är det bara att gå vidare, att sitta och spekulera om den mystiska hemligheten som döljer sig bakom fel angiven födelsedagsdatum är irrelevant i sammanhanget.
Ställer frågan igen och hoppas att någon har svaret.

Om man inte kan bekräfta sin identitet, kan man få tillbaka kontot? Brukar FB ta bort spärr efter ett tag?

Men iaf, nog om det - vi är nog rätt säkra på ditt skäl nu! Försök att ringa Facebook, förklara läget för dem, be dem kontrollera de regelbundna IP-adresserna och ge så mycket bevis som möjligt på att det är ditt konto så finns det nog allt en chans att du kan få det tillbaka!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Om du kontaktar FB så ska det nog gå att ordna, det är du som är deras produkt så det ligger i deras intresse att du kommer in på ditt konto. Möjligen vill de att du verifierar att det är du på något sätt, kanske genom att några av dina FB vänner verifierar dig eller dylikt.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Tror inte du kommer komma åt ett konto som baseras på helt fel uppgifter. Facebook värderar inte "fejkade användare" något vidare skulle jag tro. Sen är inte deras "support" den bästa heller.

Permalänk
Medlem

Varför inte skapa ett nytt FB-konto med korrekta uppgifter istället och glöm det gamla?

Permalänk
Medlem

Som ovan, ingen idé att bry sig om ett gammalt fb konto med falska uppgifter, eller?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Looks like you're screwed buddy, nä men om vi ska vara lite seriösa så verkar det som om du får helt enkelt skapa ett nytt konto om du saknar alla säkerhetsdetailer om ditt konto, jag tror inte facebooks support kommer ge tillgång till en konto genom att matcha IP-adresser, IP-adress känns alldeles för svagt för att kunna användas till att verifiera en användare och gör dem det så känns det som om det finns ett stort säkerhetsproblem.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär