Tele2 eller Sony reparation

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Tele2 eller Sony reparation

Tjena!
Det är så att min Xperia Z5 premium har fått fel på ena högtalaren och låter bara genom den övre och hörlursutgången fungerar inte så ljudet kommer genom högtalaren istället. Jag antar att detta är ett garantiärende så vart ska jag skicka in telefonen för reparation, till Sony eller till tele2. Är det nån som har erfarenhet på området?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Spelpappan:

Tjena!
Det är så att min Xperia Z5 premium har fått fel på ena högtalaren och låter bara genom den övre och hörlursutgången fungerar inte så ljudet kommer genom högtalaren istället. Jag antar att detta är ett garantiärende så vart ska jag skicka in telefonen för reparation, till Sony eller till tele2. Är det nån som har erfarenhet på området?

Där du köpte den , om det är ett garantifel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

@Mange75: jag köpte den på tele2.se, så jag gissar att det då blir till tele2 som jag får skicka luren

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Spelpappan:

@Mange75: jag köpte den på tele2.se, så jag gissar att det då blir till tele2 som jag får skicka luren

Japp , så hade iallafall jag gjort.

http://www.tele2.se/support/mobiltelefoni/problem/service-och...

Lycka till / Mange

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

@Mange75: tackar tackar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2009

Går snabbare via Sony enligt erfarenhet. Fått tillbaka mina z3or på mindre än en vecka med Sony care. Gratis ifall det är fel som går på garantin:)

Gamingdatorn: CPU: I7 8700k Grafik: KFA2 1080Ti Moderkort: ASrock Z370 RAM: 16Gb crucial Nätagg: Corsair GS800 SSD:Intel 910 800gb, Samsung 950 M.2 512gb Låda: Phanteks Enthoo pro window
Laptop: MacBook pro 13” med touchbar
HiFi: Golv:JBL 590 C: JBL 520c Surr:XTZ 95.22 Stärkare: Onkyo NR727 Sub:2 XTZ 10.16

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

@xervz: bra tips, jag ska höra med Sony hur det går till