Hur pass seriös är OVPN.se?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christley:

testade för en månad sen med wifi och vpn, och av min 100/100 lina hade jag 90/90 kvar

Låter rätt normalt. Du kommer aldrig få ut identisk hastighet när du jämnför med/utan vpn.

Edit:

https://www.flashback.org/sok/%22%7C58413491%22?sp=1&so=d

Permalänk
Skrivet av fragwolf:

Lite sent svar nu men tråden verkar ju redan vara bumpad så jag fortsätter. Man brukar i regel få en rejäl prestanda förlust när man sparkar igång en VPN, speciellt på konsumentprodukter. Så att ha 12,5 MB/s till 5MB/s är rätt okej ändå. VPN kräver kryptering mm därför försvinner runt 30-40% av prestandan där. Plus att det kördes på en NAS av modell konsument. Så jag skulle nog säga att 5MB/s är bra!
Så vill man ha 100/100 så får man köpa enterprise-prylar = dyrt

Edit: Gällande OVPN.se så skulle jag våga påstå att de är seriösa. Iaf när man har kontakt med dem, snabba och bra svar. Även på helgerna. Tyvärr har de inte servrar där jag vill ha dem men det är på gång. Så bara det är klart så kommer jag absoult prova 1 månad för att sedan förhopningsvis köra 1 års abb.

Japp verkar vara så! Lite surt ändå!
Billigare att sätta upp en egen vpn (Räknat med el, bredbands abb och utrustning)

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Fick ni verkligen så bra hastigheter som angivits?
Jag provade i helgen mina 5 gratis timmar och kom aldrig i närheten av de hastigheter som tidigare nämnts i tråden.

Hur jag än vände och vridde så fick jag aldrig mer än ca 10Mbit hastighet.
Detta med VPN direkt i routern, men även VPN klient på servern i fråga.

Kör jag utan VPN, så har jag inga som helst problem att maxa linan upp mot 100Mbit.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

ska prova vad jag har när jag kommer hem, fixade ovpn förra veckan, men kör bara på en virtuell maskin tillsvidare.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Fick ni verkligen så bra hastigheter som angivits?
Jag provade i helgen mina 5 gratis timmar och kom aldrig i närheten av de hastigheter som tidigare nämnts i tråden.

Hur jag än vände och vridde så fick jag aldrig mer än ca 10Mbit hastighet.
Detta med VPN direkt i routern, men även VPN klient på servern i fråga.

Kör jag utan VPN, så har jag inga som helst problem att maxa linan upp mot 100Mbit.

Jag får denna speed på min 100/100 lina med router inkopplad och ovpn påslaget

Permalänk
Medlem

jag tappade ungefär 9Mbit/s ner men tappade inget upp, körs på en virtuell win8.1

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

får bra fart tycker jag.
bbb 250/100 VS ovpn
Utan VPN

Med VPN

Men skumt o få bättre upload med vpn?
får sämre upload om man väljer sthlm som server.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

får bra fart tycker jag.
bbb 250/100 VS ovpn
Utan VPN
http://i.imgur.com/jUUzEKn.png

Med VPN
http://i.imgur.com/w0UTdVt.png

Men skumt o få bättre upload med vpn?
får sämre upload om man väljer sthlm som server.

Bilderna syns inte

Permalänk
Medlem

Får ut bra hastighet på mitt 100/100 så jag tycker det funkar bra.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

I stadsnätet jag har så ska dom släppa på så man kan ha högre hastigheter än bara 100/100 som högst

Så kommer ta 250 eller 500mbits så får se hur bra speed man får då med ovpn påslaget

Permalänk
Medlem

Skitdum fråga, om man har denna VPN kan man ändå se det amerikanska utbudet hos netflix eller hur funkar det, syns det fortfarande som att man är från Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Skitdum fråga, om man har denna VPN kan man ändå se det amerikanska utbudet hos netflix eller hur funkar det, syns det fortfarande som att man är från Sverige?

Jag väljer att den kopplar upp sig till den bästa servern jag har bäst speed till och det blir sverige

Du får välja en server från ett annat land så ska det nog funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollan:

Tänk på att man ABSOLUT inte ska skicka pengar i vanligt kuvert. REK eller VÄRDE beroende på hur mycket pengar som ska skickas.

Rekommenderat känns som att skjuta sig i foten. Misstänker att "värde" är lika fel.
Hela poängen här är att förbli anonym, och att då lämna ett dokumenterat spår i form av pappersarbetet runt betalningen verkar... dumt.
Personligen hade jag antagligen bara bett tredje part betala åt mig, och sen vägra uppge åt vem de betalat, om någon frågar. Det är inget man har någon skyldighet att uppge, så förutsatt att personen i fråga går att lita på så är det 100% anonymt sett till myndigheter och ISP.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Betalning via kort o.s.v ligger krypterat hos företaget som har hand om betalningarna

Det borde ingen kunna se hoppas jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Betalning via kort o.s.v ligger krypterat hos företaget som har hand om betalningarna

Det borde ingen kunna se hoppas jag

Skulle det ske något olagligt på din uppkoppling så kan de se vem som betalat med det. Om de ordnat domslut osv. Att använda kort när man ska vara anonym = korkat! Enda sättet är kontant. Du kan ju åka till dem å betala personligen om du inte vågar skicka pengar i kuvär. Svårt att tro det är några problem. Lägg pengarna i någon typ av kort, grattis, eller julkort om det är juletider

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Skulle det ske något olagligt på din uppkoppling så kan de se vem som betalat med det. Om de ordnat domslut osv. Att använda kort när man ska vara anonym = korkat! Enda sättet är kontant. Du kan ju åka till dem å betala personligen om du inte vågar skicka pengar i kuvär. Svårt att tro det är några problem. Lägg pengarna i någon typ av kort, grattis, eller julkort om det är juletider

OVPN sparar inga loggar alls. Deras hårdvara har inte ens några hårddiskar. Så nån kan ju försöka bevisa något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

OVPN sparar inga loggar alls. Deras hårdvara har inte ens några hårddiskar. Så nån kan ju försöka bevisa något.

Det var på betalningen jag tänkte. Som det var något inlägg ovanför som sa det var "lugnt".

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Det var på betalningen jag tänkte. Som det var något inlägg ovanför som sa det var "lugnt".

Grejen är ju att någon utomstående kan bara se ATT du har betalat. Finns inget som länkar dig till din ut-ip från OVPN.

Permalänk
Medlem

@m4gnify:
Användarnamnet knyter dig till den kortbetalningen. De måste ju knyta en betalning till en användare. Annars har de ingen aning om vem som har betalat. Ditt ip går till din användare. Så för att vara 100% säker på att du är anonym är att betala kontant.

Du anger ju ditt användarnamn när du betalar på nätet. Betalning->användarnamn->ip->potentiellt körd. Men går det en stund där i mellan så ditt ip försvinner så bör det ju vara lugnt. Iom de inte sparar några loggar när du surfar. Så det är ju lite långsökt
Så det är själva användarnamnet mot betalningen som är problemet. Såvida du inte kan ringa dem och ange ett fejknick så de sedan går in och själva byter ut det till det du säger per telefon, om det är möjligt för dem så är det ju ett alternativ isf. Ska jag prova när det är dags.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hur säker är man om man betalar med kort och inte kontant? @OVPN_se

Permalänk
Medlem

Ni som får olika hastigheter. Har det inte att göra med vilken typ av kryptering man kör? Man kan väl ställa in olika krypteringsnivåer hos OVPN?

Dessutom undrar jag varför så många verkar vilka köra plex via VPN. Vad är tanken med det om jag får fråga?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Ni som får olika hastigheter. Har det inte att göra med vilken typ av kryptering man kör? Man kan väl ställa in olika krypteringsnivåer hos OVPN?

Dessutom undrar jag varför så många verkar vilka köra plex via VPN. Vad är tanken med det om jag får fråga?

Man kan bara välja olika servrar i olika länder.

Men jag låter OVPN välja vilken server jag har bäst hastighet till

Permalänk

Hade OVPN innan och tyckte tjänsten var bra men har Private Internet Acces nu och får ute lite bättre fart plus att jag har en hel del länder att välja på men ni vet väll att VPN och Netflix är kört. Och Plex utanför hemmet med OVPN (och andra) kräver Public IPv4 och då räcker det med att köra igång dropbox så är man spårad eftersom man då är ensam på detta ip.

Från Ubuntu och PIA klienten

Permalänk

Om man kör ovpn på sin bärbara på en polares wifi, kan han råka illa ut då, eller är man helt gömd?

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk

Plex kör med 2048 AES SSL kryptering och man är då rätt bra skyddad redan som det är

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Rekommenderat känns som att skjuta sig i foten. Misstänker att "värde" är lika fel.
Hela poängen här är att förbli anonym, och att då lämna ett dokumenterat spår i form av pappersarbetet runt betalningen verkar... dumt.
Personligen hade jag antagligen bara bett tredje part betala åt mig, och sen vägra uppge åt vem de betalat, om någon frågar. Det är inget man har någon skyldighet att uppge, så förutsatt att personen i fråga går att lita på så är det 100% anonymt sett till myndigheter och ISP.
B!

Då kan ju du betala och claima att du pröjsar åt nån annan. Annars sätter du väl 3dje parten i samma klister du själv försöker undvika?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Då kan ju du betala och claima att du pröjsar åt nån annan. Annars sätter du väl 3dje parten i samma klister du själv försöker undvika?

Skickades från m.sweclockers.com

Men jag förstår inte poängen med anonym betalning. Du har ju ingen fast ip address ändå. Om användare x med ip y gör något olagligt och sedan jag får ip y blir det ju svårt att veta vem som gjort. Dessutom så säger ju OVPN att de inte sparar någonting i princip, så vem bryr sig att farbror P vet att jag använder vpn? Om de inte kan se trafiken ändå känns det ju skitsamma.

Permalänk
Medlem

jag beställde fast ip och betalade med paypal och enligt kundtjänst finns det ingen koppling/logg kvar på vilket kort som betalade för vilken IP adress, det enda som finns i deras DB är att mitt konto har en publik ipv4 och att det har betalats

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Då kan ju du betala och claima att du pröjsar åt nån annan. Annars sätter du väl 3dje parten i samma klister du själv försöker undvika?

Jag ser inte problemet med att betala själv, det är de inte du som ska bevisa något. Men om syftet är att fortsätta vara anonym, så är tredjepart, och att de inte vet, eller lovar att inte uppge, åt vem de betalat "mest rätt".
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Men jag förstår inte poängen med anonym betalning. Du har ju ingen fast ip address ändå. Om användare x med ip y gör något olagligt och sedan jag får ip y blir det ju svårt att veta vem som gjort. Dessutom så säger ju OVPN att de inte sparar någonting i princip, så vem bryr sig att farbror P vet att jag använder vpn? Om de inte kan se trafiken ändå känns det ju skitsamma.

Min poäng var att det inte var schysst att låta en polare/bekant pröjsa för att eventuellt den hamnar i samma skit personen i fråga försöker slippa undan.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb