Hur pass seriös är OVPN.se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Min poäng var att det inte var schysst att låta en polare/bekant pröjsa för att eventuellt den hamnar i samma skit personen i fråga försöker slippa undan.

Man försöker dock inte "undvika skit", utan undvika spårbarhet. Så, förutsatt att den som betalar inte själv använder tjänsten, så är situationen för den som betalar oförändrad. Rimligtvis kommer det aldrig ens komma någon som frågar den som betalde, om och varför. De ser klart och tydligt att denna någon inte har krypterad trafik som går till och från OVPN's servrar.
Som jag redan nämnt dock. I realiteten är "anonymiteten" i det här läget överskattad. Betala själv, det spelar ingen som helst roll.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

ok, hur fungerar det nu? Måste jag hålla på med vpn tunnel och skit? Är det inte bara att tanka ner det och starta det, och låta programmet välja vilken server det skall använda?

enligt den här sida verkar det skitkrångligt..

https://vpntunnel.com/sv/faqs/what-is-openvpn/

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

ok, hur fungerar det nu? Måste jag hålla på med vpn tunnel och skit? Är det inte bara att tanka ner det och starta det, och låta programmet välja vilken server det skall använda?

enligt den här sida verkar det skitkrångligt..

https://vpntunnel.com/sv/faqs/what-is-openvpn/

Varför går du inte in på ovpn.se och tittar? Dom har massor av guider och nej de är inte alls svårt, de är en knapptryckning med deras klient.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

ok, hur fungerar det nu? Måste jag hålla på med vpn tunnel och skit? Är det inte bara att tanka ner det och starta det, och låta programmet välja vilken server det skall använda?

enligt den här sida verkar det skitkrångligt..

https://vpntunnel.com/sv/faqs/what-is-openvpn/

jag har valt att bara ha VPN från en maskin och inte hela nätet.
på denna enskilda maskin använder man sig antingen av ovpn.se´s vpn klient, en next next finish installation och sen bara starta och logga in, eller så använder man sig av openvpn´s program

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Varför går du inte in på ovpn.se och tittar? Dom har massor av guider och nej de är inte alls svårt, de är en knapptryckning med deras klient.

Precis. Massor med guider och när. Man inte vet vad 80% av lingot betyder är det jäkligt förvirrande! Jag kör ju deras klient ok, gick in på iplexleak och det stod at jag var i sverige (är i Italien nu)

"No forwarded IP detected. If you are using a proxy, it's a transparent proxy."

If you are now connected to a VPN and you see your ISP IP, then your system is leaking WebRTC requests

antar att det är dåligt, så hur fasen ska man ställa in det? Ska "Activate DNScrypt" vara aktiverat?

Hur vet jag mitt isp's ip?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur jag får bukt med detta? Kör just nu Chrome med OVPN:s klient samt U-block installerat. Körde en test på www.doileak.com och fick detta svaret... Enligt OVPN.s egna test så har jag ingen läcka?!?

WebRTC IP Leak: Your public IP: 46.227.67.189 .
Your browser supports WebRTC! Your real IP address is visible to every website you visit.

Web Real-Time Communication (WebRTC) is enabled by default in Firefox, Opera and Google Chrome, and enables video chat, voice calling and P2P sharing from within your browser.
A neat trick, but it allows any website to instantly see your true IP address. The only way to avoid sharing your IP address this way is to disable WebRTC completely.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av JohnnyGreed:

Nån som vet hur jag får bukt med detta? Kör just nu Chrome med OVPN:s klient samt U-block installerat. Körde en test på www.doileak.com och fick detta svaret... Enligt OVPN.s egna test så har jag ingen läcka?!?

WebRTC IP Leak: Your public IP: 46.227.67.189 .
Your browser supports WebRTC! Your real IP address is visible to every website you visit.

Web Real-Time Communication (WebRTC) is enabled by default in Firefox, Opera and Google Chrome, and enables video chat, voice calling and P2P sharing from within your browser.
A neat trick, but it allows any website to instantly see your true IP address. The only way to avoid sharing your IP address this way is to disable WebRTC completely.

Finns en plug-in till Chrome som jag inte kommer ihåg vad den heter, sök på WebRTC i plugin butiken. Den blockar den trafiken.

Visa signatur

6700K @ 4,8GHz | 32GB | 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Nån som vet hur jag får bukt med detta? Kör just nu Chrome med OVPN:s klient samt U-block installerat. Körde en test på www.doileak.com och fick detta svaret... Enligt OVPN.s egna test så har jag ingen läcka?!?

WebRTC IP Leak: Your public IP: 46.227.67.189 .
Your browser supports WebRTC! Your real IP address is visible to every website you visit.

Web Real-Time Communication (WebRTC) is enabled by default in Firefox, Opera and Google Chrome, and enables video chat, voice calling and P2P sharing from within your browser.
A neat trick, but it allows any website to instantly see your true IP address. The only way to avoid sharing your IP address this way is to disable WebRTC completely.

Här har du en Guide. Följ den

https://www.ovpn.se/sv/blog/webrtc-kan-exponera-din-ip-adress-trots-vpn/

Permalänk

Jag har en del problem med uppkopplingen när jag kör OVPN-klienten. Det är som om att det blir överbelastat vid för många samtidiga anslutningar. Då dör trafiken helt neråt men uppströms går det helt plötsligt över 200mbit/sek.

Det ser lite konstigt ut, särskilt med tanke på att jag bara har 100/100 mbits. Har testat olika routrar och bredbandsoperatörer men får samma sak ändå.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Jag har en del problem med uppkopplingen när jag kör OVPN-klienten. Det är som om att det blir överbelastat vid för många samtidiga anslutningar. Då dör trafiken helt neråt men uppströms går det helt plötsligt över 200mbit/sek.

Det ser lite konstigt ut, särskilt med tanke på att jag bara har 100/100 mbits. Har testat olika routrar och bredbandsoperatörer men får samma sak ändå.

Ok. Konstigt. Funkade för mig väldigt bra förutom att jag fick starta om någon gång ibland. Men inte alls ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Nån som vet hur jag får bukt med detta? Kör just nu Chrome med OVPN:s klient samt U-block installerat. Körde en test på www.doileak.com och fick detta svaret... Enligt OVPN.s egna test så har jag ingen läcka?!?

WebRTC IP Leak: Your public IP: 46.227.67.189 .
Your browser supports WebRTC! Your real IP address is visible to every website you visit.

Web Real-Time Communication (WebRTC) is enabled by default in Firefox, Opera and Google Chrome, and enables video chat, voice calling and P2P sharing from within your browser.
A neat trick, but it allows any website to instantly see your true IP address. The only way to avoid sharing your IP address this way is to disable WebRTC completely.

Om du kör Ublock origin vilket jag antar kan du ställa in att den inte skall läcka via WebRTC i options.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Lite VPN frågor kan jag väl slänga in?
Nr 1. Testade Spotflux förut på skolan för att kunna spela HS på skolnätverket, och det fungerade. Gör alla VPNs så att man kan välja lokation?
Nr 2. VPN är ju i princip att skydda sig själv och behålla integritet, men är det inte en rätt så stor chans att myndigheter m.m kan spåra VPN även där?
Nr 3. Är det värt det med tanke på problem som kan uppstå med portar och liknande jag läst i tråden och även om man skulle vara lokaliserad i säg U.S.A och använda sig utav Netflix och få tillgång till ett större utbud?

Kanske nybörjar/dumma frågor men är lite fundersam

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med att logga in på OVPN idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Jag har en del problem med uppkopplingen när jag kör OVPN-klienten. Det är som om att det blir överbelastat vid för många samtidiga anslutningar. Då dör trafiken helt neråt men uppströms går det helt plötsligt över 200mbit/sek.

Det ser lite konstigt ut, särskilt med tanke på att jag bara har 100/100 mbits. Har testat olika routrar och bredbandsoperatörer men får samma sak ändå.

OVPNs egna programvara är förmodligen ett av de sämsta program jag kör på flera år, kraschar KONSTANT. Visosoty är som program mycket bättre men tyvärr även där problem med ständiga nedkopplingar. OVPN är tyvärr inte vad det var för något år sen, många som klagar på problem idag. Hoppas dom får ordning på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spuj:

Någon mer som har problem med att logga in på OVPN idag?

Tycker det är strul med OVPN titt som tätt numera överlag...

Permalänk
Medlem

Jag tänkte testa OVPN en månad och se om det är något att ha. Hur funkar det med kampanjkoderna, ska man ange en direkt, som senare även gäller om jag köper 1års abb? Eller går det ange kod när man senare köper ett abb?

Permalänk
Medlem

Testat OVPNs beta klient nu ett tag, den funerar väl sådär, kraschar rätt ofta. Köpte Viscosity istället, riktigt grym klient! Kostar 80kr dock. Jag önskar bara att OVPN var lite billigare, 70kr är ganska mycket och jag vill inte binda upp mig, rätt så vad det är går de i konkurs eller slutar fungera.

Permalänk

Jag har kört OVPN ett par veckor och tycker det verkar fungera bra med hyggliga hastigheter. Enda nackdelen är väl man inte kan välja vilket land man ska exponeras som... Men annars helt ok och rimlig prissättning, iaf för 12 månaders ab.

Permalänk
Entusiast

Har kört ovpn.se ett tag nu och ska väl inte säga att man jublar direkt. Kör bara klienten på min mediadator då det är den enda datorn som jag anser har behov av detta. Kör jag bredbandskollen får jag en vettig hastighet, på nåt skumt sätt får jag en avsevärt mycket bättre upload än jag egentligen ska ha...

So far so good...

Men när jag startar chrome så tar det stört lång tid att ladda en sida, spelar ingen roll vilken. I torrent så kommer jag max upp i 1MB/s och upload är obefintlig. Slår jag av klienten så drar den direkt upp i 6MB/s och upload påbörjas. Nu sitter jag inte på nån maxad fiberlina och hade förväntat mig att det inte skulle gå lika fort. En halvering var jag inställd på, men detta är ju fan ett skämt!

Permalänk
Medlem

@Zpnk: skumt, jag maxar typ alltid min download... min upload KAN jag maxa, har sett det, men känslan är dock att jag inte alls maxar min upload lika ofta som jag gjorde förut även om det inträffar ibland

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jag har använt mig av OVPN nu i 3 mån och är helnöjd med hastigheten då jag använder klienten, inga problem med att få ut 100/100 av min lina.
Men jag är så less på klienten och tänkte trycka in det på routern så att all trafik på nätverket går via OVPN, men studentbudgeten tillåter inte att jag betalar 3k för deras router. Är det någon annan här som har, eller har förslag på, en "tredje parts" router som orkar med krypteringen för 100/100 och inte är fullt lika dyr?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Har använt OVPN i ca 1.5 år och det har för det mesta fungerat fint. Dock har jag haft problem den senaste månaden med att jag blir utloggad varje dag från massvis av sidor, t ex Sweclockers, google, med mera trots att jag sparar lösenordet i en cookie. Börjar bli ganska irriterande, speciellt när man använder en lösenordshanterare.

Permalänk
Medlem

Har använt OVPN i ca två månader nu. Är nöjd med hastigheterna och förutom att kill switchen strulade så tycker jag det har funkat stabilt.

Permalänk
Medlem

Har nu använt det i snart ett år och det har fugerat riktigt bra efter att vissa rmåproblem som fanns i början med klienten löste sig.
Ha nu införskaffat OvpnBoxen som jag skall koppla in i helgen.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk

Tycker det funkat bättre på sistone, har pillat med lite inställningar.
***bort/mod***

Skickades från m.sweclockers.com

§9 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Jag har tänkt köpa ovpn, men har lite frågor först.

Går det att ansluta till uk/USA servrar eller är det bara Kanada, Tyskland mm.?

Vill gärna kunna se uk/USA Netflix samt BBC/CNN med mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kastroullen:

Jag har tänkt köpa ovpn, men har lite frågor först.

Går det att ansluta till uk/USA servrar eller är det bara Kanada, Tyskland mm.?

Vill gärna kunna se uk/USA Netflix samt BBC/CNN med mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska funka!
https://www.ovpn.se/sv/faq/natverk/hur-far-jag-en-amerikansk-...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

@Kastroullen: Tror tyvärr du kan glömma Netflix genom proxy eller vpn. Sök lite på foummet så förstår du.

Permalänk
Skrivet av delete_home_end:

@Kastroullen: Tror tyvärr du kan glömma Netflix genom proxy eller vpn. Sök lite på foummet så förstår du.

Vet att amerikanska kan vara lite kinkig via vpn, men UK brukar fungera bra med vpn iallafall!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack för svaret!

Skickades från m.sweclockers.com