Permalänk

Ny processorkylare

Hejsan! Jag köpte en Corsair Hydro H110i GTX till att byta ut mot min Corsair Hydro H90 som jag har satt på mitt gtx 780 fast problemet är att varken nån av dom kyler bättre än innan, fortfarande lika temperaturer som jag hade före bytet. Så jag undrar om jag kan ha gjort något fel, om jag måste in i bios eller något?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidLarsson:

Hejsan! Jag köpte en Corsair Hydro H110i GTX till att byta ut mot min Corsair Hydro H90 som jag har satt på mitt gtx 780 fast problemet är att varken nån av dom kyler bättre än innan, fortfarande lika temperaturer som jag hade före bytet. Så jag undrar om jag kan ha gjort något fel, om jag måste in i bios eller något?

Vad har du för temperatur och monteringslösning?

Permalänk

@KaffeMedKotlett: Jag har i5 4670k och den går upp och ner mellan 30-40 grader och mitt 780 på 30~

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidLarsson:

@KaffeMedKotlett: Jag har i5 4670k och den går upp och ner mellan 30-40 grader och mitt 780 på 30~

Försöker du kyla din CPU eller GPU? Tämligen rörig förklaring där.

Permalänk

@KaffeMedKotlett: Alltså jag köpte en Corsair Hydro H110i GTX till min CPU men den har fortfarande samma temperatur som den hade med Corsair Hydro H90. Det var mitt H90 jag satte på min GPU och den har precis samma grader som den hade med originalkylaren.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidLarsson:

@KaffeMedKotlett: Alltså jag köpte en Corsair Hydro H110i GTX till min CPU men den har fortfarande samma temperatur som den hade med Corsair Hydro H90. Det var mitt H90 jag satte på min GPU och den har precis samma grader som den hade med originalkylaren.

Då förstår jag bättre. Stresstesta CPU och GPU. Idle temperaturer är ointressanta, det som är intressant är hur kylarna hanterar värme när dom belastas. Kör Unigine valley en stund och kolla GPU tempen.

Permalänk

@KaffeMedKotlett: Preset: Extreme HD. Score: 2574 och låg runt 65 grader

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidLarsson:

@KaffeMedKotlett: Preset: Extreme HD. Score: 2574 och låg runt 65 grader

en 140mm radiator till GPU med 65 grader är väldigt bra! Inget konstigt där inte

Permalänk

@KaffeMedKotlett: Kan jag testa CPUn också? Känns lite skumt när temperaturen hoppar upp och ner

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidLarsson:

@KaffeMedKotlett: Kan jag testa CPUn också? Känns lite skumt när temperaturen hoppar upp och ner

Pröva heavyload. Kör den själv

Permalänk

@KaffeMedKotlett: Låg runt 55~ grader en stund

Permalänk

@DavidLarsson: 55 grader är mycket bra enligt mig men hur länge körde du stresstestet på cpu?

Visa signatur

Corsair 450D, i7 4790K, ASUS Z97-A, SAMSUNG 850 EVO 250GB, CRUCIAL BALLISTIX SPORT 8GB 1600MHZ, EVGA G2 750W, ASUS STRIX GTX 970, WD Blue 1TB

Permalänk

@Fantaledgend: Körde typ 10 minuter

Permalänk

@DavidLarsson: då bör det va lugnt för dom brukar hamna på ca 60grader

Visa signatur

Corsair 450D, i7 4790K, ASUS Z97-A, SAMSUNG 850 EVO 250GB, CRUCIAL BALLISTIX SPORT 8GB 1600MHZ, EVGA G2 750W, ASUS STRIX GTX 970, WD Blue 1TB