Permalänk
Medlem

Återställa iPhone

Hej!

Jag har en gammal iPhone 4 som måste återställas, får bara upp "Koppla till iTunes"-skärmen när jag startar den..

Så jag startar iTunes, kopplar in telefonen, och får upp en ruta där de står att jag måste uppdatera telefonen och installera iOS 7.1.2, iTunes börjar ladda hem filen, 1.13 GB stor, och allt går fint, förutom när nerladdningen är på 100%, och då får jag ett felmeddelande,

"Problem uppstod vid hämtningen programvara för iPhone-enheten "iPhone". Nätverksanslutningen kopplades ner på grund av tidsgräns"

Och detta felet har varit i två dagar nu, finns det någon annan säker källa man kan tanka hem iOS 7.1.2 för att sen använda iTunes för att återställa?

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

Det var länge sedan jag höll på med att återställa iPhones (på den tiden jag orkade jailbreaka dem).

Men läget som heter typ DFU-mode, skulle inte det hjälpa? Ibland kunde man väl ställa in den i DFU-mode för att lättare återställa om något blev fel?

Annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga ang. en källa för iOS-filer.

Permalänk
Medlem

Det går att ladda ner programvarufilen här: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/.
Om du kollar på nerladdningsadressen på filen så ser du att det är ifrån Apple du laddar ner den.

När du sedan kopplat in iPhonen, håll in skift och tryck på Återställ och välj sedan filen.
All data på den kommer att försvinna men återställningen ska fungera.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

@ToJa92: Oh, fan vad najs! Men hur vet jag om jag ska ha CDMA eller GSM? Det är en A1332-modell jag har

EDIT; verkar vara GSM-versionen..

EDIT2; Nu känner jag mig jätte dum, men efter att ha tankat hem 7.1.2 GSM så fick jag en ZIP-fil, packade upp den, men iTunes vill ha en ipsw-fil, men det finns det inte en enda i zip'en, utan mest massa dmg-, bin- och plist-filer :/

EDIT3; Nu känner jag mig ännu dummare, stod ju på sidan att det fanns en risk att ens ipsw döptes om till zip

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

@evilsin: Misstänker att det löste sig? Trots problemen

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

@ToJa92: Javisst, tusen tack.. men fick ta hem ipsw från en annan site, stod bara att den jag tog hem på felixbruns.de inte var kompatibel med min modell

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.