Surfplatta till barn, men apparna fungerar ej i begränsat konto!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

Surfplatta till barn, men apparna fungerar ej i begränsat konto!

Hej
Köpte en Samsung Galaxy TAB E till min dotter, installerade en app som heter "godnattsagor" vi tittade på exemplet man fick med. Fina bilder och bra ljud.

Gick då över till mitt konto och köpte 3 st böcker, det gick bra att ladda hem och titta på dem via mitt konto. Men när jag går över till hennes konto så är dessa 3 böcker som "oköpta" och går inte läsa.

Vill inte att hon ska sitta på ett konto där hon kan komma åt youtube, internet. Hon har 4 appar att välja mellan. Så min fråga är, varför finns inte de KÖPTA böckerna på hennes konto men på mitt?

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

För att dom är köpta på ditt konto? Allt man köper kopplas väl till ens google konto hade jag för mig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderköping
Registrerad
Jun 2005

Allt du köper är som sagt kopplat till konton. Har svårt att se att appar kan vara kopplade på annat sätt annars. Köper en något kan ju i så fall vem som helst få tillgång till det.

GA-Z68AP-D3 | i2500k @ 4.5GHz, Hyper 212 Plus | 340GB SSD | 8GB ram | EVGA GTX 770 | XFX Pro 650w, bytt fläkt | Asus MG279Q | Creative Xtremegamer | Dynavoice S-61, Challenger M-65 EX, Challenger C-5 EX, XTZ 99 W8.16, Yamaha RX-V375 | Sony MDR-1A | S8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av lossah:

Allt du köper är som sagt kopplat till konton. Har svårt att se att appar kan vara kopplade på annat sätt annars. Köper en något kan ju i så fall vem som helst få tillgång till det.

Finna det ingen "barnhörna" som på windows phone? Vill ju att hon bara ska komma åt sina barnappar

Skickades från m.sweclockers.com

*edit: Eftersom jag själv inte använder surfplattan så hittade jag nu att jag kan dölja alla andra appar på "huvudkontot" så det löste sig.

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Laddar jag ned en köpapp från mitt privata konto till arbetsluren (och dess arbetskonto) och tar bort det kontot har jag fortfarande full tillgång till appen.