Forumdelen sponsras av

Dator > TV, bästa trådlösa alternativet?

Trädvy Permalänk
Stylingwebben
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Nov 2013

Dator > TV, bästa trådlösa alternativet?

Jag har en vanlig stationär dator och vill se på filmer på min TV emn vill inte dra kabel för det. Vad är det bästa sättet att överföra bild och ljud till tvn då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008

De absolut flesta trådarna av detta slag brukar sluta med, det finns ingen billig bra lösning.
Men vad är det frågan om för avstånd och vilken budget?
Ett alternativ kan ju vara någon form av Chromecast eller Raspberry Pi som streamar från tex en nas eller en annan stationär dator.

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Stylingwebben
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Nov 2013

Sa inget om billigt Frågade bara efter de bästa sättet. Avståndet är bara några meter.

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

Det som brukar misslyckas med trådlös överföring är situationen där man har källan i ett annat rum, annan våning och liknande. Men i samma rum och sändare på 60 GHz-bandet ger sällan problem så länge det är fri sikt sändare/mottagare. Prisklassen brukar vara några tusenlappar.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=294&o=produkt_pris_inkm...

Läs mer i SweClockers guider till BildskärmarKöpguide för skärmPixelklockanDVI & VGAHDMITVLjusstyrkaTV 2016/17TV-priser