Fulkultur om framtiden i science fiction

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Fulkultur om framtiden i science fiction

Gänget från Fulkultur sätter tänderna i science fiction och funderar över hur författare genom tiderna lyckats med att förutsäga framtidens tekniska lösningar.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Sep 2007

Ja Richard Morgans Takeshi Kovacs-trilogi är rätt dystopisk, men samtidigt rätt unikt futuristisk.
Saknar lite av Heinleins ultraliberalism för att väga upp allt mörker och dystopi som annars är något av normen..

Riggen: 2x Xeon E5-2670 @ 16x3,2 Ghz - Z9PE-D8 WS - Corsair 32GB RAM - GTX 1080 ti - Dell U3415W 34" - HyperX Predator PCIe/M.2 - 4x Samsung 840 500GB - Asus Xonar DX - 2x NH-U12S - 2x EVGA Supernova G2 850W - Obsidian 900D
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Alltid trevligt med en podcast kvällen innan en ny jobbvecka tar fart

Skickades från m.sweclockers.com

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005

Har väntat på att mycket skall slå in från "Hotet från framtiden" samt "Efter Undergången".
Ja jag är en som har läst hela Kosmos bokserie haha Bästa från 70-talet

Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Jag är ett stort fan utav science fiction och då speciellt rymd genren en stor favorit är alien.
Jag vet inte om det är ja som börjat bli gammal men tycker att fantasin har släppt lite bland filmerna och utbudet det senaste åren.
Pratar man science fiction idag så är det oftast the avengers eller star wars som gäller själv skulle man vilja se nånting i stil med 2010 när man snackar science fiction.

Min dator är Cat-säker.