AMD Radeon "Polaris"-baserat grafikkort fångat på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Dualslot...

vad spelar de för roll om det är ett dualslot? är ju varje kort idag. är lite som att säga att en ny bil har fått en ny bild på sig, och det visar att den har 4 hjul

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Det intressantaste är väl ändå att det låg spikat på över 60 FPS med de inställningarna. I SweClockers test dippar Fury X till 43 FPS och 980Ti till 44 FPS. Inte illa för nästa generations övre mellanklass.

Permalänk
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Chassit är Cooler Master Elite 110 med stöd för grafikkort upp till 210mm långa så det är ett relativt kompakt kort

http://assets.coolermaster.com/global/uploadfile/fileproduct_list/P1310080001d512/PRDPIC/10_4be14b489328805b0b8526d6292d1cec_1381951271.jpg

Vet du att det är ett 110 och inte ett 120 eller 130? I så fall tror jag att jag avbokar mitt 970 mini om nästa generation grafikkort är så här trevligt små.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Vet du att det är ett 110 och inte ett 120 eller 130? I så fall tror jag att jag avbokar mitt 970 mini om nästa generation grafikkort är så här trevligt små.

Med tanke på hur hårt AMD pushat för storleken på Fury X och Nano lär de ju erbjuda något litet nu också.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Tror nog vi ska ta den här bilden med en nypa salt. Högst troligt är kortet ett engineering sample och layouten på portarna kan vara helt annorlunda på konsumentkortet.
Mycket som gör att jag tror det är just ett engineering sample är kontaktpinnarna i överkant på själva kretskortet (sitter både på fram och baksida), ser ut att vara för diagnostikverktyg.

Permalänk
Medlem

Bort med Dvi, single slot åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Vet du att det är ett 110 och inte ett 120 eller 130? I så fall tror jag att jag avbokar mitt 970 mini om nästa generation grafikkort är så här trevligt små.

Man kan se att det är ett elite 110 då det är lite bredare än 120 och 130 tackvare mer material till höger om expansionsplatserna då det finns hårddisksplatser där

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk

Under 18cm längd, och GTX 970 prestanda under 75W (ström via pcie slotten) så köps det direkt

Permalänk
Medlem

Lika upphetsande som en bild på ett suddigt UFO.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppe911:

390 Nitro har också en DVI-I, tre fullsize displayport och en HDMI.
Enda skillnaden är att HDMI sitter längst ned istället för näst längst upp.
Är det den skillnaden de har hämtat från Nvidia?

Har väl dvi-d, dvs utan analoga pins?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmeistr:

Bort med Dvi, single slot åt folket!

Nej tack, då måste jag byta skärm och det är jag inte sugen på.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

De har slutligen pensionerat möjligheten till analog display. Det var på tiden.

@Ajin: Det har du banne mig rätt i. Well spotted!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Kortet lär vara väldigt litet med tanke på dess bracket.

Man ser ju tydligen på portarna ät det är det är lika högt som mitt 980ti. Sen så vet man ju inte om kylaren tar upp fler än två slotts.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

EVGA är ju endast nvidiakort så vill du ha AMD får du nog välja någon annan tredjepartstillverkare.

nej inte evga, Vega.

de som planeras komma efte polaris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

nej inte evga, Vega.

de som planeras komma efte polaris

Ja, jag blev rättad en sida tillbaka. Läser för fort ibland.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja, jag blev rättad en sida tillbaka. Läser för fort ibland.

Oj, missa att någon skrev de >.<!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

En hel del intressant info helt klart. Chassits storlek, vad man ser av PCB (ingen kåpa kan innebära att ingen är monterad bara) samt bildskärmsutgångarna. Personligen ser jag gärna att mitt nästa kort kommer med 5-6st DisplayPort och då helst fullstora med lås, inte mDP alltså.

Förstår inte kommentaren om att layouten liknar något från Nvidia, AMD har länge kört med olika anslutningar av olika slag. Var ju trots allt i och med HD 5800-serien som vi börjat få många olika anslutningar.

Skickades från m.sweclockers.com

True true tänkte samma då polarens nya 390 hade i prinvip exakt samma layout som denna på bilden.

Permalänk
Medlem

Kan bli AMDs år detta.

Låga RAM priser och annan bra timing har de också inför ZEN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Kan bli AMDs år detta.

Låga RAM priser och annan bra timing har de också inför ZEN.

Jag har en känsla av att AMD kommer bli riktigt bra i år, och 2017. Men samtidigt är jag passivt positiv till Zen, det kan bli skitbra eller så skiter det sig totalt. Jag har ändå tro till att Zen kan bli bra. Att Jim Keller har jobbat ihop med AMD är enda anledningen att jag är positiv, har den mannen någonsin misslyckats med något?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Blir inga nya kort förrän 2017, trist men jag vill ha ett med HBM2. 😐

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Blir inga nya kort förrän 2017, trist men jag vill ha ett med HBM2. 😐

Skickades från m.sweclockers.com

Av grafen att döma siktar de på julhandeln, men låter det vara tillräckligt öppet för Q1 lansering ifall det är minnesbrist.
Vet inte hur bundet AMD är till Hynix, men verkar vara det som avgör när deras HBM2-kort kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Av grafen att döma siktar de på julhandeln, men låter det vara tillräckligt öppet för Q1 lansering ifall det är minnesbrist.
Vet inte hur bundet AMD är till Hynix, men verkar vara det som avgör när deras HBM2-kort kommer.

Okej tack, får hålla ut helt enkelt. 😀

Skickades från m.sweclockers.com