Apple tillkännager Iphone SE på 4 tum

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Den reagerade inte alls, går inte att säga att den reagerat på så liten förändring som -0.1 USD (eller som nu +0.05USD) vilket är under kronan i förändring.
Sluta sprid dynga och skit.

Jag vet att det för en ovan kan vara svårt att läsa av börsdiagram så jag postar bilden igen.
Ser du att det är något som händer klockan runt 13tiden när konferensen var?
Den föll 1,2 dollar under de få minuter han visade mobilen, vilket i börssammanhang är en stor förändring.
Man tjänar inga pengar på att bara handla med 1 aktie. För att göra en vinst måste man ha flera.
De som har tusen aktier tappade alltså $1200 medan de pratade. Apple är den populäraste aktien för daytraders som köper och säljer aktien flera gånger per dag. (jag själv inkluderad)
Din siffra -0.1 är vad hela dagens förändring var när du tittade. Att fallet under hela dagen inte är så stort är för att investerare i terminshandeln köpt på sig aktier i tron att de idag skulle släppa något som höjde aktien, vilket du kan se i den dramatiska ökningen när börsen öppnade. Det var en felsatsning och de förlorade pengar istället.
Jag sprider ingen dynga eller skit. Jag har inte påstått att Apple kommer gå i konkurs.
Jag har bara visat hur marknaden reagerade vilket jag och tydligen många här tycker är intressant.
Diagrammet visar att börsen inte blev imponerad av vad som visades.
Det är ingen åsikt utan ett konstaterande.

Skrivet av Pletron:

En nedgång på 0,19% är inte så farligt, en rätt vanlig rörelse. Din bild dramatiserar prisrörelsen enormt.

Bilden är inte "dramatiserad" Om du går in på Nasdaq som är den börs som Apple är noterad på och klickar dig fram till Apple så är det det här diagrammet du får fram. Sättet att visa diagrammet är utvalt av Nasdaq och alla aktier noterade hos Nasdaq presenteras på detta sätt. Screenprinten som jag tog är inte beskuren utan visar hela dagen från att börsen öppnade och fram till att jag tog screenprinten.
Varken jag eller Nasdaq har konspirerat för att svärta Apples namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag klarar mig på 16 GB. Alla mina bilder är i molnet (iCloud), kör inga spel, lyssnar inte mycket musik utan endast ett par album, och har någon gigabyte podcasts. Landar på ca 5 GB ledigt på en 16 GB.

ja, precis som min tjejkompis, sen sitter vi där på en fest o hon har slut på data på sin mobil o wi-fit funkar inte.. då kan hon inte visa mig ett piss. skit i molnet, kör på den lokala lagringen, du kan aldrig lita på att moln lagring ska finnas där 24/7 för dig.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ja det gör den, se bara iPhone 6S som klår både Nexus 6P och Lumia 950 XL:
https://www.youtube.com/watch?v=qtBHW5Nn2zI

Så ja, det är topprestanda i en mindre förpackning.
Och detta är inte en stor iPhone release, det är en mindre release av en iPhone modell som komplement till "top of the line" modellerna (iPhone 6S/6S Plus).
Detta kommer troligen med bli en storsäljare, då de bara förra året sålde 30 Miljoner+ exemplar av 4" mobiler, och senaste 4" mobilen är iPhone 5S/5C som kom i september 2013, så att ännu efter 3 år sälja 30 Miljoner+ är extremt bra, vilket gör detta till en naturlig utveckling.

Det där inte iPhone 5SE ! HAHAHAHAHA
Så den mobilen som startar och stänger appar snabbat är den bättre mobilen ahahhahahaHAHAHAHAHA
iPhone 5SE är ingen topprestanda mobil. Den har inte bästa kameran,battertiden, cpu, gpu eller störst lagring på marknaden.

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorle:

Jag har bara visat hur marknaden reagerade vilket jag och tydligen många här tycker är intressant.
Diagrammet visar att börsen inte blev imponerad av vad som visades.
Det är ingen åsikt utan ett konstaterande.

Fast det säger absolut ingenting för precis så här har ju börsen reagerat i många år på Apples presentationer, oavsett vad de presenterat. Minns inte när en presentation senast fick aktien att gå upp men trots det har det ju gått rätt bra för Apple de senaste åren

Aktiemarknaden är ett spel och har ju inget med verkligheten att göra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

ja, precis som min tjejkompis, sen sitter vi där på en fest o hon har slut på data på sin mobil o wi-fit funkar inte.. då kan hon inte visa mig ett piss. skit i molnet, kör på den lokala lagringen, du kan aldrig lita på att moln lagring ska finnas där 24/7 för dig.

Vet man om att man behöver ha mkt data i telefonen så får man väl köpa den större varianten. Själv har jag alltid köpt ett par storlekar större (nu senast 64) men inser att jag sällan behöver det då jag gör backup på foton lokalt.
Alltid bra att klura på hur man kommer använda saker INNAN man köper

Permalänk
Skrivet av EC87:

@PowerNet

HAHAHAHAH Topp prestanda ? tror du seriöst att den presterar i klass med Galaxy S7, Xperia, Nexus 6P och 1plus. Ett av dem tråkigaste iPhone realsen någonsin. ABSOLUT inget intressant med iPhone 5SE.

Den springer väl åttor runt telefoner som exempelvis Galaxy S7, Xperia, Nexus 6P och 1plus?
Detta är en högintressant telefon för mig; den har en vettig storlek.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lorle:

Jag vet att det för en ovan kan vara svårt att läsa av börsdiagram så jag postar bilden igen.
Ser du att det är något som händer klockan runt 13tiden när konferensen var?
Den föll 1,2 dollar under de få minuter han visade mobilen, vilket i börssammanhang är en stor förändring.
Man tjänar inga pengar på att bara handla med 1 aktie. För att göra en vinst måste man ha flera.
De som har tusen aktier tappade alltså $1200 medan de pratade. Apple är den populäraste aktien för daytraders som köper och säljer aktien flera gånger per dag. (jag själv inkluderad)
Din siffra -0.1 är vad hela dagens förändring var när du tittade. Att fallet under hela dagen inte är så stort är för att investerare i terminshandeln köpt på sig aktier i tron att de idag skulle släppa något som höjde aktien, vilket du kan se i den dramatiska ökningen när börsen öppnade. Det var en felsatsning och de förlorade pengar istället.
Jag sprider ingen dynga eller skit. Jag har inte påstått att Apple kommer gå i konkurs.
Jag har bara visat hur marknaden reagerade vilket jag och tydligen många här tycker är intressant.
Diagrammet visar att börsen inte blev imponerad av vad som visades.
Det är ingen åsikt utan ett konstaterande.
http://i.imgur.com/al2TUo4.png?1
Bilden är inte "dramatiserad" Om du går in på Nasdaq som är den börs som Apple är noterad på och klickar dig fram till Apple så är det det här diagrammet du får fram. Sättet att visa diagrammet är utvalt av Nasdaq och alla aktier noterade hos Nasdaq presenteras på detta sätt. Screenprinten som jag tog är inte beskuren utan visar hela dagen från att börsen öppnade och fram till att jag tog screenprinten.
Varken jag eller Nasdaq har konspirerat för att svärta Apples namn.

Nej det visar det inte.
Diagrammet är överdramatiserat, och får det att se ut som att fallet är större än det är.
Ett riktigt diagram kan du se här:
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/3323/apple-inc
Där man kan sortera ut dagsvis, veckor/månad osv.

Skrivet av EC87:

Det där inte iPhone 5SE ! HAHAHAHAHA
Så den mobilen som startar och stänger appar snabbat är den bättre mobilen ahahhahahaHAHAHAHAHA
iPhone 5SE är ingen topprestanda mobil. Den har inte bästa kameran,battertiden, cpu, gpu eller störst lagring på marknaden.

Det sade jag inte heller, och det var inte det du frågade efter.

Du sade: "HAHAHAHAH Topp prestanda ? tror du seriöst att den presterar i klass med Galaxy S7, Xperia, Nexus 6P och 1plus. Ett av dem tråkigaste iPhone realsen någonsin. ABSOLUT inget intressant med iPhone 5SE."

Jag svarade med en korrekt och bra länk, då iPhone Se innehåller samma cpu som iPhone 6S så kommer den ligga i samma klass, vilket gör att den kommer klå både Nexus 6P som du frågade efter.

Så vad är fel?

Så ja, iPhone SE är en topprestanda mobil, vilket tester visar.
Och ja, tester visar på att iPhone har bästa gpu, cpu på marknaden, men du har väl legat under en sten och sovit sista 10 åren?

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av EC87:

@PowerNet

HAHAHAHAH Topp prestanda ? tror du seriöst att den presterar i klass med Galaxy S7, Xperia, Nexus 6P och 1plus. Ett av dem tråkigaste iPhone realsen någonsin. ABSOLUT inget intressant med iPhone 5SE.

Apple A9 är helt klart riktigt snabb.

Räknar man samman alla prestandatesterna där både iPhone 6S och Galaxy S7 finns med i Anandtechs recension så vinner iPhone 6S fler än Galaxy S7. Helt klart trevligt med den prestandan i en 4" telefon.

http://www.anandtech.com/show/10120/the-samsung-galaxy-s7-rev...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Apple presenterar aldrig något om RAM minnet i sina iPhones, antagligen för att de brukar ligga efter konkurrenterna på den punkten, enligt dessa källor är det 1GB:
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7242&idPhone2=7...
http://www.phonearena.com/phones/compare/Apple-iPhone-SE,Appl...

Ligger efter hur? De trycker inte i mer RAM än vad som behövs.

Skrivet av reverend benny:

Fast frågan är vad man menar med "presterar" är det sifferrace hos CPU man menar eller GPU prestanda, skärmprestanda, LTE prestanda osv?

Vad ska man göra med all överskott av prestanda som aldrig används?

Permalänk
Medlem

Naah, jag är inne på att byta ut min Nexus 6P mot en 64GB variant av iPhone SE, blir isf min första iPhone någonsin, är skapligt less på att ha en surfplatta i fickan. Priset är helt OK med tanke på vad man får, nästan (vissa restriktioner) en iPhone 6S i mindre format.
Edit: hoppas dock på 2 gig ram.

Skrivet av Oringen:

Priset är ju bara 3000:- för mycket känns det som...iSheeps kommer väl att köpa bara för att

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Jag svarade med en korrekt och bra länk, då iPhone Se innehåller samma cpu som iPhone 6S så kommer den ligga i samma klass, vilket gör att den kommer klå både Nexus 6P som du frågade efter.

Så vad är fel?

Så ja, iPhone SE är en topprestanda mobil, vilket tester visar.
Och ja, tester visar på att iPhone har bästa gpu, cpu på marknaden, men du har väl legat under en sten och sovit sista 10 åren?

Det som fortfarande är fel är att du kallar en "budget" iPhone för topprestanda telefon när den är inte ens toppmobilen hos Apple. Det enda ditt "test" visar är hur olika mobiler öppnar och stänger appar. Hört talas om cpun snapdragon och gpun adreno samt Mali-T880 MP12 ?

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Hoppas nu android-tillverkare hakar på. Just nu finns ju bara Sonys compact-serie.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EC87:

Det som fortfarande är fel är att du kallar en "budget" iPhone för topprestanda telefon när den är inte ens toppmobilen hos Apple. Det enda ditt "test" visar är hur olika mobiler öppnar och stänger appar. Hört talas om cpun snapdragon och gpun adreno samt Mali-T880 MP12 ?

iPhone SE är inte en "budget" mobil.... Vart har du fått det ifrån?

Och ja, iPhone SE är en av toppmodellerna, i en mindre förpackning.

Och det var du som frågade mot specifika mobiler, och du fick ditt resultat, som visar att Apple vinner (hinner 2 gånger på samma tid som de andra bara hinner 1 omgång).

Ja, och alla tester visar på att Apple vinner gång på gång, trots betydligt färre kärnor, och mindre minne.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Hoppas nu android-tillverkare hakar på. Just nu finns ju bara Sonys compact-serie.

Ja faktiskt, kan bara hålla med. En 4" Android med lite kvalitetskänsla, bra hårdvara och från en tillverkare som väljer att supportera telefonen längre än 2 år med nya Androidversioner hade helt klart sålt tror jag.

Vet inte hur seriöst man ska ta siffrorna som Apple presenterade men enligt Apple så är det endast 2% av de aktiva Androidanvändarna som kör senaste versionen, tycker det låter oroväckande lågt med tanke på säkerhetshål som upptäcks osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EC87:

Det som fortfarande är fel är att du kallar en "budget" iPhone för topprestanda telefon när den är inte ens toppmobilen hos Apple. Det enda ditt "test" visar är hur olika mobiler öppnar och stänger appar. Hört talas om cpun snapdragon och gpun adreno samt Mali-T880 MP12 ?

A9's PowerVR GT7600 är snabbare än Mali-T880. Endast Snapdragon 820 klår A9 med råge, och 820 finns inte i flera utav mobilerna du nämde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

A9's PowerVR GT7600 är snabbare än Mali-T880. Endast Snapdragon 820 klår A9 med råge, och 820 finns inte i flera utav mobilerna du nämde.

Men vad ska man ha all denna CPU kraft till? Driva beräkningskluster i fickan när mobilen inte används?
Kan köpa att det är aktuellt på en iPad eller dator när man ska spela eller rita men på en mobiltelefon så är det ju av mindre betydelse.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Feeku:

A9's PowerVR GT7600 är snabbare än Mali-T880. Endast Snapdragon 820 klår A9 med råge, och 820 finns inte i flera utav mobilerna du nämde.

Fast, det stämmer inte.
vissa tester visar även att A9 klår Snapdragon 820.
http://wccftech.com/benchmark-results-show-a9-dominates-exyno...

Medans i vissa så är det rätt jämt:
http://www.phonearena.com/news/Which-chipset-is-ranked-number...

Svårt att jämföra 2 olika chipset så rakt av, då ex 820 i mobil 1 kan gå i viss GHz, och i mobil 2 gå i en lägre GHz (eller klockas ned snabbare pga dålig värmebortföring/kylning).

Så det är mer intressant att jämföra produkt vs produkt, och i de testerna så hamnar iPhone i toppskiktet, och som vinnare oftast.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av EC87:

Det som fortfarande är fel är att du kallar en "budget" iPhone för topprestanda telefon när den är inte ens toppmobilen hos Apple. Det enda ditt "test" visar är hur olika mobiler öppnar och stänger appar. Hört talas om cpun snapdragon och gpun adreno samt Mali-T880 MP12 ?

Lugna könet.
Det är ju inte precis "natt och dag" skillnad mellan dem olika (som du värkar tro):
http://hothardware.com/news/performance-preview-apple-iphone-6s-plus-a9-processorTest

Hur det ser ut mellan 820 och A10 vet ju ingen änsålänge, så får ju anse att testet jag länkat till är högaktuellt om man ska jämföra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Fast, det stämmer inte.
vissa tester visar även att A9 klår Snapdragon 820.
http://wccftech.com/benchmark-results-show-a9-dominates-exyno...

Medans i vissa så är det rätt jämt:
http://www.phonearena.com/news/Which-chipset-is-ranked-number...

Svårt att jämföra 2 olika chipset så rakt av, då ex 820 i mobil 1 kan gå i viss GHz, och i mobil 2 gå i en lägre GHz (eller klockas ned snabbare pga dålig värmebortföring/kylning).

Så det är mer intressant att jämföra produkt vs produkt, och i de testerna så hamnar iPhone i toppskiktet, och som vinnare oftast.

I första testet talar man endast om single core prestanda, och ja, där leder A9 med en liten marginal, men som du ser närmar sig konkurrenterna. Kollar man på flerkärnig predtanda drar 820 förbi ordentligt.

Permalänk
Medlem

Synd att dom skippade 3D touch. Förestår inte riktigt varför man väljer att plocka bort det då komponenterna är i stort sett de samna som på de störra modellerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Apple A9 är helt klart riktigt snabb.

Räknar man samman alla prestandatesterna där både iPhone 6S och Galaxy S7 finns med i Anandtechs recension så vinner iPhone 6S fler än Galaxy S7. Helt klart trevligt med den prestandan i en 4" telefon.

http://www.anandtech.com/show/10120/the-samsung-galaxy-s7-rev...

Det håller jag med dig att den är snabb. Jag är inte riktigt övertygad att den slår S7, men ditt Voodoo kort slår nog både 6S o S7 gpu :D:D
Jag skulle personligen återuppliva min backuptelefon iPhone 5 och sälja min Edge än att köpa iPhone 5SE.

Skrivet av PowerNet:

iPhone SE är inte en "budget" mobil.... Vart har du fått det ifrån?

Och ja, iPhone SE är en av toppmodellerna, i en mindre förpackning.

Och det var du som frågade mot specifika mobiler, och du fick ditt resultat, som visar att Apple vinner (hinner 2 gånger på samma tid som de andra bara hinner 1 omgång).

Ja, och alla tester visar på att Apple vinner gång på gång, trots betydligt färre kärnor, och mindre minne.

iPhone 6S är snabb på att starta och stänga appar, ja. Det är ju precis det som gör den till en budget mobil. Man har snålat med hårdvaran och kompenserat det med mjukvara som är riktigt bra.

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

I första testet talar man endast om single core prestanda, och ja, där leder A9 med en liten marginal, men som du ser närmar sig konkurrenterna. Kollar man på flerkärnig predtanda drar 820 förbi ordentligt.

Fast Exynos 8890 är ju snabbare än Snapdragon 820 vad gäller flertrådad-prestanda. Båda är ju dock som sagt långsammare än A9 vad gäller enkeltråds-prestanda och får stryk av A9 i en mängd tester.

Men pratar vi GPU så är Snapdragon 820 den snabbaste i dagsläget med A9:an på andra plats, följd av Exynos 8890.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EC87:

iPhone 6S är snabb på att starta och stänga appar, ja. Det är ju precis det som gör den till en budget mobil. Man har snålat med hårdvaran och kompenserat det med mjukvara som är riktigt bra.

Snabb på att starta appar gör den till en budgetmobil? Så att Apple har investerat och satt in det snabbaste flashminnet på marknanden som springer varv runt alla konkurrenter förutom kanske S7:an, gör den till en budgetmobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Fast Exynos 8890 är ju snabbare än Snapdragon 820 vad gäller flertrådad-prestanda. Båda är ju dock som sagt långsammare än A9 vad gäller enkeltråds-prestanda och får stryk av A9 i en mängd tester.

Men pratar vi GPU så är Snapdragon 820 den snabbaste i dagsläget med A9:an på andra plats, följd av Exynos 8890.

Jag påstår inte att A9:an är snabbast på alla punkter, men jag står fast vid att A9 erbjuder topprestanda. Topprestanda definerat som den övre klassen av prestanda, intr enbart den bästa. Så jag tycker iPhone 5SE erbjuder prestandan är definitivt inget att HAHAHA åt.

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med bra prestanda och vill heller inte låta bakåtsträvande men A9 i 4" på en lågupplöst "retina"-skärm som inte duger för VR och som är för liten till spel känns overkill.

Permalänk
Medlem

Så himla synd att Apple troligen vägrar micro USB, annars hade det varit ett soklart köp efter att ha råkat trasha min Z3 Compact. Det är ju kanske ett ganska litet problem i det stora hela, men det är ändå en 5-6 laddare som skall ersättas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Snabb på att starta appar gör den till en budgetmobil? Så att Apple har investerat och satt in det snabbaste flashminnet på marknanden som springer varv runt alla konkurrenter förutom kanske S7:an, gör den till en budgetmobil?

Nu lägger du ord i min mun och misstolkar sammanhanget. Det som gör den till en budgetmobil är att mobilen inte ens presterar bättre än iPhone 6S och att man snålat väldigt mycket på hårdvaran. @ Powernet länkade till en videoklipp där en 6S startar och stänger av appar snabbare än en nexus 6p och lumia och i hans värld är detta bevis på vilken mobil som är bäst...

Vid slutet av 2016 kommer iPhone 5SE kommer vara lika relevant som iPhone 5C.

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Vad är källan på 1GB RAM?

21:02 var det ingen av de två källorna som presenterade mängden RAM.

Borttaget men ser det på gamla sökresultat, man får hoppas det är 2GB RAM då.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Så himla synd att Apple troligen vägrar micro USB, annars hade det varit ett soklart köp efter att ha råkat trasha min Z3 Compact. Det är ju kanske ett ganska litet problem i det stora hela, men det är ändå en 5-6 laddare som skall ersättas.

Fast dom har en konverter så man kan köra micro-USB till lightning. Å andra sidan så måste man ha en konverter i fickan vilket inte är optimalt.
Det verkar ju luta åt att många nu kör USB-C framöver så det blir nog till att byta laddare ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EC87:

Nu lägger du ord i min mun och misstolkar sammanhanget. Det som gör den till en budgetmobil är att mobilen inte ens presterar bättre än iPhone 6S och att man snålat väldigt mycket på hårdvaran. @ Powernet länkade till en videoklipp där en 6S startar och stänger av appar snabbare än en nexus 6p och lumia och i hans värld är detta bevis på vilken mobil som är bäst...

Vid slutet av 2016 kommer iPhone 5SE kommer vara lika relevant som iPhone 5C.

Jag förstår. Men varför skulle den prestera bättre än Apple's toppmodell? Jag hatar att Apple snålar med RAM, och iP5 SE lär förmodligen ha 1GB, men trots det så lär den bli den kraftfullaste 4 tummaren på marknaden. Den lär dock bli outdated snabbt med enbart 1GB, det håller jag med om.