Permalänk

Lite tips till er som eventuellt tänker passa på att köpa en tier 8 premiumtank nu under helgen. Haar ju inte alla själv men faktiskt spelat med de flesta.

Min favorit är Mutz'en, dåligt armour med har enormt bra gunhandeling och helt okej dpm. Men ska man ha typ en nybörjarvagn så kan jag rekommendera IS-6.

Andra får gärna fylla på med tips.

Permalänk
Medlem

@Slaktardej: Jag tror jag är ur min dry-streak!

Du vet ju alla taskiga matcher i artilleri vi haft? Fick två såna här matcher i rad nyss:

http://wotreplays.com/site/2601532#airfield-scienta-amx_13_10...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Lite fel tråd kanske, haha, men jag har rotat fram min mic till headsetet till slut och försökte mecka lite i TS3. Det verkar funka bra och när jag kör playback test så hör jag mig själv lagom högt i alla fall. Men, och här kommer antagligen en dum fråga (*), men snälla säg att det bara är under playback test man hör sig själv börja snattra i hörlurarna sådär en 0.1 sekunder efter att orden lämnat munnen? Och ja, jag har ställt in så att bordshögtalarna till datorn stängs av när frontpanelens uttag används.

(*) Ja, jag har alltså aldrig brytt mig om att köra med mic, och innan jag köpte en QPad QH-90 häromåret ägde jag inte ens en mic till datorn.

Permalänk
Skrivet av PHJ:

Lite fel tråd kanske, haha, men jag har rotat fram min mic till headsetet till slut och försökte mecka lite i TS3. Det verkar funka bra och när jag kör playback test så hör jag mig själv lagom högt i alla fall. Men, och här kommer antagligen en dum fråga (*), men snälla säg att det bara är under playback test man hör sig själv börja snattra i hörlurarna sådär en 0.1 sekunder efter att orden lämnat munnen? Och ja, jag har ställt in så att bordshögtalarna till datorn stängs av när frontpanelens uttag används.

(*) Ja, jag har alltså aldrig brytt mig om att köra med mic, och innan jag köpte en QPad QH-90 häromåret ägde jag inte ens en mic till datorn.

Du bör inte höra dig själv. Säker på att du inte råkat aktivera stereo mix eller något liknande som mikrofonkälla?
EDIT: JAG ÄR TRÖTT: DU BÖR HÖRA DIG SJÄLV.

Du måste kunna höra dig själv om du vill kunna ta reda på om ditt ljud fungerar eller ej. Så allt fungerar nog som det skall.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Du bör inte höra dig själv. Säker på att du inte råkat aktivera stereo mix eller något liknande som mikrofonkälla?
EDIT: JAG ÄR TRÖTT: DU BÖR HÖRA DIG SJÄLV.

Du måste kunna höra dig själv om du vill kunna ta reda på om ditt ljud fungerar eller ej. Så allt fungerar nog som det skall.

Ja, men som jag skrev, bara under playback test i TS3 väl? När jag använder det som vanligt och pratar med andra vill jag ju absolut inte höra min egen röst i lurarna 0.1 sekunder efter att jag börjat prata.

Permalänk
Skrivet av PHJ:

Ja, men som jag skrev, bara under playback test i TS3 väl? När jag använder det som vanligt och pratar med andra vill jag ju absolut inte höra min egen röst i lurarna 0.1 sekunder efter att jag börjat prata.

Ja, självklart! I vanliga TS hör du inte dig själv.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av PHJ:

Ja, men som jag skrev, bara under playback test i TS3 väl? När jag använder det som vanligt och pratar med andra vill jag ju absolut inte höra min egen röst i lurarna 0.1 sekunder efter att jag börjat prata.

Vad jag vet så finns det ingen sådan funktion i TS (förutom just playback test då), det finns dock i Windows på Inspelningsenheter, Egenskaper för din mic och fliken Lyssna.

Visa signatur
Permalänk

Stronghold och Team Battles!

Hej alla glada! Ikväll hade vi tänkt att köra Stronghold och Team Battles för de som är intresserade.
Runt nio är det tänkt och det blir mest för att ha roligt, men att få lite reserves är ju alltid roligt.

Även imorgon Söndag så hade iallafall jag tänkt mig att man kan dra ihop något lagbaserat för de som vill.
Mvh

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Mitt i arbetstider, men ok, man får väl sova när man dör.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

ansökan från spicata

Hej!
Glömde att skriva min alias i ansökan, men jag heter samma som här på sweclockers.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem

Kul,

Blir att säga hej om man ser någon av er glida runt på slagfältet då

Skrivet av VideoyGTX:

Trevligt med en swec klan. WOT har blivit väldigt populärt i sverige på sista tiden.

Sista tiden ?

Nu är jag den som är den, men communityn för WoT i Sverige är rätt stor redan och har varit det ett tag :S

Eller har jag missat något helt ?

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Ville bara säga tack för ett antal trevliga matcher igår kväll ☺
Är gärna med om det blir av ikväll igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vår winrate för gårdagen var väldigt trevlig. 15 vinster på 19 matcher tror jag att vi kom fram till. Sånt gillar vi!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Vår winrate för gårdagen var väldigt trevlig. 15 vinster på 19 matcher tror jag att vi kom fram till. Sånt gillar vi!

Draw räknas som förlust, så 14 av 19.
Men WR är ointressant, vad som räknas är ram kills.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Draw räknas som förlust, så 14 av 19.
Men WR är ointressant, vad som räknas är ram kills.

Dessa räknade inte jag, hur låg vi till på den fronten?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Hade en hyfsad match i blackdogen och klarade LT-15 med secondary
http://replays.quickybaby.com/result.php?id=227401

Permalänk

Någon som kan kolla huruvida jag är inloggad på någon server, klienten hävdar det nämligen, PancakeSkunk i spelet.

Permalänk
Medlem

@Nandai: Det har krånglat för både mig och brorsan hela förmiddagen så jag tror WG har nåt problem...

Permalänk
Skrivet av dav32:

@Nandai: Det har krånglat för både mig och brorsan hela förmiddagen så jag tror WG har nåt problem...

Aha, ok.

Då får jag lov att passa på att lägga fram mitt förslag om en maskottank som medlemmar i klanen bör ha, mitt förslag är den eminenta AMX 40, en glädjespridare som är lätt att få tag på, leder till andra vagnar som folk brukar gilla och viktigast av allt, den ser helt jäkla sjukt cool ut

Permalänk
Medlem

@Nandai: Bra förslag men jag hatar seriöst den tanken....
Det vore kul med en sexa typ, så kan man köra den i lagstrider också

Permalänk

@Nandai: masskottank bör vara en sexa som dav32 säger.
Min röst faller nog på VK 30.02M, en riktigt rolig vagn.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

@Nandai: masskottank bör vara en sexa som dav32 säger.
Min röst faller nog på VK 30.02M, en riktigt rolig vagn.

Vad tror du om t34-85 alt AMX12t ? Båda är iaf mer mobila än ATn

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

@CynXen: Det är ju knappt att 12t är mer mobil än AT'n asså

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@CynXen: Det är ju knappt att 12t är mer mobil än AT'n asså

Nä det är sant.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

Downtime - Server temporarily unavailable - Update

Greetings Tankers!

We would like to inform you that due to an unforeseen technical issue, the server EU1 of World of Tanks is currently unavailable.

To address the current issue with the EU1 server, it will be restarted during the night at 4:00 UTC. Meanwhile, we suggest you to use the EU2 server to log in if you encounter any login issue.

We are sorry for any inconvenience this issue may have caused.

Best regards from your Wargaming CS Team.

Permalänk

Ni får bli bättre på att vara inne på TS gubbar! Vill ju spela med er!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Ni får bli bättre på att vara inne på TS gubbar! Vill ju spela med er!

Awwwww!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Glöm inte att Cromvell B kan flytta in i ert garage för mindre än 250:-. Enligt mig väldigt väl investerade pengar.

Permalänk
Medlem

Välkomna @M67AX8 och @Monox.

--------------

Har vi @Imersti på Swec? Hur gör vi med utomstående sökande?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

SWEC klan

Hej.

Skulle vara sjukt kul att få spela med personer härifrån

Är själv en übernoob med just över 1000 matcher i bältet. Får jag vara med i klanen så ser jag fram emot att få lära mig av bättre spelare och tips på hur jag kan bli bättre är alltid välkommet!

WoT nick: Still_Unknown