Samsung s7 edge REKLAMATION

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010

Samsung s7 edge REKLAMATION

Hej!

Tänkte kolla om någon har erfarenhet av garantiärenden hos samsung service center i stockholm eller göteborg för kärringen på Telia var helt inkompetent... Min telefon har startat om sig sporadiskt sedan jag fick den. Har testat att göra en fabriksåterställning utan framgång. Är det bara att lämna in och säga att man vill ha en ny eller hur ställer sig Samsung till detta? Svårt att framkalla en omstart på plats när det sker så slumpmässigt.

mvh

Asus Crosshair IV Hero
Croshair LPX ddr4 3200Mhz
Ryzen 2700x
1080Ti Rog Strix
1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

Förmodligen kommer de erbjuda sig att undersöka telefonen, och om dom hittar något fel så åtgärdar dom det.

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falköping
Registrerad
Mar 2015

Om den är köpt på abonnemang hos Telia då måste du gå via de. du ska lämna in den, de skickar den vidare till service å då för du en skit mobil att använda dig av tills s7an kommer tillbaka. Typ så

Cloothing optional!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåne
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av dntBSme:

Om den är köpt på abonnemang hos Telia då måste du gå via de. du ska lämna in den, de skickar den vidare till service å då för du en skit mobil att använda dig av tills s7an kommer tillbaka. Typ så

Stämmer inte alltid. T.ex. när det gäller iPhone så kunde jag lämna in telefonen direkt till LAN Master, tanten i Teliabutiken gav mig två val, antingen gav jag den till dem och fick vänta i två veckor, eller så begav jag mig till LAN Master och lämnade in den där och fick den utbytt direkt. Företagstelefon och Telias företagscenter iof, men borde inte vara skillnad, kan tyckas.

Define R5 Titanium | EVGA SuperNOVA 750 G2 | ASRock Z77 Extreme4 | Intel i5 3750k @ 4Ghz | Cooler Master 212 Evo | 16GB Corsair XMS3 PC12800 | Gigabyte GTX1070 | Intel SSD 530 120Gb | Asus VG248QE | Win 7 Ultimate x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av PointMan:

Stämmer inte alltid. T.ex. när det gäller iPhone så kunde jag lämna in telefonen direkt till LAN Master, tanten i Teliabutiken gav mig två val, antingen gav jag den till dem och fick vänta i två veckor, eller så begav jag mig till LAN Master och lämnade in den där och fick den utbytt direkt. Företagstelefon och Telias företagscenter iof, men borde inte vara skillnad, kan tyckas.

Jag gjorde samma sak med min iphone för ett år sedan. Dem bytte ut den direkt för det var glapp i ljudlös-knappen. Det svåra blir hur dem ska kunna felsöka en telefon som sporadiskt stänger av sig/fryser. Detta händer bara någon gång per dag nämligen. Telia hänvisar för övrigt alltid till sina egna butiker då dem tjänar pengar på att hantera garantiärenden.

Asus Crosshair IV Hero
Ryzen 2700x
1080Ti Rog Strix
1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Tfarcer:

Jag gjorde samma sak med min iphone för ett år sedan. Dem bytte ut den direkt för det var glapp i ljudlös-knappen. Det svåra blir hur dem ska kunna felsöka en telefon som sporadiskt stänger av sig/fryser. Detta händer bara någon gång per dag nämligen. Telia hänvisar för övrigt alltid till sina egna butiker då dem tjänar pengar på att hantera garantiärenden.

Du behöver inte lämna in den via Telia.
Åk in till kista och be dem kolla på den men du kommer inte att få den utbytt då Samsung lagar sina telefoner istället för att byta ut dem som t.ex Apple gör.

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | Samsung CFG70

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderköping
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Tfarcer:

Det är såna här fel som är så fruktansvärt jobbiga att lösa via garantiärenden. Min gissning är att Samsung/vilka det nu är kollar lite snabbt på telefonen och märker de inget uppenbart fel inom 10min så är den OK. Tror man får vara väldigt tydlig med hur felet uppstår. Sen kan jag tycka personligen att en sån här ny telefon bör vara ganska intressant att felsöka för att motverka samma problem framöver.

GA-Z68AP-D3 | i2500k @ 4.5GHz, Hyper 212 Plus | 340GB SSD | 8GB ram | EVGA GTX 770 | XFX Pro 650w, bytt fläkt | Asus MG279Q | Creative Xtremegamer | Dynavoice S-61, Challenger M-65 EX, Challenger C-5 EX, XTZ 99 W8.16, Yamaha RX-V375 | Sony MDR-1A | S8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falköping
Registrerad
Mar 2015

@PointMan: Det är bara å prova isf

Cloothing optional!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Glömde även skriva att telefonen loggar dessa händelser när dem stänger av sig och "varför", och som tur är så finns det ju program för att få fram denna logg.

Dessa loggar säger däremot inte att t.ex xxx Chip är trasigt utan det är mer info om t.ex Software caused a reboot/shut down.

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | Samsung CFG70

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Zippeer:

Glömde även skriva att telefonen loggar dessa händelser när dem stänger av sig och "varför", och som tur är så finns det ju program för att få fram denna logg.

Dessa loggar säger däremot inte att t.ex xxx Chip är trasigt utan det är mer info om t.ex Software caused a reboot/shut down.

Inget jag kan kolla själv ?

Asus Crosshair IV Hero
Ryzen 2700x
1080Ti Rog Strix
1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Tfarcer:

Inget jag kan kolla själv ?

Tyvärr inte då Samsung själva har gjort programmet och teknikerna måste ha en viss behörighet och lösenord för att kolla det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Zippeer:

Du behöver inte lämna in den via Telia.
Åk in till kista och be dem kolla på den men du kommer inte att få den utbytt då Samsung lagar sina telefoner istället för att byta ut dem som t.ex Apple gör.

Apple reparerar i de fall det blir billigare för kund (och Apple) än att byta ut hela enheten. Var du har fått idén om att de alltid bytar ut ifrån, undrar jag I de fall där du går till en riktig Apple Store eller auktoriserad återförsäljare så får du den informationen. Vänder du dig till din operatör eller stormarknad (elgiganten, mediamarkt etc) så har de egna verkstäder, som säkert har tendenser att direkt byta ut. Men inte hos Apple direkt.

2500k @ 4.8GHz | 2x 7970 DCU2 3Gb OC | BenQ XL2420T @ 120Hz
Macbook Pro 13" Retina
iPhone 6s Plus
Xbox one - Playstation 4
Raspberry Pi 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Tfarcer:

Apple har den policyn. De reparerar sällan utan man får en ny.

Silverstone | ASUS Z170 PRO GAMING ATX | Intel Core i5 6600K Skylake @ 4500 Mhz | Corsair H75 Hydro cooling |Asus Geforce GTX 970 med NZXT Kraken g10 kylning | Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | PS Corsair TX850W | SSD 3x Samsung 850 EVO 120/250GB/500 GB | Samsung c32hg70 144hz | Logitech g603 wireless gamingmouse| Logitech g613 wireless gaming keyboard| Corsair Vengance 2000 Headset| Samsung Galaxy Note 8|LG OLED 55B7v, Nintendo Switch, Microsoft Surface Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av tussii:

Apple reparerar i de fall det blir billigare för kund (och Apple) än att byta ut hela enheten. Var du har fått idén om att de alltid bytar ut ifrån, undrar jag I de fall där du går till en riktig Apple Store eller auktoriserad återförsäljare så får du den informationen. Vänder du dig till din operatör eller stormarknad (elgiganten, mediamarkt etc) så har de egna verkstäder, som säkert har tendenser att direkt byta ut. Men inte hos Apple direkt.

När Anovo fanns så handlade det bara om swap enheter.(I alla fall där)

Sedan det att en kollega åkte in till Apple store för GPS problem och fick telefonen utbytt.